laupäev, 29. mai 2010

Hostad ja uustulnuk

Siia postitusse kogun ma pisut andmeid oma hostade kohta, et kindel olla nende istutuskohtade õigsuses. Hiljem panen pildid ka ja täiustan seda nimekirja igatemoodu.
PS.: Kui kellegil peaks olema midagi informatiivset nende sortide kohta öelda, siis kõnelgu praegu või vaikigu igaveseks! Nohh, et kui suureks, kui laiaks, kui palju varju vajab vai mida ta ei taha.
Nüüd siis fotod ja minu arvamus neist. Kõiki fotosid veel pole, üks laiskvorst peab enne rohima minema, see on see deem kõrgpeenar  kuhu ma kuidagi rohima ei jõua! Mingi aeg noil palavail päevadel jõudsin täpselt pool peenart korda teha ja teine pool ootab siiani, silmini võililledes. Õudne! No ehk täna?

Fotod, lingid, küsimused ja kirjeldused:

Nimedega on mõningaid segadusi: Blue Cadet  või Elegans Praegusega minu lemmik. Lehtede pärast. Need on nii ilusa kujuga, nagu ühtse vormiga valatud. Vaadake, isegi otsa on tal keegi kui joonlauaga näksanud! "Kohvetamise" peenras. Naabriteks liiliaõieliosed tulbid, astilbe, sügislilled, krookused.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Wide Brim "Kohvetamise" peenras. Tundub, et rahul. Naabriks Blue Cadet ja mairoosipõõsad on ka suht lähedal
KÜSIMUS: Praegu on need kaks hostat asetusega nii, et Wide Brim on natuke eespool kui Blue Cadet. Äkki peaks ära vahetama? Tundub, et Wide Brim'i leht kipub hulka suuremaks, äkki hakkab teist varjutama? Ja äkki sobib Wide Brim hoopis lageda peale, minu tiigi kaldale?
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Sum and Substance   Kolis täna, so. 30-l mail tiigi äärde. Ma arvan, et ta on lihtsalt kõige sobivam selleks. Kosel ühes aias ma olen seda taime näinud lagedal. Polnud tal seal midagi häda,  oli suur ja võimsa lehega. Naabreid praegu pole. Võmalik, et suvikuna kolib sinna veel see toataim Mikania Scandens, tema peaks sobima kindlasti sellistesse tingimustesse, ta sootaim tegelikult.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Juunior:

Seenior:
Regal Splendor (2tk) Seenior varjupeenras (valgust vaid õhtul ja hetkeks ka keskpäeval), juunior kõrgpeenras (valgust pela lõunat) Tundub, et Juunior on hoogsam ja eluga rohkem rahul (vähe parem pinnas ka) aga ega Seeniorilgi miskit häda pole. Naabriteks Seenioril sirelid, martagonliiliad ja Juunioril Tulbid Yokohama ja Apeldoorn's Elite
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Frances Williams (2tk vist või on see esimesel fotol Elegans) Mõlemad valges aiaosas, varjupoolses küljes. On vist asukohaga rahul. Naabriteks kuutõverohi, kopsurohi, pärl-hõbeleht, valge sügisaster ja "veel üks" hosta, see mille nime ma ei mäleta.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Hr. Ahse   Varjupeenras. Saab vaid tsutike keskpäevapäikest. Tundub, et elu ja asupaigaga väga rahul, oli üks esimesi, kes talveunest ärkas. Naabriteks sõnajalad, martagonliiliad ja kirju nõges
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

