laupäev, 29. august 2009

Ometi hakkas õitsema! Aga ...!


See aasta sai kevadel kolm uut roosi muretsetud. Teised kaks näitasid juba ammu oma õisi, eriti meeldis mulle Lucia. Tundub, et talle meeldib siin ka.
Lõppude lõpuks hakkas ometi õitsema ka Linderhof!


Jeerum kui armas õis! Ja milline aroom! Ma ta lõhna järgi avastasingi. Rohisin seal ja järsku tunnen, et ohhoo, miski imeline odöör! Õiekesi on avanemas veelgi aga nagu fotolgi näha, alumised lehed puha mingis haiguses. On see roostelaiksus? Kas see on see kõige kurjem haigus roosidel? Mul mees kommenteeris, et roosid ollagi sellised nirud lilled, et muudki põevad kogu aeg ja siis muudkui pritsi ja mürgita. Et ta teab, tal vanaema ka kasvatas neid. Õnneks ta on ainuke haigustunnustega roos. Üleüldse, kas ta peab selline olema? Varred onb tal pikad-pikad ja peenikesed. Justkui välja veninud. Vai on ta hoopis roniroos?
Aga ilus on ta küll, selline armas ninnu-nännu ja ma loodan, et me saame sellest haigusest jagu. Pritsida tuli Score'ga, jahh?

6 kommentaari:

deia ütles ...

tundub, et tahmlaiksus sul jah kallal - score või bravo aitavad - ja korja ära kahjustunud lehed ja põleta. ja mehele ütle, et pole see asi nii hull midagi - lihtsalt see aasta on igatsugu seenelistele soodus. minul on olnud aastaid, kus ma olen pritsinud vaid 1 korra kevadel profülaktikaks ja kõik - suvel pole vajadust olnud.

Eve Piibeleht ütles ...

Pole nende roosidega mingit janti. Sel aastal olen jah vist 3 korda pritsinud, niiskus ja seenhaigused on suured sõbrad. Eelmisel aastal ei pritsinud kordagi-

Anonüümne ütles ...

Vanaema kasvatas ka roose, ja suri ära...
Roosteseen. Selle vastu aitavad esialgu kodused vahendid, sest enamus taimeseeni ei talu leeliseid - sokipesuvesi, tuhk, kellele meeldib spetsiaalselt kemiseerida, see teeb rohelise seebi vett. Myrgid on jah lihtsad ning "apteegist" kohe võtta, aga kui nn sokivesi jätab lepatriinud ellu, siis igasugu Killerid teevad aiast ses mõttes musta maa. Valik on Sinu! (irw)
Trv kaaren

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Oi, Kaaren, ära enam peale võta!
iccc

Thela, Sul kasvab ju ka see Linderhof. Kas ka tal on sellised peened oksad? Või on mul vale kasvukoht? Liiga pime ehk roosi jaoks.

MUHEDIK ütles ...

Sort on ilus, peaaegu nagu kibuvits:)
Kõige tõsisem põhjus, miks ma roosidest loobusin siis kui lapsed väikesed olid, oligi see nende hirmus mürgivajadus. Ma arvan, et ka 3 x aastas on palju kui ma ei näe alati, mida laps katsub käega või mida ta suhu üritab panna.
Aga just eile lugesin üht huvitavat artiklit www.aialeht.ee, Sa leiad ta Maalehe juurest. Vist oli varia rubriigis. Seal üks vana aednik soovitas rooside haiguste vältimiseks kasutada piiritust. Ise pole proovinud ei oska kommenteerida ja artikkel ise oli ka nats segane.
Eks Sa pead nüüd roosidele puskarit hakkama ajama:DDD
Ma igastahes kevadel proovin seda tubaka-piirituse lahust:)

Anonüümne ütles ...

Ei, täna pole ma midagi nuusutanud ega kemiseerinud (megairw)
Hea, et meelde tuletasite tubaka ning alkoholi. Tubaka (käepärasem on suitsukonid)vesileotis (teekeetmise menetlus:D), mis haiseb koledasti, ning on myrgine, mõjub kahjuritele ning tugevalt leeliselisena ka seentele. Piiritus on tänapäeval kallis kraam, aga vanasti olevat sellega putukaid peletatud.
Trv kaaren.