kolmapäev, 16. mai 2012

Muhedik, ole kallis :), täpsusta nimesid!!!


Esimene sats hrrrrr ja prrrrrr. Muhedikult saadud sibullilli õitseb. Nii et on aeg, küsida, et mis nende nimed ka on? Esimesel fotol on mingi jube lahe kobarhüatsin tMuscari armeniacum Blue Spike :



Mozart




`Red Touch` - see oranzikaspunane
Osade tulpidega on mingi segadus vahepeal tekkinud. Nad on kuidagi sorditi segi. Kas on õige, et sellel eelmisel fotoj on Russian Princess ja Imprimis?
Ja mis järgmised on: `Fringed Red Ridin Hood



Järgmisena: kinnisena on ta õielehtede "seljal" iseloomulikud triibud:







`Elisabeth Arden

10 kommentaari:

elfriide tramm ütles ...

"järgmistest" esimene on red riding hood.

Meeli ütles ...

Ma ei oska ühelegi tulbile nime pakkuda, aga ma ei saa nende ilu mitte kiitmata jätta!

isehakanud lillekasvataja ütles ...

on ilusad jah
ma arvasin, et need on pink dwarf :P

Tii ütles ...

Roosa - "Garden Party", kahvatu "Für Elise (liiga vähe vaateid määramiseks).

Anonüümne ütles ...

Kolmandal tulbipildil ümmarguse õiega roosa on äkki "Eric Hofsjö" ja see helekollane greigi tulp on äkki"White Fire"?
Svea:)

MUHEDIK ütles ...

No ma katsun kallis olla ja Su segaduses, milles on minu supersegaduse tekitaja osaline, mingi selguse tuua:)
Mul on päris hea meel, et siin eelnevalt pakututest pole ükski nimetus päris õige. Mitmeid pakutud sorte pole mul kunagi olnud. On olemas küll `Für Elise`, aga ta on ilus kreemikas ja möödunud aastal ta ülesvõtmisele ei kuulunud.

Kõigepealt - kobarhüatsint Muscari armeniacum `Blue Spike´

Kui nüüd kahel esimesel fotol on üks ja sama tulp, siis see on `Mozart`, teisel on ta hästi näha ja nimi on kindel. Ta on vana, aga väga ilus sort, kes tänaseks on muutunud harulduseks. Nüüd on Sul ja mul teda järel 1 sibul.

Järgmine oranzhikaspunane on `Red Touch`

Punane triibulise lehega kaufmann on `Fringed Red Ridin Hood`, pakutud `Red Riding Hood` on temaga väga sarnane, aga tumedam. Need 2 sorti on nii spetsiifilise õiekujuga, et kellegi teisega äravahetamine pole võimalik.

Valge kollase südamikuga- ostsin ta Fosteri tulbina `Corona´, kontrollimisel avastasin, et sel sordil peab olema südamikus ka musta, nii, et kas vale- ´Concerto´(terve pakk) või hakkab must sinna hiljem tekkima. Jälgi teda

Viimane on ka vanem sort `Elisabeth Arden`, pole ka eriti kellegagi oma hõbedase läike poolest äravahetatav.

Kui Sul on aega, võid vaadata mu mingeid eelmiste aastate aprilli/mai postitusi, kuskil on mul tulbid ilusti üleval. Mul on see ja järgmine nädal hullumeelne tempo igasugu üritustega peal ja ma ei leia praegu arvuti taga olemiseks aega. Hiljem aga õitsevad Su tulbid ära.

Hiline ütles ...

Roosad ongi vist teistest õrnemad. Mul on nii darvini hübriid Pink Impression kui ka hiline Pink Clearwater (väga sarnane Mozartile) veel ausõna peal elus.
Kas see Mozart pole mitte leedukate aretus?

Meeli ütles ...

Vaatasin netist seda valkjat punase triibuga, mul ju ka selline peenras (täitsa piinlik, enne ei märganud). Mu meelest täitsa 'White Fire' - http://www.thetulipgallery.com/view/1937/search/white+fire.
Corona ta ei ole - http://www.thetulipgallery.com/view/902/search/corona
'Concerto' ka mitte - http://www.thetulipgallery.com/view/274/search/concert, kuigi needki on armsad tulbid.

Tii ütles ...

Muidugi "White fire" see hele, mul mitu selle tulbi silti, kuigi pakkides oli hoopis midagi muud.

MUHEDIK ütles ...

Jah, isegi tulbipakkide sisu ei vasta enam hollandlastel sordinimetusele, sellega on suur jama. Aga ma kontrollin alati õitsemise ajal kas jutt vastab tegelikkkusele ja siis ma vähemalt tean, kes pole õige. Et ma enam sibullilledele väga suurt tähelepanu ei pööra, ei ole leidnud aega ka seda õiget nimet otsida.