kolmapäev, 29. august 2012

Kas võiks paluda natuke kuivemat ilma?


Teate, mul on vaja maad kaevata, hamsterdasin omale paar uut taime (ma tean, see on haigus aga see on ravimatu!) Vihmaste ilmadega on meie mail kaevamine paras vägitegu, savikas maa ju!
 Nägin naabrinaise juures imelist floksi, seda ilusroosat ülemisel pildil ja neid vahvaid kollaseid korvõielisi, mis on kõige alumisel fotol ja mille nime võiks keegi pakkuda, sest meie siin ei tea :(
Peenralaiendus tuleb kasvuhoone kõrvale kreegipuu juurde. Sinna suurt treppi ei kavanda, ainult sammukivid.


Selle kreegiga on mul mure, ta ei taha mulle saaki anda. Eks ma pean midagi ette võtma. Ämm arvas, et lupja on vaja. Kust ma lupja saan ja kuidas ma seda panen?
Info väetisepakilt: "Kaaliumsulfaat kaevatakse sügisel mulda. Kaaliumi puudusel lehed kolletuvad alates servadest ja muutuvad pruuniks. Lehe servad kaarduvad ülalt alla. Ploomi ja kirsipuid pritsitakse kaaliumsulfaadilahusega 100 - 150g/10 l vees"



See taim on küll natuke räsitud aga mis teha, sajab kogu aeg. Eks sa proovi räsimata olla! Mul on vaja kaevata! Andke mulle päikest

PS.: suureõieline neiusilm Early Sunrise
Aitäh, Tii!

8 kommentaari:

Tsiil ütles ...

Siiakanti oleks ka vaja. Mu herbaariumid pruunistuvad ju!

iirisesõber ütles ...

Mina palun juba tükk aega,aga tulutult.Iga päev või öö ikka vihm,vahetevakel lausa ämbriga...

Anonüümne ütles ...

Aialupja nägin K-Rautas nädalajagu tagasi. Kekkilä oma. Doseerimisjuhend oli pakendil; algaja aiapidajana pole seda veel ise kasutanud, nii et kogemust pole, mida jagada. :)

Nodsu ütles ...

Ühinen palumisega! Täiesti võimatu on maad kaevata või mulda vedada, nii kui oled kaks korda labida mulda suskinud, on see paksult kleepuva poriga koos, nagu kitt ümber labida. Ja ei ole näha ka, et see asi kuidagi kuivemaks võiks minna aga tööd on ometi vaja ju ära teha. Nii et, palume edasi! :)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Kollektiivne palve :) kostab kindlasti taevaste vägevate kõrvu ja meie soov saab ehk täidetud.

MUHEDIK ütles ...

Su palveid on vähemalt meie mail kuulda võetud, meil paistab päike ja vihma pole olnud juba 24 t :D
Kaevata on kehv, aga istutada ju hea. Mitte kedagi pole vaja kasta.

Tii ütles ...

Oma kollase nime otsi neiusilmade hulgast. Minu hapu liivamaa neile püsikneiusilmadele ei meeldi. Valgust tahavad ka. Kui sinu naabril kasvavad, eks sulgi.
Kas ümbruskonnas kreegid kannavad? Ehk on mingi jama sort sul. Kreekisid on ka erinevaid variatsioone. Kas sul teisi ploome on ja kas kannavad ka? Meie aias küll kannavad ka mingid varem istutatud ploomid varjus ja hapus mullas, kuid mädanikku on palju. Muidugi võid oma kreekidele pakkuda sügisväetist ja lubi ei saa ka kahju teha. Oma ploomide istutusauku lisasin lisaks lubjapurule tublisti paekildu ja puistan aeg-ajalt veel pinnakihti ka lupja. Mul on ostetud üks mingi Kekkilä puutarhakalkki, hea niiske lubi. NB! Müügil on ka pinna happesuse määrajaid.

Eve Piibeleht ütles ...

Ma hääletaks ka kuiva ilma poolt. Kõik lirtsub nagu hilissügisel.