kolmapäev, 13. mai 2009

Maakad käisid suures linnas.

Tallinnas siis nimelt. Vanalinna väisamas, nostalgiat taga otsimas (endised linnauntsantsakad ju oleme ikkagi), asju ajamas ja muidu shoppamas. Vanalinnas käisime kõigepealt Harju tänaval ää. Polegi varem aega saanud seal üle vaatamas käia, et mismoodu seal siis nüüd on peale uuendustöid. Ei meeldi mulle kui kuskil ripnevad nukralt mingid varemed nagu surnuaed. Nagu see Harju tänav enne oli. Masendav ja arusaamatu. Elu läheb ju edasi, mida see noorem põlvkond peab siis tegema? Pidevalt kuskil haua äärel tolknema? Seal oma lõuna-võileiba näkitsema? Aa ei! Õnneks on säilitatud kõik vajalik vana ja juurde tekitatud ilus ja asjalik uus. Suur aplaus minu poolt selle kujunduse eest seal! Nii vormilt kui sisult. Esiteks siis Nõelasilma tänav koos ekraaniga, kust saab ajalootundi kuulata. Teiseks lastele mänguplats. Väga vajalik koht ju, eks ole!
Üldpilt. Väga super, et seal on just lamamistoolid! Inimestel ju meeldib seal platsidel puhata muust linnamelust. Purskaevud olid peidetud klaasplaatide alla. Nii et vesi on olemas aga paha pätt sinna prahti visata ei saa! Hea lahendus! Linnale igati sobiv!
Mõnusad sirgpeenrad. Klassika ei lähe iial moest!
Hiljem kondasime veel pisut mööda kõrvalisemaid tänavaid.
Ars longa. Nostalgia. Kunagi on ise ka vanalinnas tänavaid maalitud...
Ooo, milline salapärane aed!
Ja pärast linnatuuri sõitsime Ülemiste keskusesse ja ostsime mulle tarviliku töövahendi:
Sihukest pisikest, kerget ja odavat trimmerit plaanisin omale soetada juba aastaid. Ikka peenraäärte ja põõsaaluste korrastamiseks. Aga ikka kahtlesin, et sihuke kahtlane vidin, see läheb ju kohe katki. Aga suure trimmeriga mina töötada ei saa. Raske on. Seljale mõjub halvasti. Enam-vähem kohe käib krõps ära. Töötamise liigutused on lihtsalt sellised, väga AI -AI minu seljale. 
Tollele vidinale aga anti kaasa ka pool aastat garantiid. Küll, et kogu suvi rahus trimmerdada. Iseasi palju ta elektrit kavatseb ära süüa.

13 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Tallinna vanalinn lihtsalt ON väga ilus. Ja mu meelest aina ilusamaks läheb.

deia ütles ...

Ehh ma pole juba sada aastat Tallinna saanud. Ainult läbi sõitnud. Peaks ka kohe ühe jalutuskäigu vanalinnas ette võtma. Võrus elava sõbrannaga just ükspäev naersime, et tema käib tihedamalt Tallinnas, kui mina, kes ma ometi elan kohe Tallinna külje all.
Aga nu mis sa teed, kui linn mul lihtsalt pea valutama paneb ja ma proovin seal käia nii harva kui võimalik ja siis ka kohe kiiresti põgenen.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Eks linn on ikka linn. Palju rahvast, palju müra, autoteed segased meiesuguste maakate tarvis. Olime ka ikka üsna loppis kui koju saime.
PS. see trimmer on vist saast! Ma olen depressioonis!

Hiline ütles ...

Vahalinn on ilus jah, talvel sõprukestega käies andis sellele veel ilus lumesadu võlu juurde.
Aga selle trimmer... - võid kahjurõõmustada, mull neid 2 tk olnud (meeste kingitud, üks neist veel akuga) ja mõlemad poodi tagasi viidud, ega ma muidu ise murukääre ostma ei läinud (suhtusin ise ka murukääridesse natuke skeptiliselt kui Deia oma näitas), tilluke asjandus, hea kerge töötada, kuigi kükakile töö, aga kõik kivipeenra servad (mul neid ikka päris palju) ja põõsaalused on paari tunniga kenasti puhtad, mitte nätsutatud heinased. Natuke küll el.trimmerist kallim, aga väga rahul - väärt tööriist (kui ainult nii pisike ei oleks, ma oskasin ta juba vahepeal aeda ära kaotada :DDD)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Aitähh, Hiline, ikka on hea teada, et pole ainuke kes on sihukese x-viguriga aias vaervelnud.
Äkki Deia esitleks oma kääre? Et millised ja kust sai?

elfriide tramm ütles ...

tallinna vanalinn on soojal ajal nagu õudusunenägu. ainult varahommikul võib sealt läbi joosta (ja siis näevad tänavad öistest joomingutest koledad välja), siis vähemalt turistid ei trügi nagu kopli trammis...

no hea küll, natuke ma liialdan, aga raekoja plats kesksuvel on ikka turistidest pungil. võibla sel aastal on teisiti, majanduslangus või nii...

deia ütles ...

Mis neist kääridest ikke esitleda - kõikse tavalisemad boschi murukäärid akuga ja saab vahetada tera ka hekipügamiseks. Aga kivide ümbert rohu lõikamiseks asendamatud mu jaoks. ennem panin nende mehhaaniliste kääridega nii, et kohe villid näppudes - nüüd suristan ja rooman :D
ostsin 2 a tagasi Bauhofist
http://www.bosch-pt.de/boptocs2-de/Product.jsp?country=DE&lang=de&division=aw&ccat_id=139777&object_id=21232

deia ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
deia ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
deia ütles ...

no kurram küll - ei tule seda linki kuidagi

deia ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
deia ütles ...

igatahes panin selle lingi oma blogisse viimase postituse kõige lõppu - kel huvi vaatab sealt. mina siia lingi pankuga hakkama ei saa

isehakanud lillekasvataja ütles ...

:)
Aitähh!