teisipäev, 26. august 2008

Sügisene lopsakus

Tomatisupp:
kõigepealt kuumutada potis ribadeks lõigutud maitseköögiviljad (porgand, seller, juurseller) lisada kabatshoki kuubikud, tükeldatud tomatid, pisut jahu, soola ja pisut hautada koos supilusikatäie tomatipüreega (ketshupiga)
Siis lisada vesi, keeta ja maitsestada.
Juurde hakkida kuivanud saia, sai tuleb ka röstida. Lisaks ka riivitud juust ja hapukoor.

Suppi võib teha ka kanalihatükikeste või makaronidega.

Pereliikmete kommentaarid supile:
Mees_ imelik, liha pole sees aga nii hea maitsega!
Poiss_ ei mina sellist asja söö!
Tüdruk_ talle meeldis supi juures just see, et nii palju lisandeid sai supile lauas lisada. Mida ja palju ta seal sõi, seda ma küll ei tea.
Mina ise_ väga hea supp! Kindlasti teen varsti jälle!
°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Üha enam hakkavad mulle meeldima suured pooleldi metsistunud lillepuhmad. Mida rohkem üht ja sedasama taime, seda kaunima mulje lillepeenrad jätavad.



Ja see kollaste õitega honka daalia on mul ka hea leid. Otse suure toa akna all teevad tema naivistlikud päikese-õied tuju ikka heaks. Samuti ei karda daaliad neid vihmasid, mis mul siin gladioole, astreid ja tokkroose rikuvad. Artishoki uhked puhmad annavad kõik üksteise järel alla ja vajuvad nukralt külili.

Kahju küll. Tegelikult on ju alles augustikuu.

4 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Suured, mitmel ruutmeetril laiutavad lillepuhmad on tõesti imeilusad. Ma vältisin aastaid suvikuid, aga olen just viimasel ajal hakanud hindama kresse jm anumatest väljavoogavaid suvelilli.
Supp aga paneb süljenäärmed tööle, peaks vist ise ka proovima. Värskekurgisuppi juba tegin. Jube hea.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Kressid on ka sellepärast toredad, eks ole, et nad sobivad väga hästi ka maitsetaimede ja köögiviljapeenraid ilustama

Köögikata ütles ...

Uhked lopsakad puhmad jah. Oleks mul ka ruumi...aga ei raatsi ju millestki loobuda ka. :oP

Kadakas ütles ...

Kaunid suvikud! Artishokid vist ei talu seda lõputut vihma :( Mu eelmisel aastal kasvatatud ja talveks erinevatel viisidel kaetud artishokitaimed andsid kõik talvega otsad - ise arvan, et just pigem niiskusest kui külmast.