pühapäev, 14. aprill 2013

Katse-eksitus meetodid nr.2/2013


Kuni õues möllab pori,
kuni ilm on pilves-kuri,
istub aednik aknalaual,
istutab seal kaua-kaua
rohelisi jupatseid

Sain vist fb-st idee proovida taimede istutamist kilerulli. Kuulnud olen sellest võttest küll aga ise pole viitsinud seda varem teha. Kuna mul on see aasta aga lobeeliataimi terve hektari suuruse põllu tarvis, siis miks mitte järgi proovida. Iseasi, kas lobeeliaile selline viis sobib.




Lõikasin kilest piimapakendist kaks pikka riba, pudistasin sinna mulda, asetasin ettevaatlikult pisi-pisi taimekesed sinna ritta. Pealmiseks kihiks sai veel pisut mulda ja siis keerasin õrnalt (ja see polnud üldse lihtne!) kogu kupatuse rulli. Rull tuli paraja suurusega, mahtus ilusasti vanasse kohvikruusi sisse.
Järgmine pilt on tehtud paar päeva hiljem:


Kui pärast rullikeeramist oli taimenutsak üsna nutuse välimusega, siis nüüd on nad kõik end väga toredasti sirgu ajanud. Nii et eks varsti saab teada, kas sellise meetodiga on hea omale rõdukastililli kasvatada. Muidu iga lobeelianutsakut potikesse istutada .... nooo halloo! kuhu ma panen nad kõik?




7 kommentaari:

Mariihen ütles ...

Mul oli täna sama töö käsil - porrulaugu tited pikeerisin kilerullidesse. Kasutasin piima kilepakke ja saia kilekotte. Taaskasutus + ruumi kokkuhoid + loodetavasti tugevama juurekavaga taimed :D

Eve Piibeleht ütles ...

Väga hea idee. Mul tomatid veel külvamata, sest avamaale ei saa neid ju niipeagi viia ja muud kohta pole - proovin ka selle kilerullinduse ära

Köögikata ütles ...

Ohjahh, ma pean ka vist pooled asjad niimoodi pikeerima, totaalne ruumipuudus. Ilmselt on neid niimoodi pärast hea kätte ka saada.

Tii ütles ...

Kilerullid sobivad hästi ka pistikute juurutamiseks. Kunagi ostsime sõbrannaga Sakust terve rulli meristeempaljundatud kartulitaimekesi. Kuna taimed olid tillukesed ja meristeemi edasine areng teadmata, arvasime, et küllap nad alguses kasvatavad alla ehk mõne pisikese kartulipabula, mis järgmisel aastal seemneks sobib. Tippisimegi taimed üsna tihedalt ritta hästi rammusasse mulda tema suveaias. Ega väga tihti seal käia ei saanud. Tulemuseks oli vööni kõrguv pealsemass, ja need pabulad, mis alla suutsid kasvada olidki na kribalad.

Tsiil ütles ...

suur tiureetik tsiil teab öelda, et lobeeliatele sobib, kui neid mitmekaupa pikeerida.

MUHEDIK ütles ...

Kõik tuleb endal järgi proovida, siis on täpselt teada, mis ja kuidas. Mina olen niimoodi kasvatanud ette rohelist sibulat, kes neid niidikesi ikka pikeerib. Külvidel pole sedasi mõtet, niikuinii on vaja enamik taimi pikeerida.

Anonüümne ütles ...

Samasugust kasvatusviisi kirjeldati ka yhes mustikaraamatus paljundamise ptk-s. Ja lobeelia on niuke peenike taim, talle ei tee mitmekaupa kasvamine paha. Tõesti, kesse jaksab muude kodutööde kõrvalt miljonit pisilast pikeerida. Tublid olete, ma ei ole sel kevadel veel midagi kylvata jõudnud:P
Trv, Kaaren.