laupäev, 12. mai 2012

Ja üks peatus peale Siguldat. :)


See imeilus ja salapärane, kusjuures legendiga (õnnetust armastusest loomulikult) koht asub pisut maad Siguldast eemal suunaga Turaida poole. Gutmani koobas.



Suur-suur-suur liivakivi koobas koos salapäraste taimedega, millest osa on looduskaitse all ja kasvabki ainult seal, muideks. Mingid samblikud ja vetikad. Koopa kõrval on tahvel nende tutvustamiseks:


Kusjuures võin hirmus rahul olla. Kohtusin seal taimega, st sõnajalaga, mille kunagi Tori põrgust allamurenenud liivakivikamakalt üles korjasin ja koju tassisin. Üritasin küll uurida, et mis nimeline ta on aga ei ole keegi senini osanud mulle nõu anda. Nüüd ma siius tean.


Tema nimi on Cystopteris fragilis ehk siis väike põisjalg ja minu aias on ta praegu selline:


Mulle tundub, et ta on oma kasvukoha heaks kiitnud, sest eelmine aasta oli neid lehekesi hulka vähem.Aga looduses seal õnnetu armastuse koopas nägi ta välja selline:


Ja pildistasin ka neid teisi eripäraseid taimi ja nii palju kui ma kuskil mingeid koopaid tean, on need samblikud/vetikad seal alati olemas. Eks neile meeldib see niiskus ja pidev ühtlane temperatuur, mida koopad suudavad hoida.



1 kommentaar:

Tii ütles ...

Vihmasel ilmal on häid külgi ka. Nii saame lugeda koopafloora tutvustust. Vaat millised liivakalju sõnajalad!