neljapäev, 9. juuli 2009

Kui pojengide aeg hakkab lõppema ...

... ja õitsemist alustavad roosid, on aias justkui pisike mõtlemispaus koos lihtsate ja mõnusalt armsate õitega.
Minu aias roosid õitsemisega eriti ei kiirusta. Igal põõsakesel selleks oma põhjus. Esimesel fotol olev Arturi nimeline kollane jäi kevadel koerte kätte. Trambiti võsud kõik maha. Hea, et tal üldse hing sisse jäi ja kosus kenasti, paar nuppugi on. Praegu avastasin, et osasid roose on kimbutamas lehetäid. Tegin neile Fairy leotise dushshi. Tundus, et aitas küll. Pärast pritsimist tuli küll järjekordselt üks päris kobe vihmasadu. Eks ma homme kontrollin, et kuidas on.
Roosi ja pojengipuhmaste vahel tühja ruumi täiteks suskasin kevadel hollandi sibuliiriseid:
Kas pole armas õis?
Aga roos Angela käes on õitsemise esikoht. Ja kummalisel kombel ei ole teda see suvi keegi närinud ega ka lehetäiu pole!
Eriti uhked puhmad on tekitanud ka neitsikummel:
Tema on üks äraütlemata ilusasti sobiv taim aeda, kus kasvab palju tulpe ja pojenge. Ta hakkab domineerima just siis kui tulbid veel vaid lehti kasvatavad aga on ka vara veel neid välja kaevata. Ja täisilu saavutavad ajal, kus enamik st. varasemad pojengid on lõpetanud, õige uhked puhmikud. Väga hästi sobivad pojengide vahele.
Aga praegu õitsevad loomulikult ka kõikvõimalikud nelgid ja...
.... tooni annavad ka kõikvõimalikud suured lehed! Mul hostasid vähe, mul lillepeenras hoopis kapsad! Brokkolid nimelt. Jäi üle, polnud kuhugile panna. Istutasin siis keset lillepeenart (selles peenras, mis nagunii kolimisele pidi minema) ja päris kena on! Justkui peakski nii olema!
Ka kiviktaimla on õites. Ja keerab end tasapisi roosast siniseks sest lavendlid on alustamas.
Kuid pojengide aeg pole päris veel läbi! Minu ilusad valged pojengid on täis nii äraõitsenud õisi kui ka alles avanemata nuppe, nii et seda ilu jätkub õnneks mõneks ajaks veel!
Kellele ilu, kellele lõbu!
Äraõitsenud õied on maas kui valged suled või lumi! Väike Abiline ütleski, et lumelilled! Ja kui vahva on, kui Issi neid peotäitega õhku viskab!
Oi kui vahva!

7 kommentaari:

Mari ütles ...

See viimane pilt on imeilus! Nagu country life reklaamplakat:)

Anonüümne ütles ...

Vot lillelehe lumesadu polegi teinud, tegin hoopis nukudele kleite Vahva, peaks ka, mul veel heleroosa õitseb :)))
Aga mul see kummel rohkem umbrohi, teekummelit oli jälle tahtmine kasvatada, ostsin apteegist paki kodumaist ja külvasin maha ja tuleb välja, et seda siis... aga ilus on küll.
Mirjam

isehakanud lillekasvataja ütles ...

See ongi hea, et see kummel on nagu umbrohi! Siis ei õnnestu mul teda välja suretada!

deia ütles ...

See brokkoli seal lillepeenras on lahe! Tegelikult praegu soovitataksegi ju köögiviljad ja suvelilled ja muud lilled kõik kokku ühte peenrasse susata. Tulemus on vägagi lahe! Mina seda siiski ei tee, kuna mul on peaaegu igalepoole roose topitud ja neid tuleb ikka aegajalt mürgiga üle lasta - aga mürk ja toit ei käi mu meelest kokku. Ma söödavad asjad hoian rangelt mürgivabad - mis see väike ussike ikka teeb.
Aga need 2 viimast pilti on väga vahvad!

MUHEDIK ütles ...

Rõõmus suvepäev vaatab vastu. Aga mul on vist luulud- vaatasin seda lehesadu ja hakkasin tundma pojengilõhna:)

Kapsad ja lilled segi on ilusad. Ja kui täiuslikult peakapsas end veel kokku keerab. Täidisõielised roosid ongi neilt vist eeskuju võtnud:)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Minu kangeim mürk lillepeenras ongi Fairy, no puutuhka on ka saanud aga seda pannakse kapsastele ikka.

MUHEDIK ütles ...

Kapsaid võib soolveega ka kasta