teisipäev, 29. juuni 2010

Roosiaed ja roosidiil.

Eile sai niisamuti Eesti keskpaigas tiirutatud ja erinevatest aedadest omale tiigi tarvis taimi hamsterdatud. Aga tiigi teemadel mõni päev hiljem, täna ma hoopis teeks ühele roosiaiale reklaami. ;)
Nimelt sattusime tagasiteel pealtnäha päris tavalisse maa-aeda, kus kasvavad vanad õunapuud,


ja vana kännu otsas lösutab kadakas:

Ja metsviinapuu on pererahvale toreda lehtla teinud:

Eks seal oli muudki ilusat ja huvitavat. Kõige tähelepanuväärsem oli aga pererahva töö-harrastus-hobi: roosid!





Mulle tehti kohe ekskursiooni kasvuhoonetes ja avamaal. Oli ikka tublit tööd tehtud! Ilusad taimed kõik!


Küsisin siis aednikuproua Signe käest, et kus ta neid müüb ka. Internetis? Kuskil poes? Tema vastu, et ei, poes ei müü ja internetist ei tea üldse suurt midagi. No aga laadal siis käite?, küsisin mina jälle. Tema, et käime ja ei käi ka. Et teate ju, et kuidas need laadad on. Palju tuleb neid kaasa võtta, igat sorti, igat värvi ja arvake kolm korda kas roosid ikka väga heal meelel seda väntsutamist tahavad?! Kuule! ütlesin mina, ma teen sulle ise reklaami! Ma kohe hea meelega teen reklaami! Äkki mõni roosihuviline ikka mu blogi loeb ja tuleb ise kaema. Signe ütles, et see oleks tore küll. Et talle külalised meeldivad, eriti meeldivad talle roosihuvilised külalised.



Signel kasvab seal umbes sada sorti. Paljundatud silmastamise teel ja kohalikud eestimaiselt toodetud :), see pidada nad külmakindlamaks tegema. Ja odavad hinnad pidid ka olema. Vist 70-80 krooni istik. Ja mõne püsikutaimejupi lubas veel kauba pealegi anda!


Seal oli neid nii palju! Ûks ilusam kui teine. Aga kõige ilusam oli vist see pargiroos:


Signe ise ütles, et konkreetselt see õis on juba üsna äraõitsenud, et muidu olla veel ilusam!
Ja kuidas teha tõelist konkurentsivaba super vesi roosi tiiki, vot seda võib ka Signe õpetada:


Nii et kui tekib tahtmine Kose kanti sõita ja oleks hädasti mõnda uut roosi aeda vaja, helistage Signele 56203851 või Antsule 5083097 Võlle küla Raba talu.




PS.: Meie saime seal väikeste armsate valgete õitega ronija roosi põhjatähe. Teadagi kuhu ja teadagi miks. ;)

8 kommentaari:

deia ütles ...

tänud selle reklaami eest, ma siin võtan hoogu, et Maurusele Kosele külla sõita - siis hüppaks sealt ka läbi. Roosihaige nagu ma olen :)

Eve Piibeleht ütles ...

kah tänud, seda enam, et pole kaugel. Deia, äkki koopereerume :)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Seda ma arvasin, et teid kahte huvitaks! :) Küll mul on hea meel!

Mariihen ütles ...

Ma ei teadnud, et meie kandis veel teinegi roosikasvatuse talu on. Üks vägagi tunnustatud roositalu on Kõue vallas Kirivalla külas (Kose ja Kõue on naabrid, vahemaa suht väike nendel taludel). Seal on 10. ja 11. juulil roosipäevad. Vaata kodulehte: http://rosmakor.tozz.pri.ee/roosiaed.php

Köögikata ütles ...

mind huvitab ka, suured tänud!

elfriide tramm ütles ...

oo, aitäh! trumm läheb kohevarsti autot käivitama :)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Tore!

Anonüümne ütles ...

Mina käisin seal sel suvel vaatamas ja ikka on endiselt kõik väga kena ja mul tutvusringkonnas palju tema kasvatatud roose aias. Need on tõesti imelised!! Kahju, et nad ikka veel interneti pole kolinud!