reede, 25. juuni 2010

Mõned uued õitsejad

Tänavaasta saan näha oma aias nelja uut pojengisorti õitsemas. Esimene Krinkled White:


Oi, ta meeldib mulle! Ta on nii teistmoodi õiega, mis mul siin muidu on. Nii sümpaatne!
Teiseks, vat ei teagi kumb ta nüüd on! Need kaks valget pojengi läksid mul segamini, üritasin küll googeldada aga tundusid nii sarnased. Nomaitea! Öelge teie, et mis ta nüüd ongi, Honey Gold või Primevere?!


Kahte uut pojengi saab veel näha. Nad praegu veel nuppus. Ja veel kolme saan näha loodetavasti alles järgmine aasta.
Täna oli mul küll plaanis kasvuhoone korda rohida aga nii lämmi on, ei seal majas saanud viite minutitki olla. Nagu saunalaval, hoolimata, et mõlemast otsast lahti. Kõpitsesin siis hoopis tiigi serva peenart. Päris ilus tuleb. Vist. Tegin siis teoks ammuse plaani, tarisin naabri juurest endale sellise iluduse:


Muidu jääks seal nagu lahjaks natuke (no taimede poolest), ainult must muld. Ei mulle meeldi suvisel ajal mingid imelikud mullalaigud keset aeda. Mul on tegelikult natuke suvikuid ka selliste laikude tarbeks. See aasta siis keskpäevalill. Aga selle iirise tõin veel sellepärast, et vaatasin Hilise blogist, et nii ilus on kui aediirised on hostadega kõrvuti. Kohe eriti ilus oli! Ma tahan ju, et minul ju ka... ;P
Nii et kui see lämbus nüüd äikesevihmaga ei jätku, siis lähen kõpitsen toda peenart edasi, ehk saan valmis, ega seal palju enam teha polegi!

6 kommentaari:

Northern Shade ütles ...

The iris has a nice combination of colours. I like the dark lower petals and the light upright petals, and the little golden beard. The light coloured lines on the lower petals make it stand out more. This is one of my favourite colours for iris.

Your peony with the yellow centre and white outer petals is very pretty.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Yes, this iris is real beauty!

Tsiil ütles ...

See esimene valge pojeng on tõesti armsa moega. Ja valged õied on hästi pildistatud! Mitte et iiris kehvem oleks :D

MUHEDIK ütles ...

Meil on ka juba kolmas päev suur suvi, kohe imelik on olla.

Pojengidest on kõige ilusamad just valged, aga Sinu sorte ma ei tunne.

Vanemaid aediirise sorte võid ju koos hostadega istutada tiigi kaldale, aga uuemad sordid sureksid sellises koosluses küll kohe ära. Hosta tahab üksjagu vett, aediiris põlgab vett ja niiskes kohas tekib tal üsna kergesti mädanik. Kas Sa ei taha hostadega hoopis siberi iiriseid koos kasvatada? Neid on ju ka muid värve kui ainult sinised.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

See on vana sort.
Ah vat, ma ei teadnudki, et nad kohe nii kuiva tahavad. Pole neid uusi sorte kunagi uurinud, vanad meil küll vilistavad mis iganes oludele ja muudkui vohavad.
Tahan muidugi siberi iiriseid sinna! A moment polnud neid kuskilt võtta.

elfriide tramm ütles ...

fegga illos! :)