veel üks medio- mistaniminüüdoligi- urgumargi jne- valges peenras koos Fr. Williamsitega. Lillad õied.  Muidu rahul eluga, istutan ta ikkagi praegusest kohast pisut kõrvale. Muiduon liiga valge pojengi Festiva Maxima külje all. Muidu tip-top
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Ginko Craig.  Eelmise suve lõpul sain nad Mauruselt. Kaks pisikest. Kevadel aga oli neid juba kolm. Muretu paljuneja või on lihtsalt hea koha peal. Kahjuks ei saa neid siiski selle koha peale jätta (roos Angela kõrval) ja mingi hetk istutan nad kuskile mujale. Kõrgpeenrasse arvatavasti, seal bergeeniate ette otse kivirinnatise äärde ju sobiks? Peab mõtlema. Nad on nii armsad sellised aga minu aed on METSIK paik, kus möllavad lapsed ja koerad ja niidukiga mees, kus tugevamadki on alla andnud. Päideroog tiigi servas, muideks vist trambitigi ära! Aga raikaerikut mitte. Nii et fifty-fifty, karmid olud.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Elegans ? Vist hoopis Blue Cadet. Omast arust ma kirjutasin ka siia blogisse kuskile need nimed aga no mitte ei leia üles. Praegu pesitseb samuti roos Angela peenras. Sinna ta muidugi ei jää aga kuna ta momendil kedagi ei sega ja keegi ei sega teda, siis las olla. Naabriteks metsmaasikad ja pojeng Santa Fe
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Ja nagu kommentaarides juba kirjas, sai täna kohalikul laadal käidud. Polnudki seal nagu miskit erilist. Kuidagi kehvemaks jäänud, masu vist ikka mõjub. Aga traditsioonilise ostu: kommid-sink-sokid sai ikka tehtud. Ise lootsin, et ehk mõni puukool müüb kirsipuu istikuid, mul üks oleks nagu vajaka. Aga ei midagi, polnudki. Taimeletid olid samuti väga traditsioonilised: tomat-kurk-tageetesed-ebamäärased misiganesed.suvikud. Ei pakkunud huvi. Aga üks proua müüs agaavi! Ja vot siis ma tundsin kohe, et see on mul puudu! Müüjaga sai ilusti jutule ka, rääkis, et tal on agaav kodus juba 15 aastat. Suvel õues, talvel väimees tassivat tuppa, sellisesse jahedamasse ruumi talvituma. Ja rahul olevat see taim sellise pursui eluga, muudkui ajab poegi.
Mõtlesin küll, et mida mees mul arvab sellisest taimest, see ju sinki ega kotlette ei kasvata, isegi närust õunavissi ei tule aga mees hoopis teadis rääkida, et indiaanlased kasutasid agaavi kui nõela ja niiti. Vot sealt ogast võtad kinni ja tõmbad, siis sealt tuleb köitraag nagu niit. Ja siis kohtasime veel naabrimeest ja too teadis mainida, et see ju viina tegemise taim. No mitte viina, tekiila (tequila) tegelikult. Vat siis.
Tegelikus elus on agaav kõrbetaim. Seal Lõuna-Prantsusmaal oli neid ka palju. Ma vist tekitan talle tiigi kõrvale peenrasse koha. Selline miniatuurne alpide maastik: kivikolakad, voolav vesi ja tilluke eksinud agaav.

15 kommentaari:

Kiku ütles ...

Aga pildid?

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Kohe kui valgeks läheb, lähen pildistama

MUHEDIK ütles ...

Sulle see küll ei meeldi, aga tulbid ei ole hostadele parimateks kaaslasteks, sest hosta on väga viirustundlik ja ise ju tead...

`Frances Williams´ syn ´Eldorado´ syn. ´Glden Circles´ tahab värvumiseks päikest v.a. südapäevane kuumus.
See valgekirju lehtedega kui ta on Sul mingi vanem hosta, tundub kangesti olema H.undulata var.univittata. Piltide järgi, eriti kui taimed väga noored, on neid raske määrata, sarnaseid on ju palju.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Uusi sorte ma üldpeenrasse ei topi. Need liiliaõielised on mul kõik vanad olijad juba.

