esmaspäev, 29. juuni 2009

Ma külvan segadust (otseses mõttes)

Pojengisegadus
Eile sai ära lõigatud jälle kaks pojengi-uustulnuka pisikest õit. Need on kohe täitsa uued. Eelmine aasta ka ei õitsenud. Esiteks rõõmustan, et minu Do Tell on ikka Do Tell: Ja vot teisega on pisuke segadus:
See pojeng on mul pärit grupist, kus asusid kolm Savisaarelt saadud pojengi (nimekiri), Red Charm ja Hawaiian Coral. Ja konkreetselt seda pojengi ma mäletasin, et justkui Red red rose oleks pidanud olema. Segadus! Ju siis on Coralie. Samamoodi on mul segamini ühes teises peenras Primevere ja Honey Gold. Segadus segadus.
Ah jaa! Red Charm läks mul välja. Väga kummalisel moel. Mumifitseerus. Vist. Kuivas ära. Väga imelik.
Muidugi kui oodata augustini, peaksin tõe teada saama. S. Savisaarel oli väga hea nipp! Tal oli pojengi nimi väikesel metallplaadil pojengimugula külge kinnitatud. Ma neid ära ei võtnud, nii et väärtuslik info on praegu maa sees.
Segadus tarbeaias.
Tasapisi ja järgemööda kolivad kõik (no enamus) toitlustusega seotud taimi ürdipeenra territooriumile:
See kevad jäidki tärkamata sidrunmeliss ja ka piparmünt. See eest kolisid sinna eile karulauk, artishokid (ilu pärast, ega neist nõnnamoodi saaki ei saa, ma arvan) , monardad ja minu pisikesed aastakese vanad sparglid-asparaagused-sparrakased.

Enne kui neid ümber istutama hakkasin, lugesin mitu päeva netist spargli kasvatamise õpetusi ja hoidsin pead kinni! Sellisel ajal nagu ei tohikski neid ümber istutada. Vigastan juurekesi. Aga ma ei saanud neid sinna ka jätta, kuhu ma nad eelmine aasta külvasin. Lihtsalt ei olnud aega nendega eelmine kevad jännata, kirjade järgi on nende kasvatamine/idandamine /jms üks jube suur tegevus ja poputamine. Viskasin lihtsalt suvalisse lillepeenrasse maha ja kogu lugu. Mõtlesin, et nagunii nad ei idane. Idanesid. Üks sort 100¨%, teine umbes 60 %. Nojah. Ja praeguseks olid nii paksu heina sees, neid ei saanud mitte sinna jätta. Istutasin nad enamuses siis mullapalliga. Ehk enamik jäi terveks ikka.

Ja meie kibuvits on paksult õisi täis nagu ikka.
Ja väikeste laste suvine põhitoit on ka nagu ikka:
Ilusat suve kõigile!

9 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Red Red Rose on kõrgekasvuline punane lihtõieline seisukindel sort. Tema õied hoiavad kenasti kokku ega avane kunagi väga laialt.
Red Charm on tumepunane suure raske õiega täidisõieline sort.
See pildil olev sort ei sarnane õie ehituselt ka Coraliega, ta on praegu mul üleval. Seda lihtõielist väga erilise värvusega sorti pole võimalik millegagi segi ajada. Noore taime noor õis võib muidugi mõnikord teistsugune vlja näha, aga ta värvus on kuidagi roosam ja heledam. Kõik need sordid õitsesid, kahju, et Sa siis ei küsinud sordinimesid kui siin olid.

Aga mis kibuvits see Sul on?

Hiline ütles ...

Hawaii Coral´i esimese õiena võib olla küll natuke väheste kroonlehtedega, vähemalt minu monitoris paistab värv küll õige olevat. Coralie on jah lihtõieline ja imeline roosa (vo sedavärvi õitega ma oma kärtspunase roosi ostsingi)
Do Telli mugula saan sügisel.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Jah, see on vist tõesti Hawaiian Coral.
Jess, ma olen rahul

Köögikata ütles ...

Eh, oleksid piiksatanud, ma oleks toonud Sulle nii piparmünti kui melissi küllaga. Pole kuulnudki, et keegi neid seemnest kasvataks. Aga, üks nipp on veel, kuidas kähku saada - osta poest potiürdid, haruta lahti ja istuta maha. Mina muide melissi niimoodi saingi ja sileda piparmündi ka, nüüd juba teine aasta neil ja väga uhked suured taimed. Karvase piparmündi sain sõbrannalt juurejupina.

Anonüümne ütles ...

Segadust on minu aias kah. Sarah Bernhardi on mul 2 tooni, tuleneb ostetud 2st potist, aga kumb on õige?:)
Kögikata poeürtide paljundamise nippi peab ise kah järgima. Iga taimepõõsakese saamiseks pole mõtet osta mitme tuhande seemnega pakki.
Trv, Kaaren

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Muhedik!
Küsisin küll aga Su Abikaasa käest.
Ja neende sortide kirjeldusi ma tean ja Red red rose teie pool nägin ja imetlesin ka.
Aga tolle kibuvitsa nime ma ei tea, oli siin juba enne meid

Anonüümne ütles ...

Hi, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam remarks?
If so how do you prevent it, any plugin or anything you
can recommend? I get so much lately it's driving me insane so any support is very much appreciated.
hardwood floors

Feel free to visit my web-site; engineered hardwood floors

Anonüümne ütles ...

This is a good tip especially to those new to the blogosphere.
Brief but very precise info… Thanks for sharing this one.
A must read post!
cleaning hardwood floors

my page engineered hardwood floors

Anonüümne ütles ...

Hello there, just became aware of your blog through
Google, and found that it is truly informative. I'm going to watch out for brussels. I will appreciate if you continue this in future. Many people will be benefited from your writing. Cheers!

My web-site - hair loss reviews