reede, 1. juuni 2012

Tänasida toimetusi .... tee täna, sest homme saad ju ümber teha (vanasõna läbi aedniku kohenduse)


Mäletate, jah, seda et Hiline õpetas meid tsemendist ja turbast potte vormima. Kõik tegid ja tulid ilusad välja. :) Mina jäin nö "peale tunde", lubasin hiljem teha. Tegimegi aga turba asemel oli lehtpuu-saepuru, segu oli laialivalguv ja pott ei tulnud kuidagi välja. Keerasime siis väikese plastämbri tagurpidi ja mätsisime kogu segu talle otsa. Tulemuseks siis selline imelik asi nagu kõrvalpildilt näha on.
Mina isiklikult oleks selle imeliku asja kuuri alla jätnud aga mees SUNDIS mind, et pane kuskile, muidu paneb ise. Kriitilises olukorras pidada inimese aju eriti intensiivselt töötama ja leidsingi lahenduse. Ladusin selle imeliku poti valge peenra müüri sisse.


Poti sisse istutasin akakapsa Arctic Fox. Tal on küll sinised õied aga nooh, ma pole juba mõnda aega 100%-line valge tagaajaja, pole lihtsalt võimalik. Lisatoonidena on seal esindatud helelilla-roosa ja kreemikas-helekollane värv. A peenra üldmulje on ikka selline uni-uimaselt-rahulikult heledas toonis. Teistmoodi ikka. Eriti kui kõrvalpeenras on see tulpide paraad ;)


Valge peenra kivimüür teiselt poolt, sealt turbasest otsast:



11 kommentaari:

haavaemand ütles ...

Ilusad prisked hostad!
Ja nutikas ärakasutus muidugi.

Tsiil ütles ...

Mulle sinu kätetöö meeldib, meenutab veidi veskikivi. Hää koht ja hästi paigutet!
Kiviäär on kabedake:)

MUHEDIK ütles ...

.....ja ülehomme on ka millekski hea:)

Vaatasin ka algul, et nii põnev veskikivi. Et ta lillepotiks sobib, ei tulnud esimese hooga pähegi. Ümber pole ju vaja midagi teha, saigi hea. Tark mees Sul!

mustkaaren ütles ...

Paljud head asjad synnivad sunniviisil:P
See kivi kindlasti sammaldub toredasti, kuna on urbsem kui maakivi.
Hosta on imeline, mul on paar t2pselt samasugust:)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

See on see Elegans. Mul neid kaks tükki, minu lemmikud :)

Anonüümne ütles ...

Vahva sai ju!
Panen selle sammaldamise õpetuse Su jaoks oma blogisse.
Hiline

Unknown ütles ...

Mina paneks sinna veskikivi sisse midagi vähe kõrgemat, näiteks mõne kõrrelise. Akakapsas kasvab kohe laiali ja seda toredat kivi ei näegi.

Anonüümne ütles ...

Tiia jutt on täitsa õige! Minul küll akakapsas laiutab jub esimesel aastal, aga kõrrelisi võiksid minu käestki saada, mul neid üsna mitmeid. Vastu tahaks jupikese roosat tiarelli, kui juba jagada kannatab!Maurus

mustkaaren ütles ...

Mulle meenus kuskilt loetud kunstkivitegemise oppetus.
Kuna tsemendisegu on niiehknaa pydel ja halvasti modelleeritav, siis saab teha nii - segu panna suurema 2mbri (vm sobiva kujuga n6u) p6hja sobiva paksusega kiht, sinna peale v2iksem 2mber (vm n6u) ja hakata v2ikese n6u ymber segu toppima. Liigvee 2ravooluaukude tegemiseks panna p6hjasegusse torujupike v6i puuklots. Pisematest elementidest, nt lauajuppidest saalungitega on liiga palju jama, liiguvad paigast jne, seep2rast tundus mulle 2mbrite vormina kasutamine geniaalne. Nii saab teha p2ris palju erineva suurusega anumaid, sest kasutada saab ka nt 60-90-liitriseid mustast plastikust seguvanne, mida myyakse ehituspoodides.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Maurus! Rõõm Sinust ka kuulda! Olen Su aadressi kogemata ära kustutanud, tahtsin juba jupp aega tagasi kirjutada aga ei saanudki. :(
Seda roosat, mis fotol, seda jagada veel ei saa aga mul on teine veel, roosa, võrdlemisi sama, lihtsalt pisut varasema õitsemisega, seda peaks saama paljundada, on teine kuidagi laiali läinud

Northern Shade ütles ...

Your new trough pot fits well into the rock border for the white garden. I find that various colours sneak into my white garden, especially if the plants have silver leaves. The little Tiarella next to the Hosta looks good. I've been adding more Tiarella to my garden over the last few years and really enjoy them.