pühapäev, 20. juuli 2014

Aga mina kaevasin ja mina tassisin.


Üritan tubli olla ja oma peenrad ära rohida. Mõnes kohas läheb lihtsalt aga mõnes kohas tuleb kive paigast nihutada ja labidaga vehkida nagu rohelisest vaimust vaevatud. Kuna mul on kukeharjade vastu nõrkus, on vaja nende peenart laiendada. Esimesel fotol ongi see koht, kust kaevasin välja lõhislehelise päevakübara (oli ikka hull töö, ta oli juurikatest paksu mati kasvatanud) ja veel üht-teist ja asendan erinevate kukeharjade ja ümarate põõsasvormidega. Pisikestega. Kuivalembestega. Sest asuvad nad kiviaiapeenra tõstetud osas, mida ma üldreeglina ei kasta kah. Ainult nii palju, et seal suurte kivide vahel on mul sõnajalgu. Vat kuumal ajal on neid vaja niiskena hoida. Sinna üles ongi planeeritud ainult kukeharjad, paar põõsasmaranat, üks ilus enelas, mis suure roosa pallina praegu õitseb, mägiküpress Sungold (sain eelmine aasta Tii käest. Aitäh!!!) ja salveid ja kuldjuured.
Õnnehein on teinud mulle meeletu pahmaka ilusaid õisi. Ta on nii lahe!


Isegi tradeskantsia on ennast kokku võtnud (otseses mõttes) ja esineb ilusa puhmakana, mis peaaegu kogu aeg on õisi täis. Ei lamandu. Ei ole vormitu kuhi. Ilus on. Aga selle taime kohal sai ka alles hiljuti Köögikataga arutatud, et mis imelik taim see tradeskantsia üldse on ja milleks sihukest üldse vaja on. Eks ta nüüd näitab siis.



Roos Linderhof asutab end õitsema. Temaga tehti ju kah tsirkust see aasta. Jätsime ta ju terrassi sisse. Tal on umbes poole meetrine liivamultsh peal ... nomaitea ... aga ta ei kurda, venib aina uhkemaks. Ja õied on kui latakad.
Mägisibulad oma uues kohas on samuti rahul. Tõenäoliselt tekitan ühte kohta veel mingi kivitükkide ja liivaseguse platsi. Minu SALADUSE ehitamise projektist jääb hulka palju pisikesi ebamääraseid kive üle. Neile võiks ju mingi koha leida. Drüüasele näiteks. Muidu praegu on see ilus taim täiesti eksponeerimata. Annab otsida teiste kiviroomajate-taimede seast.

9 kommentaari:

Futu ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Futu ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Futu ütles ...

Milleks on vaja tradeskantsiat? Kui koorijuhil on vaja MI-d, siis võtab ta rinnataskust helihargi, teeb plõnn! ja MI on olemas.
Kui aednik vajab teadmist, et milline on üks õige ja hea sinine värv, siis läheb ta sinise tradeskantsia juurde ning vaatab selle õit. Ja ettekujutus täiuslikust jumalikust sinisest on olemas.:)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Soh. Minu oma on helelilla. St. eelmine aasta olid tumesinised ja valged ...

Tsiil ütles ...

Väga mõnusad kerad ja õnne nagu heina :)
Ilus roos ja mis tal peaks seal viga olema, terrassi alustala nagu ta on :D

Rohelisest vaimust vaevatud :D :D

Rahutu rahmeldaja ütles ...

kõik on ju väga ilus aga see SALADUS, kuna see siis tuleb ? rohelisest vaimust vaevatud on lahe olla, ma olen ka :D

Krissu ütles ...

Õnnehien tekitab tõeliselt õnneliku laigu :), tore on Sul seal. Ja millised põnevad toimetamised :)

MUHEDIK ütles ...

Aedniku ilu-ja jõunumbrid :) Ja kui roheline vaim abiks, mis siis enamat tahta, muudkui tõsta ja tassi ja toimeta, siis jõuame äkki SALADUSENI ka

Köögikata ütles ...

Nojah, minu tradeskantsia on ka tänavu täitsa kobe. Kuulis vist ka. ;)