teisipäev, 19. juuni 2012

Töö tegi ahvist inimese ja õunapuu kasvab per aspera ad astra


Iris flavescens
Hea ikka, et aiablogijad on olemas! Tänu Köögikatale tean nüüd oma iirise nime :)

Nagu ma kevadel kurtsin, närisid jänesed mul õunapuu Kasperi päris ära. Ainult 30- 40 cm pikk tüvejupp jäi järgi. Ma ei tahtnud puukesest loobuda. Sooritasin pookimise. No hästi vara kevadel. Oksakesed ei võtnud ega võtnud vedu. Kui olin juba kindel, et läks mokka see pookimine, märkasime väikesi lehekesi tekkimas. Ja nagu kuri saatus! Järgmine päev mängisid lapsed puujupi kõrval kastmisvoolikuga ja tõmbasid pookoksakesed küljest ära.
Häda ja viletsus! Aga mina ei jätnud. Ei tahtnud jätta! Roomasin oma punutud korvide alumise serva juurde ja sikutasin sealt ühe vitsakese välja. No mõtlesin, et seal maa ligi on ehk piisavalt niiske ja pime ka, et ehk toimib. Et ehk on selles oksakeses piisavalt elujõudu.
Ja TOIMISKI!!!!!!!! :


Õienupud ma nokkisin küll küljest ära. Ma tean, et see puuke on vaprake aga üle ka pingutada ei tasu.
Kuna mul spets-pookekile polnud, kasutasin suvalisi kileribasid. Kunagi kui pookimiskoolitusel käisin, seal räägiti, et vanasti nii tehtigi. Kole näeb välja aga noooh, eesmärk pühitseb abinõu! Ei tea, millal ma võiksin need koledad tolgendised sealt küljest ära võtta?
Ilm on vihmane. Las olla. Käärisin omale kolm palmikut telgedel tekstiilideks kudumiseks, nirude ja külmade ilmade ajal hea sellise asjaga tegeleda.


See kirjumate lõngadega palmik koosneb igasugu lõngajääkidest, osa villast lõnga ja osa maiteamis-lõnga. Aga see teine, maalähedasemate värvidega on ise taimedega värvitud lõngadest ja mustergi on suure hoolega välja arvutatud :) Lisan LINGI sellest, et kuidas ma värvisin.
Ja kui vihma parasjagu pole, saab juba hakata saaki koguma. Esialgu küll ravimtaimi ainult. Kogutud on juba männikasve, kortslehte.
Ja nüüd kausitäis tüümiani:


Üks pisike tüümianitutsakas jäi mul omal ajal nö. üle. Istutasin ta tiigi kaldale. Ta kasvas teistest tüümianitaimedest nii kolm korda suuremaks, tekitas vahva suure palli. Huvitav küll, et ta sellises pinnases kasvada tahab. Koos hostadega turbaseguses pinnases

5 kommentaari:

Eve Piibeleht ütles ...

Edu puukesele! Maitsetaimede korjamise meeldetuletuse eest ka tänan, katsun nädalavahetusel piparmündi ja muude müntide jaoks aega leida, muidu paganased hakkavad jälle õitsema enne, kui ma jaole kõuan.

MUHEDIK ütles ...

Edu ja pikka iga puukesele. Selle sideme võid mu meelest alles järgmisel aastal ära võtta. Aga ma koristan juba muud ka aeg-ajalt. Tilli, murulauku ja paksoid on külmas juba päris korralikult.
Et mägitaimed turbas ka kasvavad, pole mingi üllatus, häda on vaid selles, et liiga rammusas ja niiskes mullas kaotavad nad oma tagasihoidliku välimuse ja muutuvad lohmakateks.

Tii ütles ...

Päris imeasi see pookimine, nii kenasti mõlemad oksakesed punga ajamas.
Kas su lõngad on taimevärvidega värvitud?

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Lisan postituse juurde lingi :)

Köögikata ütles ...

Äge värk. Aga see iirisenimi on ikka anne blogist pärit, aitähh tuleb hoopis temale öelda. :o)