neljapäev, 16. juuli 2009

Selle suve katse nr. 2 ehk ...

... ma panin täiega puusse ehk ma olen lillkapsa mõrtsukas.

No vat. Lugu siis selline. Mul oli siiamaani veel kasvuhoones mõned lillkapsataimed. Nad olid küll laiali istutatud kuid võtsid seal meeletult ruumi. Ja samuti oli mul vaba peenramaad, mis tulpidest jäänud. Istutasingi nad siis eile õhtul välja. Sinna platsile istutasin ka toas olnud melonitaimed ja natuke levkoi taimekesi.
Algul ma küll pisut kahtlesin, et kas ikka minna lillkapsaid sedasi turkima aga möödunud aastal istutasin edukalt ümber dekoratiivkapsaid, ei juhtunud nendega midagi hullu.
Õhtul enam pilti tegema ei hakanud, hämaravõitu oli, pildistasin hommikul:
Ja paar tundi hiljem:
Ei jäänud lauspäikse kätte, meil oli täna vahelduv pilvisus. Hiljem tõmbasime neile katteloori peale.
Nii palju siis minu köögiviljakasvatusest. Üht varasemast ajast pärit kommentaari meenutades, nooh, Deia, kas tuled minu juurde köögiviljandust õppima? Ma mitte ainult ei kasvata kapsaid, ma teen nad kohe sisse kaa!
Masendav.

11 kommentaari:

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Tegin vist ilmaasjata paanikat. Käisin praegu vaatamas, on teised katteloori ilusasti üles tõstnud ja piiluvad serva alt, lehed kenasti pringid jälle! Jess!

Kadakas ütles ...

Nonädsa siis - väike shokk nii neile kui sulle. Head kapsakrõmpsutamist! Mult juba telliti lillkapsast puruvõiga, peaks mõni päev ära tegema.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Mis asi on puruvõi?

Hiline ütles ...

Kas vähene soolvees kupatamine, siis maitsestatus riivsaiast läbi ja võiga pannil kuldpruuniks? Mmmm..., mul just praegu särisevad pannil, Kadaka jutt ajas suu vett kooksma :)))

Hiline ütles ...

Jestas, ma pean kas uue klaveri ostma või vanale tähed peale märkima, juba nii kulunud, et näpud ei tunne enam õigeid tähti, vigu on viimasel ajal hirmpalju tekkinud :(((

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Mmmmm, nämmm!
Mul ka suu kooksub!!! :D

deia ütles ...

nu näed siis - ikka pean tulema kursustele:D Ma vist seeaasta ei saa mitte ühtegi kurki kasvuhoonest - ei idane ei mädane need taimed seal. Mees juba mainis, et mida kuradit ma sinn teise Eesti otsa sõidan iga kuu kolmeks päevaks, kui isegi kurgikasvatusega hakkama ei saa :D
Paprikad ka lihtsalt kuivavad ära - kuigi saavad vett piisavalt. Tomatid on küljes, aga punaseks ei lähe - hakka või tõesti neile kulda ja karda külge riputama nagu Muhedik soovitas

MUHEDIK ütles ...

Nuh, kapsad on ju üldiselt väga visad taimed.
:DDDD proovi ära ja siis hakkad uskuma! Ja tomatiga tuleb üleüldse õrnalt rääkida ja teda kangesti kiita. Ta on ka kuramuse armukade,kui sinna kõrvale sätid midagi eriti ilusat õitsvat, siis ei saa Sa talt küll ühtki tomatit.
Ma pole ära pööranud:) aga olen vaadanud, kuidas nad käituvad ja mingile asjale reageerivad.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Kasvuhoone kurgid on mul samas seisus, katkun vist üles. KUrgid kõik koledad, neil vist mingi kurkide tõbi, sest muud taimed ümber kõik päris kenad

Hiline ütles ...

Tomatite üle eriti nüüd ei kurda. Tegin küll suurew vea, mis saagivalmimist tublisti edasi nihutab, istutasin juba aprillis, enne kodunt minekut, tomatid maha, pinnase temperatuuriga 5 sm sügavusel ainult 6 kraadi ja õhu "kütteks" ainult 2 veetünni. Kurgid andsid otsad, tomatid elasid õnneks selle "külmkapi elu" üle. 2 rozovõi giganti juba söödud, aga saak tõotab tulla hea, korjan kobarast juba väiksemad ära, et taim raskuse all ei murduks.
Tomati solvumisest ei tea, aga nagu maasikadki, tahavad ka tomatitaimed, et neile "pai" iga päev tehakse ja juba ammu teatakse, et helid mõjuvad kasvule hästi, eriti naishääled ja viiulihelid. Laulnud neile ei ole, aga berliini filarmoonikute Vivaldi aastaaegu saavad ikka kuulda aegajalt :)
Esimesed tünnikurgid kuivasid mu teise sõidu ajal, külvasin uued ja nüüd õitsevad - ultra rannij :)
Aga mul see aasta kaks needust - üle tee rapsipõld ja hordidena maakirpe ning pidevatest sajudest nii mõnedki lehed juba roostetäppidega ja muidugi teod pealekauba, ilma ne3ndeta ei oska enam päeva alustada ega lõpetada :)

hingesso - mida iganes, aga ma sain täna ühe maasikapoti jälle valmis

Kadakas ütles ...

Mhmh - umbes nii teeme meiegi seda puruvõi värki, aga täpsemalt keedan lillkapsa, pannil sulatan või, lisan riivsaia ja soola võile, lasen natuke paisuda ning kallan segu keedetud lillkapsastele. Seda head kraami ei pea sugugi palju olema lillkapsa peal. Ma ei tea, kas kuskil kokaraamatus kah mingi taoline variant on, aga minu vanaema juba tegi nii ja ema ja nüüd minu kord.

Aga mis te neist kurkidest kasvuhoonesse topite? Lühikesed kurgid kasvavad õues ju niigi ja meie pool on valmis ka juba. Paljuks see kasvuhoone ikka varasemat saaki suudab anda.