pühapäev, 26. august 2012

Mida tikkida ehk ajalooline moment.


Eriline aitäh Mildale, kes kokkutulekule tulles kraapis kaasa ka oma käsitööajakirjad ja posu lõngajääke! Need on eriliselt peened ajakirjad, peamiselt pitsidest ja tikkimistest, võtab ahhetama ja ohhetama nii et vähe pole. Kuna praegu on kummaliselt kiire aeg ja pitsi heegeldada on võimalik vaid unenäos (siis kah vaid juhul kui kähku teed :D ), siis valisin vaid välja, et misasja ma kõigepealt sealt ära proovin:


Ma arvan, et ühel korralikul lillekasvatajal on küll nii palju aega talvel, et oma lemmikud raami sisse tikkida. Ega kogu talve ei saa ju ainult peenraplaane teha või kataloogides unistada. Elu on juba näidanud, et mina lähen sellega igal juhul liiale.
 Lemmikumbrohud ühe pildi peale, ravimtaimed teisele ja lemmikud tulbid kolmandale.

Kui ma seal niimoodi ajakirju lehitsesin ja lõngapalle sortisin (ma arvan, et värvilistest saaks ägeda rüiuvaiba, mingi puude ja majadega maastik näiteks) tulid lapsed ka piiluma. Heegeldasime kambakesi Barbidele paar seelikut ja vesti. Asi tundus nii huvitav, et tüdruk nõudis ka heegelnõela ja saabus ajalooline moment :)
Andsin esiemade tarkuse lapsele edasi: tegi oma esimese heegelketi. Talle tundus see hirmus põnev see nokitsemine, ütles, et oi aga sina heegeldad niiiiiii kiiresti! Miks minul nii ei tule?
Omamoodi naljakas ja pisut hale ühe korraga. Kunagi küsisin oma ema ja vanaema käest samamoodi.
Ohh ajad, ohh majad :)
Tikkimise ideest kannustatuna rändasin hiljem koos fotikaga mööda aeda, et jäädvustada omale tikkimise ideid. Palju mustreid saab sealtsamast ajakirjast ja minu mäletamist mööda on olemas ka selliseid programme netis, kus saab fotost tikkimismustri tekitada.


Selle valge suvidaalia seemneid ma kavatsen korjata ka, imelised-imelised! Või mis arvate, kas nende juurikaid on ka võimalik säilitada?
Gladioole ma ilmselgelt tikkima ei kavatse hakata aga siin ,mainin ära küll, et kevadel ostad ühtmoodi sordi (link) ja sügisel näed hoopis midagi muud. Sinise asemel selline lilla siis:


Järgmisel fotol on küll see, mida ostsingi. Aga noh, ilusad on nad igal juhul. Samas võiksid lilleärid siiski rohkem tähele panna, kuidas oma müügitööd korraldada. Kui samasugune asi juhtuks mul tulpe ostes, oleksin arvatavasti üsna pahane. Aga gladioolide puhul anname andeks :)



7 kommentaari:

Kadakas ütles ...

Mina olen mõelnud, et kui mul kunagi aega on (pensionipõlves nt), siis tikiks sarnaste mustritega ristpistes padjad. Mul selline hästi suur kotiriidest kattega diivan - sellest saaks siis neile padjataimedele peenar. Talv läbi saaks taimi ringi istutada :)

Kadakas ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
isehakanud lillekasvataja ütles ...

:D
iLus idee! Mina olen jälle mõelnud, et pensionipõlves heegeldan kardinad.

Anonüümne ütles ...

Ma mäletan, kui vanem poiss oli pisike ja nõudis, et ma teda kuduma õpetaksin. Ja mina üritasin seletada, et alustaks õige millegist lihtsamast - näiteks heegeldamisest:) Aga see talle ei sobinud - seega ei oska ta nüüd kumbagi:D
Ja sõnajal nimi on Davallia pyxidata ehk Austraalia jänesejalg:)
Svea.

Milda ütles ...

Mul väga hea meel, et ajakirjad kasutust leiavad. Daalia juurikad võta aga üles kui õige aeg on ja keldris seisavad kenasti ületalve, pole vaja nende seemnetega enam vaeva näha.

MUHEDIK ütles ...

Need vanad ajakirjad on niiii toredad, alati leiab sealt midagi väga huvitavat.

Aga minge jah pensionile, siis te alles näete, kui hõivatud te olete ja kui vähe teil vaba aega on:D

isehakanud lillekasvataja ütles ...

:) ma kahtlustan ka, et ega see niisama lihtne ole. Siis on kindlasti mingid muud tegemised