Hea nali. Käisime praegu just kohalikul laadal ja seal üks (minu meelest ikka tõsine kasvataja, puukool või midagi taolist) müüs hostasid. Samasugust nagu see "urgumargi". Küsisin siis, et mis sort on. Ta ütles, et hosta. Ma vastu, et seda ma tean aga mis sort?! Tema siis, et vaadake, hostadega ongi nii, et osad jaotuvad sortidesse aga see on lihtsalt hosta. Vot. Tarkust juurde meile mõlemale! :D
Williamsid saavad pärastlõunapäikest ja õhtupäikest. Ma arvan, et neil on küll hea kasvukoht

Köögikata ütles ...

:o)
Mul on bossi peenras ka hunnik sordinimega hostasid ja kolm isendit, mis ma Rakverest nimesildita ostsin, neil mul ka kivil ainult hosta kirjas, nüüd selgub, et lausa kümnesse :oP

MUHEDIK ütles ...

Oot, kuidas see kõlas? Lihtsalt Maria või?:DDDD,nojah, äkki ta arvas, et Sa liikidest midagi ei jaga või äkki ei teadnud müüja, et säärased asjad ka olemas on?

isehakanud lillekasvataja ütles ...

:D
Ei tea, ei kujuta ette. Kusjuures väljapaneku järgi ei olnud ta mingi nukatagune-isetegija-mutike, kes viltuvajunud poeedinartsisse turuväravas müüks. Hostasid oli tal hulgi, ilusad taimed kõik. Aga jahh, informatsioon taimele juurde oli selline. Lihtsalt Maria, jep. :D

Noh, tegelikult ei ole hullu kui selle konkreetse hosta nime enam ei tuvasta (kuigi ta peaks mul siiski kuskil kirjas olema, mitte ei leia üles)Mul pole ju plaanis neid kollektsioneerima hakata. Lihtsalt sordiomadused ju natuke siiski erinevad ja minu aia erinevad peenrad on ka mkhm erinevad. Vaja sobitada, jajaa.

deia ütles ...

ihhii - ma ka selliste tädikestega teinekord nalja saanud :)

Aga panen siia sulle lingi, et näeksid, milliseks Blue Cadet kasvab. Ja ma arvan, et võiksid ikka Wide Brimi tahapoole panna.

Sellel pildil on siis vasakult poolt lugedes hostad:
Wide Brim; tundmatu kollaselehega; Blue Cadet; Wide Brim; Patriot

deia ütles ...

nähh, lingi unustasin panna :

http://3.bp.blogspot.com/_rvzsgGykUFg/RoVVK-zkH7I/AAAAAAAAAAw/4OAHwtfChwM/s1600-h/Picture+051.jpg

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Vau kui ilus tiigikallas! Aitähh lingi eest!

MUHEDIK ütles ...

Igaüks teeb oma aeda just nii nagu heaks arvab.
A ma mõtlen, et hosta kõrgpeenras ehk pole kõige parem idee, kas Sa talle tiigi kaldal kohta ei leia, vast mõjuks seal paremini.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Minu kõrgpeenar ei ole päris traditsiooniline kõrgpeenar. Ma ju sellise lameda kallaku peal elan, et iseenesest tekivad igasugu astmed. Vaatan, et kuidas täna viitsimist on, mul ju lingid siia postitusse veel panemata

Eve Piibeleht ütles ...

Hhhh...mis siin tädikestest rääkida, ma alles kuu aega tagasi kohtasin Horteses hostat nimega hosta ja pojengi nimega pojeng...mingi hollandi firma juurikad, ei ostnud, täpselt ei mäleta. Oleks pidanud pilti tegema.

Anonüümne ütles ...

Sul on KUUTÕVEROHI. KUUTÕVEROHI!!? Miks mina seda tähele ei pannud, nii väike või?

Anonüümne ütles ...

Hi'iaka is born in the human body of an point tantric massage so that they would be able to treat themselves. Let the man lay depressed number 1 and ask where he themeditation through by Dr. Mikao Usui, the founder of tantric massage, when he went to Mount Kurama.

Also visit my site: erotic massage London