reede, 8. august 2008

Ajutine asi

No siin olin juba varemgi plaane teinud, et milline terass meil peaks olema suure toa ukse ees. Eks nad pididki plaanideks esialgu jääma, lihtsalt aega pole. Köögi ja sauna remont tegemata, mis terassidest me siin unistame. Vat nii.

Aga ilmad nii vihmased ja nirud, uksest ikka ju käiakse ja ukseesine kulutati kole poriseks. Ja nii ma ütlesingi mehele, et nii ei või see mitte jääda ja teeme ajutise asja. Mingi trepiastme. Umbes meeter korda kaks. Laiupidi ukse ja akna alla. Mees tõi siis kaks palki ja mõned vanast aidapõrandast jäänud mitte just eriti kvaliteetsed lauad. Ja ehitas pikkupidi ukse ette mingi imeliku paadisilla. Kuna see sild ehk trepp ehk terass pidi olema ajutine asi ja pole püsivamat asja kui ajutine asi, siis lihvis ja värvis mees igaks juhuks selle paadisilla üle. Et kes teab, kauaks see ajutine asi sinna jääma peab.Kui see paadisild oli juba mõnda aega olnud ja igati kõigi heakskiidu leidnud, avastasin, et nurk seal kõrval justkui ootaks mingit põõsakest või peenart. Nii tekkiski mõte sinna üks peenar disainida. Ja terassi pikendada. Et oleks koht kus hommikukohvi juua. Kui juhtub selline imeasi selle aasta suvel, et hommik on nii parajalt päikseline. Vahest juhtub ka.
Nii sai laotudki paekividest platoo ja selle ümber peenraosa.Hiljem on plaanis sinna mõned kevadel õitsevad lilled panna ja madalad pinnakattetaimed. Praegu aga toppisin dekoratiivkapsad sinna. Kapsad on ilusad aga kokkuvõttes näeb see siiski pisut naljakas välja. Mis teha, tundub, et mul see peenarde kujundamine oskus on alles nadivõitu.
Teiseltpoolt vaadates näeb see välja nii:
Kõrval on õuepealse ringpeenra ots, mida ma nimetan oma elutööks. Sel lihtsal põhjusel, et olen teda 10 aastat teinud, ta pole ikka veel valmis. Aga nüüd hakkab juba vähemalt looma! Plaanid on tehtud ja enamik taimi paigas.
Toda kapsapeenart on kah plaan teiselt poolt paadisilda edasi teha. Muidu jälle selline tühi ruum, kus keegi eriti ei trambi. Peab ära kasutama!

3 kommentaari:

Köögikata ütles ...

Aga väga lahe näeb ju välja see "ajutine asi". Ja peenar on ka väga OK, pealegi, kapsas ju üheaastane, siis jõuad rahulikult nuputada, mida tegelikult seal näha tahad. Jõudu!

Hiline ütles ...

No kui arvestada, et mu ajutine päevaliiliate "beebipeenar" juba viies aasta ajutine, siis...
Igatahes see ukseesine näeb minu praegusest "beebipeenrast küll hulga kenam välja ja ta ei kasva nagu mu "tillukesed" taimekesed :)

elfriide tramm ütles ...

see ukseesine ju täitsa ok välja näeb. soome aiandussaates näidati ka kord ajutise terrassi tegemist - suhteliselt tasasele maapinnale laoti ritta euroalused ja nende vahekohtadesse löödi siis aluseid ühendavad pikemad lauad. täitsa kobe jäi. serv täideti ka kasvupinnasega, multsihti puukoorega ja pandi miskid taimed kasvama.

aga kui su lillepeenar juba 10 aastat on pooleli, siis ma oma 2 aastaga ei peaks üldse nutma :)