laupäev, 9. mai 2009

Ja kui rabarberi ja vanni katse on õnnestunud ...

ei jää muud üle kui vihmase laupäeva sisustada kokkamisega.
Esiteks rabarberilehe salat
Muidu ma neid salatiks ei kasutaks aga vanni alt pimedusest tulnult lehed on eriti õrnad heledad ja mõnus- hapuka maitsega. Alustuseks siis lehed ribastada, lisada hakitud apelsinid, tomatid ja soovi korral ka paprikat. Ja muidugi ohjeldamatult muid kevadisi rohelisi hüvesid: murulauku, naadilehti (ikka neid noori, kergelt krussis veel), küüslaugupealseid, karulauku, noori võilillelehti jne. Lõpuks veel pisut oliiviõli, sidruni vai apelsinimahla (pigistad ise 
viljast!) , natuke soola vai suhkrut (vastavalt maitsele) ja segada ja ongi valmis!
Ilus värviline salat sobib hästi grilliliha juurde.
Järgmiseks koogid!
Esimene retsept:
Pehme muretaignapõhi, kus sees 2 muna, 1/3 pakki Keiju sinises pakis margariini, pool klaasi suhkrut, klaas hapukoort, küpsetuspulbrit 1tl., jahu ja kartulitärklist. Segada kuni tainas on paks nagu tsemendisegu (imelik võrdlus aga , sorry, praegu ei tule 
muud pähe)
Vorm määrida võiga ja puistada sinna pisut jahu, kallata sinna tainas. Rabarbritükid kallata tainale ja peale puistada suhkrut ja kaneeli.
Teine kook:
All muretaignapõhi ühest munast ja ilma hapukooreta. Keskele rabarbritükid, kaneeli-suhkru segu ja peale biskviittaigen neljast munast.
Mõlemad on head. Rohkem ma rabarbrikoogi retsepte ei tea. 
Järgmiseks vaja proovida ära mannavaht, mahl ja moos.

Mul oli küll plaanis täna teha hoogtööpäevak ürdipeenras, sest aeg muudkui lippab ja mul on vaja sinna veel taimi istutada ja külvata. Aga miskit pole parata, täna on vihmapäev. Rabarbrikoogi, sauna ja telku vaatamise päev. Lõuna aegu koogi kõrvale vaatasime koos jõmmidega toda "seriaali", et "kas saab läbi seinaaugu" film. Tundub, et see telemäng ongi mõeldud vanusele 1-3. Lastel nii huvitav vaadata, et kas kukub vai ei kuku. Ja kui kukub, siis elavad kohe kõigest hingest kaasa, et OI KUKKUS!
PS. : Minu roosid elavad hästi! Westerland mõnuleb veel kasvukas poti sees, tal on ilusad väikesed pungakesed. Kõikidel roosidel (uutel) hävinesid need pikad roosad pungad kuid kõigil on näha ka uued pisikesed pungakesed. Teised, Lucia ja Linderhof tunnevad end ka hästi. Samuti on toredasti pisikestes lehekestes mu varasemad roosid.

5 kommentaari:

deia ütles ...

jkhm - minu teada rabarberilehed on söögiks kõlbmatud. Ära neid salati sisse pane. Kiiresti leidsin ühe lingi ka http://www.terviseleht.ee/200026/26_myrgised.php

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Aa, ei seda ma tean, et nad sisaldavad oblikhapet. Samamoodi on võimalik jänesekapsaid metsas näsides mürgituse saada. Oblikhape ongi see, mis selle hapu maitse annab. Süüa ikka võib, lihtsalt piiri tuleb pidada

Eve Piibeleht ütles ...

Tubli, kui roosid kõik reipad!

Köögikata ütles ...

Ehh...mina pole mõttest kaugemale jõudnud ja minu rabarberid kiratsevad ikka veel lauspäikeses. Ja Sina, tubli, küpsetad juba kooke.

MUHEDIK ütles ...

Tubli toimekas oled. Ei mul pole ka praegu aega kookide jaoks, pood ka kaugevõitu, peab ilma läbi ajama:) tegelikult pole mul aias rabarbitki:DDD. peaks vist uuesti istutama.


scoustic- vot asjakohane nimi, hea kui soustki laual on