teisipäev, 12. juuli 2011

Kollane tokkroos


See aasta mul õitsvaid tokkroose on vähe. Oma laiskus puha. Hiljuti hakkasid õitsema musta värvi tokkroosid ja eile avastasin ka kollased õied:


Ma pole niiiiiii ilusat õit oma elus veel näinud! Delikaatsed õrnad nagu baleriiniseelikud. Ja nii ilus helekollane värv!


PS.: Sain eile oma tiigipeenra peaaegu valmis! Ainult viimased kümme kõnniteekivi oli vaja paika panna, natuke riisuda, kohendada kaldapeenraid ja kaks taime ümber istutada. Aga vihm tuli kaela ja viimane lõpp jäi uut kuivaperioodi ootama. Mees vaatas ja kiitis heaks. Küsisin, et kas on botaanikaaed, ta ütles, et jah, on küll botaanikaaed. Mul seal keset kogu ehitust ju suvitab jälle agaav ja tekitab seal päris huvitava meeleolu. Ei ole enam tüüpiline eesti maa-aed, on mingi, mingi ... vat ma ei tea mis stiil see peaks olema. Botaanikaaia stiil.

9 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Aga mul hakkab kohe tumepunane täidisõieline tokkroos õitsema:))) Selline roosi moodi õitega minu arust kohe. Väga ilusa õiega. Tahad tule vaatama:)
Svea.

Köögikata ütles ...

Köögikata ootab kannatamatult seda botaanikaaia stiilis aiaosa fotot.
Ja tööaias hakkavad ka tokkroosid varsti õitsema, aga esimest korda ja mul pole üldse meeles, kas ja mis värvi nad olema peaks.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Mul kipuvad ka meelest minema :) Aga siis on kena üllatus jälle!
Tahaks tumepunaselt seemet?

Anonüümne ütles ...

Eks ma vaatan, mis selles osas teha annab;)
Svea.

MUHEDIK ütles ...

Jutt on ju ilus ja huvitav, aga selle BA stiili pilte tahaks ka näha:)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Eks ma pean enne oma kümme kivi paika panema ja siis ideaalse pildistamise aja leidma. Täna ju päev otsa sadas :P, ei saanud mitte i-le täppi peale

Tsiil ütles ...

Paluks siis igast küljest ja palju.

tervitades õpilane Tsiil :D

Minul süüakse tokkroosid ära, satikad jms, olen loobunud, aga sinu roose on hea vaadata!

Köögikata ütles ...

Tahaks küll seemet.

Aidi ütles ...

Tokkroosid on väga toredad lilled. Mulle meeldivad tegelikult need liht- ja pooltäidisõielised isegi rohkem kui päris roosi tüüpi täidisõitega, kuigi ega mul ka nende viimaste vastu kah midagi ole.
See helekollane oma värvi ja õie ehitusega on suurepärane! Ainult et kasv vist pole sel sordil kõige parem? ...või mis kõige parem - sõltub kõik ju kasvukohast, kuhu ta panna ning sobitada.
Hea, et meelde tuletasid oma blogipostiga: järgmise aasta tokkroosi seeme tuleks just praegu mulda panna, vist on isegi sutsuke juba hiljaks jäänud... oleneb sügisest.
Olen tokkroosidest lugenud ka seda, et eriti meeldinud seemikut saab edasi paljundada juurekaelapistikutega (kui eesmärgiks on saada ikka täpselt samasugust taime. Sest seemnest ei pruugi tulla.). Kui ma nüüd midagi segi ei aja.