esmaspäev, 16. mai 2011

Projekt: keldriaseme peitmine ja riisipuder.


Nii et siis jah. Kevadel jõudsime järeldusele, et praegu on targem vana keldriase lihtsalt ära kaotada, matta muru alla sest ehitama ei hakka seal praegu küll keegi. No aega pole. Raha ka mitte. Nagu mingid MASU programmid mul siin, teate. :D Et ehitama ei hakka ja pudruriisi kasvatan ka ise. Aga sellest hiljem. Praegu vaatame ühe silmaga seda koledat kohta. Selline ta kevadel veel oli siis:

Päris kole oli ikka. Kevadine pori pluss vana ehituspraht. Fuihhhhh!
Aga siis tiksus aeg veidi edasi ja selle käigus sai osa prahist kokku korjatud ja pori ;) läks ise ära ja muru tuli tasapisi asemele.


Kogu töö läks suht aeglaselt sest tuli ju kangastelgedel olev sall ka ära lõpetada, muudest sebimistest rääkimata. Ükspäev lõingi käega, et ega ma üksi ei jõua seal midagi. Panin mehe kaevama ja lapsed seemneid külvama.


Ja toas sain oma salli ka valmis. Väga hea sest kes see ikka viitsib soojade ilmadega villastes lõngades sahmerdada. Ikka õue kisub rohkem. Ja eks seda keldri"peenart" vaatab suve poole veel. Praegu on nüüd siis vihmaperiood, loodetavasti läheb kogu see kupatus hästi kasvama. :) Ja ehituspraht tuleb ära kah ära vedada. On ikka tööde nimekiri pikk! Oi-oi.

Need aplad rotid olid minu vastu ikka natuke kenad ka. Oma sibulate järamise jätsid katki just enne Russian Princess`i . Hea seegi. Ma pole ammu nii imposantset õit näinud. Nagu õun. Esiplaanil Monte Carlo.


Ja siin Spider koos liiliaõielise nimetuga Svea aiast.


Ilu toidab. Ja kui ilust ikkagi kõhtu täis ei saa, siis riisipudru lootus sügisel on täiesti olemas. Idandamine on õnnestunud ja mul on mõned taimed täiesti olemas:


Aga nende idandamine niimoodi umbropsu ilma tegelike teadmisteta on tegelikult üsna tüütu. Esimeses madalas topsis on põhja peal tsipake muda-mulda ja peal nii cm jagu vett. Seal nad siis idanevad. Ja päris ilusasti idanevad. Kui juba näha oli, et seemnest hakkab tasapisi taim saama, kolisin ta kodujuustu purki, kus siis palju mulda ja jälle 1 cm jagu vett peal. Probleem seisneb selles, et esimeses topsikus kipub vesi halvaks minema. Oleks pidanud kaaliumpermanganaati lisama mõned terad??? No ma ei lisanud ja hulka seemneid läks raisku. A no okay, ega ma ei plaaninudki tervet riisipõldu ...:D

8 kommentaari:

Nodsu ütles ...

Ooo, kui nunnu sall, tõeliselt super! Selle sees on kindlasti mõnus.
Ah et järg juba riisi käes :) See oleks küll vägev, kui pudru oma põllult, a kas 5 taimekest pudru jaoks tiba vähevõitu ei ole :) :P

MUHEDIK ütles ...

Sall on ilus:)

Lugesin ja naersin ja siis jälle lugesin:D.
Tead, see aia rajamine või ümberrajamine või ehitamine:DDD. Mõnikord võid küll arvata, et kõik on korras ja valmis, aga siis tuleb mingi mõte pähe ja jällegi on vaja kõik segamini keerata. Mul on vahel tunne, et mõtlemise peaks ära keelama:), sest iga kord kui mingi koht saab puhtaks, on ta mõne aja pärast kõige rohkem ümbertegemist väärt. Aga igav ei hakka see-eest kunagi.
Ja riis on ka hea mõte-ennustavad siin igasugu maailmalõppu ja uputusi, iga teadmine ja kogemus kulub äkki marjaks ära.

A seal Kesk-Aasias ma küll ei näinud, et keegi oleks riisipõldudele kaaliumpermanganaati külvanud, loksusid seal niisamagi sogases vees.

Hiline ütles ...

Vau, kui ilus sall!
Aga tunnen Sulle kaasa selle "ehitusprahi", mida millegipärast koguneb hulgim ka minu hoovi ilma ehitusetagi, koristamisel.
Vihm on hea küll, aga kuramus teod ronivad nüüd suurte hordidena lagedale, no mitte ei saa aru, kuskohast neid niipalju tuleb, või sajavad vihmaga alla?

A Muhedikule - mina ei mõtle, aga sellegipärast on mul aed pidevalt "ehitusjärgus" kõigi oma inetustega :)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

On jah aeg-ajalt see mõtlemine kurjast! Igasugu mõtteid ja ideid tuleb ju pähe aga mul on ainult kaks kätt!

Köögikata ütles ...

Lahe eksperiment ikka see riisikasvatus! Minu erilised seemned ei tärganud ükski vaatamata mu külmikute ja lumehangedevahelisele ukerdamisele. Seega pole millegagi ka edasi katsetada.

Hiline ütles ...

Ja mis kasu neist kahest käestki kui sajab? :( Kuramus - kui minul hirmus isu õues miskit teha, siis ladistab vihma!

Anonüümne ütles ...

Vot istudki ja mõtled veelkord sest 9 korda mõtle ja üks kord löö labidas mättasse!
Lillekasvataja

Tsiil ütles ...

See kevadine pilt nii väga kole polegi, on hullemaid nähtud:DD Muru ja muu tegi asja kobedamaks ka.

Riisikasvatus on lahe! Hoian pöialt!

Sall paistab nii õhuline ja ilus. Ilmselt ongi :)