pühapäev, 5. juuli 2009

Oleks mind mitu!!!

Sest nii palju oleks aias teha!
Esiteks tuleb korrastada minu mkhm "rosaarium" ja teiseks tuleb kaevata valges peenras. Rosaariumiks nimetasin seda kohta kuhu panin/panen kasvama osa pojenge ja mõned roosid. Maja ühe nurga juures. Spetsiaalne teemapostitus tuleb tsipa hiljem. Kui plats korras ja hollandi sibuliirised õitsevad (nad on nimelt ka seal täitmaks tühimikke, mis pojengide ja rooside vahele jäävad)
Praegu on siis esmatähtis töö seal mairoosi madalamaks pügamine ja ikka see va kaevamine.
Aeg on ka tulbisibulad maast üles võtta. Iseäranis need värsked eelmisel sügisel alles Hollandist tulnud.
See on suht tavaline, et uued näevad välja kaevates sellised välja:
Peal õrn hallituse kirme. Vanadel olijatel seda pole. Toda kirmet karta ei tasu. Hoian taolisi sibulaid pisut aega peale väljakaevamist päikese käes ja siis lähevad täiesti tavalisel kombel õhurikkasse ruumi järelvalmima. Muidugi peab kontrollima, et hallitust rohkem pole, sibulakoorte vahe peab ilus olema!
See sibulatega mässamine on üsna aeganõudev töö aga mulle ta meeldib. Siis polegi nagu töö! Niisama asjatamine.
Tähtis töö on ka nö. tänavapoolse aia korda tegemine. Tänu remonttöödele nägi see aiaosa ju välja nagu mingi ladu+prügimägi ja mahajäetud kõnnumaa.
Õnneks saime prügihunnikust lahti, poiss trimmerdas pisut ja mina üritasin vanast vundamendijupi sisse kiviktaimlat teha.
Esialgu on seal uhked ainult nood nelgid, kõrrelistele see koht ei meeldi, jäävad niruks. Tuleb välja vahetada millegi muu vastu.
Panin ka Kadakalt saadud kiviriku sinna. Aga ta on talvel väga lagedal see koht. Kas ta tahab talveks katmist?
Ja kõige lõpuks minu vaene väike tõbine Blaze:
Sedamoodi krimpsus ta siis on. Ma vist ikka ei hävita teda veel ära. Teen talle küüslauguvanni ja augistis siis vaatame. Kui tundub, et läheb paremaks, jääb alles, kui ikka rohkem krimpsus on, läheb hävitamisele. Praegu on ta nagunii sellises kohas, kus mingit kaevetöid ei toimu ja teisi pojenge ka läheduses pole

7 kommentaari:

Köögikata ütles ...

Sinna vundamendi sisse sobivad väga hästi kukeharjad, mägisibulad, liivatee, müürilill, ka karvane kadakkaer. Kui saaksid täna näiteks Kosele sõita, ma võiksin tuua Sulle. Stardin kodust vast keskpäeva paiku, anna enne teada, kui "kaubaks läheb". :o)

Köögikata ütles ...

Nojah, müürilille mul hetkel jagada pole. Aga muid saab küll.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Heh, mul on poiss Kosel praegu. Tuleb homme-ülehomme koju. Äkki saad tema kätte jätta? Ma mõtlen liivatee ja sibulad? Kukeharju ja kadakkaera mul on.

Köögikata ütles ...

Kaks potitäit kompotti pakendatud ja varsti toimetan Su poja kätte. Aga ma pean hoiatama, et puista väiksemigi mullakribal neist pottidest sinna müürile, sest sinna sai ikka hulgaliselt tillukesi pojakesi, mis mulla sisse ära kaovad. Kokkulepitule lisaks sai muid kiviktaimlalilli ka natuke. ;o)

Kadakas ütles ...

See kivirik külma ei karda, aga päikesepõletust võib küll karta, seega varjukatet oleks vist seal küll vaja. Ma ise ei kata, aga keskpäevase päikese eest jääb kevadel ta kasvuhoone varju.

MUHEDIK ütles ...

Jõudu!

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Tarvis!