neljapäev, 6. august 2009

Sõstraräpp ehk algab suve külluslik osa

Nagu ma viimati mainisin, ma plaanisin puhata. Aiatöödest. Kaevamisest. Kivide veeretamisest ja palkide sikutamisest. Selline asi võtab ikka keskmise naisterahva päris võhmale.
Eks ma siis puhkan. Puhkan sedamoodi, et korjan. Korjan kõikvõimalikke asju. Marju, ravimtaimi. Kummelit, saialilli. Katsetasin ka monarda lehtedest tõmmist juua. Huvitav maitse. Pidi seedeprobleemide puhul aitama. Kuna minul neid probleeme pole, ei oska öelda, et kas aitab või ei. Aga maitse oli küll ok. Ainult pisut õlise järelmaiguga.
Sõstrad? Oeh! 2 päeva korjasime nii punaseid kui musti. Mustad keetsin, punased mehustasin tolle masinaga, mis pildil. Olid väga sõstraräpased päevad. Kui selle masinaga mehu teha, on kogu köök marju täis, samuti kraevahe ja kogu muu elamine.

Märkasin, et kui ma liigselt ei plaani, tulevad päris vahvad taimekooslused välja. Nagu näiteks see pisike peenrajupp:


Kaks halli aruheina-pussakat, kaks rebasheina rosetti, potiroosipõõsake, akakapsas ja toast suve puhuks välja visatud jõulukaktus.


Muideks, need rebasheinad külvasid end ise sinna!
Ja mäletate, kui hilja eelmine aasta hakkasid daaliad õitsema? Nüüd aga esimene õis juba lahti!


Cafe au lait. Tõesti kahju, et need eelmise aasta daaliad nii kehvasti säilusid, ainult too kõrge valge jäi järele. Ka too sätib end õitsema kuid on tänavu vaid 30 cm kõrgune! Süüdistada saab vaid hoolsaid niidumehi!

Ka minu lillekast on lopsakaks muutunud:

Kaks pelargooni, üks begoonia, kuumaasikas ja lillherned. Lillhernestest teen pisut hiljem veel juttu, siis kui kõik sordid juba õites on.

7 kommentaari:

Eve Piibeleht ütles ...

Meie sõstarde üle rõõmustavad peamiselt linnud ;)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Me ikka üritame tublid olla ja enamuse moosistada. Kõike ei jõuakski, põõsaid liiga palju.

MUHEDIK ütles ...

No oled ikka tubli! Sul ju neid moosi-,mahlasõpru ka üksjagu:)
Lugesin ja mõtlesin, et kui mul lapsed väikesed olid, siis tegin ka tonnide viisi öösiti kui teised magasid, igasugu hoidiseid, aga praegu ei tee enam midagi, milleta hakkama saab. Öösel sellepärast, et peale tööd valgel ajal oli need marjad ju veel korjata vaja.
Praegu, kui viitsin,lükkan kõik sügavkülma ja eks siis talvel saab vajadusel selle moosi või mahla tehtud- kui viitsin:D
Enamasti annan külalistele panged, las tegutsevad:)
Aga lilled on Sul ilusad.
Head rahmeldamist!

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Tänan! Hmmm, me mässasime ka poole öö ajal... jõmmid pidid ikka sellise jubeda sõstramäsu ajal magama. Muidu oleks veel rohkem kõik laiali olnud.

Köögikata ütles ...

Mul ka daaliad juba õitsevad.
Ja mahlu aurutasin ka ikka öösiti. Aga nüüd on ema mul kodune ja teab, et minul suvel topelt töökoormus ja on meie mahlade-mooside tegemise suuremalt osalt oma õlule võtnud. Täna just helistas ja tellis laupäevaks purke juurde. :o)
Head mässamist jah!

Hiline ütles ...

See peenrajupike imevahva, ma tänu sellele võin isegi rebasheina juba imetleda :))) Ühel sügisel olin natuke laisake ja mitu aastat andis neid päevaliiliapuhmaste vahelt välja kakkuda :(

Aga mul juba õunad moositada ja kompotitada

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Hilisele:
hüva mässamist Sullegi!