esmaspäev, 18. juuli 2011

Tiigipeenra pikendus. 2.osa. Viimistlemine

Tiigipeenra pikendus pole ikka veel valmis! Puudu on hunnik turvast, sellepärast. Aga muu, mis turbapeenrasse ei puutu on 99% valmis.
Käivad viimsed viimistlemised, kastmised ja hoolega valitakse väiksemaile kivikestele peenra servades kohti. :)




Proovisin nüüd kõiki pilte teha nii, et pooleliolevat eriti näha poleks. Jätab väga korratu ja ajuvaba mulje. Mul seda ajuvabadust niigi aias küllaga :), mis teda ikka spetsiaalselt juurde veel ...
Tegelikult ega see peenraosa, mis juurde sai tehtud, ju väga suur polegi. Mõni asjalikum tädi oleks selle vast nädalaga ära teinud, ma kahtlustan. A mis teha. Olen juba kord selline protsessi austaja. Seda paekivirada liivaga täites tundsin, et sellised aiakujundustööd  sobivad eriti neile, kel` lapsena liivakastis mängimise limiit miskipärast täis ei saanud. Omamoodi tore oli. Pärast kirjutasime lastega seal märja liiva sees ja ehitasime mingit X jaapani aeda. :)
Aga see oli ajutine. Pärast tegime oma keskmist eesti lilleaeda edasi. Oma paekivitreppi ja paekivikildudest võltsluiteid, kus otsas kasvamas helehall ville.


Trepi tiigi poolsel küljel ei veninudki peenraosa palju pikemaks. No meetrikese ehk. Ühtepidi. Teistpidi tiba rohkem. Taimedest asustasin sinna peaaegu kõik need Muhedikult saadud iirised. Samuti askleepiase, loodetavasti neile kõigile meeldib seal. Askleepias oli hilise ärkamisega. Oleksime ta kevadel peaaegu kaevetöid alustades välja kaevanud ja umbrohu-hunnikusse saatnud. Napp pääsemine. Ja eks ümberkolimisi oli palju teistelgi taimedel. Aga õnneks ei kurda ükski taim ja muutuvad üha ilusamaks.


Minu suvikud on seal peenras nii lopsakad, et kivimüüritisi polegi peaaegu näha.


Selles peenras ei saa ju traditsiooniliselt peenart kujundada, et kõrgemad taha ja väiksemad ette. Siis ei jääks ju kiviaeda näha.


Sai valmis eriti uhke jalutusrada minu eriti jubeda kasvuhoone manu. :)
Ja vaade üle tiigi:


Ja nii palju kui see tundub vajalik olema, tekitan ka taimedele nimesilte. BA stiil, eks ole? Puuplaatidele ühe variandina ja teisena pisikestele plastikust tükkidele. Iseäranis tuleb ju ära märkida tulpide asukohad, olgugi, et tulbid saavad sinna peenrasse alles sügisel.
 Aga kohad peavad broneeritud olema. Muidu olen sügisel hädas.


Sel fotol on mul eriti õnnestunud trepinurk. Vist juba nende kivide pärast. Krobelised ja samblaga. Kivide otsas on kiviktaimla-rahvas: hanerohi, igihali, keskel metsarahvas: sõnajalg, hosta ja esimeses reas toalilled-suvitajad, ehk palm, agaav ja üks kaktuse moodi asi.

Selline siis näebki välja minu selle suve suur töö. Ja õnneks on ka rahvast mulle külla sattunud, nii olen ka ikka huvitavaid arvamusi ja tagasisidet ka saanud. Positiivset ikka üldiselt. :)Ja igati toredat.

Ise ka natuke imestan. Et väike aga päris ilus on mul see sellesuvine projekt. Sain ikka hakkama oma uduse nägemuse maiseks tegemisega.

6 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Tundub hea, aga ega vist piltidelt seda päris muljet ei saa. Suure töö oled ära teinud ja ma kujutan ette kui lõbus Su Abilistel seal toimetada oli.
Aga et seda päris lõplikku ja postiivset hinnangut anda, peaksid Sa järgmisel aastal meid kõiki endale külla kutsuma:) Ma arvan, et keegi ei ütle valju-ja paljuhäälsest kiitusest ära, mõtle sellele!

isehakanud lillekasvataja ütles ...

:hihihihhhiiihhhiii
Kiitmine on lahe! Eriti on Aalujad (minu meelest) sellest kohe nagu eraldi kunstiliigi teinud.
Aga tõsi ta on, ma ei oska eriti häid fotosid teha sellest kohast. Kuidagi valed on. Miskit on puudu
Ma siin mõtlesin ise ka, et järgmisel aastal, miks mitte ... oleks tore.

Köögikata ütles ...

Vauu, see tundub tõega lahe olevat. Väga, väga tubli oled!
Ootan ka seda oma silmaga üle vaatama tulekut...;o)

Hiline ütles ...

:DDD Sulle tunduvad, et fotod pole head, sest silmad näevad paljude fotokate objektiivist laiemalt ja nii kaob terviklikkus. Pealegi on nad maru fantaasiavaesed, no mitte ei näita seda, mis ise oma vaimusilmas poolelioleval näed, aga imehästi märkavad umbrohtu ja sedagi ainult oma aias :)
Aga ühte võin öelda - ära kurda, et aed nii aeglaselt areneb, minu arust on see isegi väga hea - on kogu aeg teha miskit põnevat.
A Muhedikul hea mõte järgmise aasta kohta.

Tsiil ütles ...

Oi, kuidas mulle see palgiga teerada meeldib! Nii lahe ja liivamängud ja Kastja. Juba see alade ühendamine on hea mõte.
Mina tuleks ka vaatama :)
Vinge projekt!

Tii ütles ...

Huvitav mõte, see riisipõlluke basseini veeres.
Ega see riisikasvatuse idee meie kliimas nii ulmeline olegi. Hiljuti juhtusin silmama internetist selleteemalisi materjale. Tsoon 3-5 pidavat olema seal Uus-Inglismaal Vermontis. Asi on ette võetud tõsiselt - eesmärgiks arvestataval määral terasaaki saada. Õige sordi seemneterakesi oleks vaid vaja hankida. Kust sa üldse omad seemned said?


Lingid allpool:

http://www.google.com/hostednews/ap/article/ALeqM5g0UJlrTzGZBwNoPUc2G2QW5zWcQw?docId=fedc7328347b4dc7b3c4b35c0df7e4f9

http://www.wholesystemsdesign.com/rice-paddy-agriculture-vermont/

http://7dvt.com/2011vermont-rice