neljapäev, 23. aprill 2009

Lillekasvataja annab aru ...

... sest miskit oleks nagu juba tehtud.
Kordusena panen siia plaani foto ja võrdlemiseks täna õhtuhämus tehtud pildi:
No teate! See treppis peenra tegemine polegi nii lihtne nagu alguses arvasin.  Mingi hetk tabas mind küll täielik kriis! Ma joonistasin ju koolilapsena mata tunnis vihikute tagumistele lehtedele kleidimoode ja ebamääraseid mustreid. Kust mina pidin teadma, et mul kunagi aeda rajades matemaatilist mõtlemist vaja läheb! Täitsa keeruline oli see planeerimine ja töö alustamine. See on ok, et trepi juurest läheb looklev rada edasi aga mismoodi ja kus täpselt tulevad need astmelised istutusalad? Ürdipeenrad? Ligipääsud peenardele, et ikka rohida ka saaks? Kuskil tuleb ju pinnast tõsta, kuskil madalamaks kaevata?!
Nojah, paar päeva tuiasin lihtsalt mööda platsi ringi ja kraapisin kukalt. Ja sellest oli kasu ka. Tasapisi idee ja nägemus selgines ja praeguseks on töö täies hoos.
Täies hoos st. et tegelikult areneb asi siiski üsna tagasihoidlikult. Tolle raja kõrgemaks tõstmisel on tähtis komponent kõikvõimalik umbrohi + juurikad, kõik see, mis kevaditi aias peenardest tuleb välja kaevata. Täna kaevasin pool päeva oma pojengipeenrast ja puukoolist jampsi välja, sealt sai siis peaaegu pool kärutäit mulla ja juurikate segu! Kõigest! Kui on vaja umbrohtu siis seda pole!
Siin nüüd üks foto teiselt poolt ja lähemalt:
Ja teeraja peale kiht mättaid. Vai mitu kihti. Nagu vaja. Ja eks ta vajub ka. Olen juba arvestanud, et eks see rada vajab järgmine kevad lisa mättakihti. Aga sellegipoolest laon ma teeraja sisse vaid lagunevat kraami. Igaks petteks. Ma ei tea ju kas see eksperiment mul õnnestub. Äkki jääb kole vai nõme ja kehva kasutada. Siis tuleb ta ju kuidagi jälle ümber teha.
Ehk ikka ei tule ümber teha. Tunne on igal juhul hea ja see moodustis nagu vist ikka sobib meie maja ette.
Aga arvata võib, et selle istutusala ehitus on üsna pikaajaline protsess. Ja järgmine kord kui seda kohta vaatame, võiks seal juba miskit ilusasti kasvada vai lausa õitseda.
 Selle jutu lõppu sobiks vist hästi mingi palve. Kas on olemas maastikukujundajate kaitsepühakut? No igal juhul: palve, palve, tule mulle appi, oooo maastikukujundajate kaitsepühak! Ja tee nii, et ma praegu siin suure hurraaga mingit jama kokku ei keeraks! Aamen!

7 kommentaari:

deia ütles ...

kle kui sa selle kaitsepühakuga sina peale saad, ehk kostad siis paar hääd sõna ka minu eest :)

Aga ootan igastahes huviga, mis sul sellest välja tuleb.
P.s - minu maastikuehituse õppejõud vist hoiaks kahe käega pead kinni, kui su tee ehitust näeks :D Temal peab kõik by the book olema - st et teed rajatakse ikka kõvale aluspinnale ja täiteks ei kasutata mitte mättaid ja umbrohtu :D. Aga ma ei näita talle su pilte - sest ma olen ise ka niimoodi maad täitnud ja ei vaju ta ära miskit :))

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Kas õpid maastikuehitust? Sel juhul, ole tubli ja head tuupimist!
Noh, tegelikult on ju suur vahe, et kas teed raha eest võõras aias pinna tõstmist lühikese aja jooksul või toimetad oma aias. Ei saa ju mitte pahaks panna kui ma oma ürdioaia alles 2 aasta pärast valmis saan ja teeradadel hoopis kõrvitsaid kasvatan. :D

Eve Piibeleht ütles ...

Ma olen täpselt õpetuse järgi (liivapadi jms) teinud täpselt ühe tee. Ja see on ainuke, mis maasse vajus ja mida enam ei ole. Kõik teised on tehtud mingi omaleiutatud tehnoloogia järgi ja püsivad.
Samamoodi on mul kõik peenraservad ilma vundamendita ja pole ükski kuhugi vajunud.

kaaren ütles ...

Kui Jossif Stalin olex surnud piisavalt piinarikast surma p2rast rasket, kahtlustusi t2is skisofreeniq-elu, siis olex maastiqehitajatel pyha Joosep appiv6tta, sest sm Stalin planeeris j6ed teistpidi jooxma, asutas Belomorkanali &pt ehitisi, mis muucid igavesex 1/6 maakera maastikest.
Endal kah stiilix "teeme k2ep2rastest materjalidest" ning siiani pole miski kokq vajunud ega hukka l2inud. Edu & j6udu, ning kyll see umbrohi ka tuleb!

Kadakas ütles ...

No vajub, siis vajub, niikuinii vajub - ma peitsin vanad pajukännud ürdikünka alla 2005.a, 2008 küngast enam polnud ja sel kevadel on ürdilohk! Aga kui mätastega pealt juurde täidad, pole ju vahet.

MUHEDIK ütles ...

Arvan, et ei vaju eriti kuskile. Ja usu kindlasti, et kui midagi südamest teed, tuleb rohkem kui üks pühak appi.

Köögikata ütles ...

Ma aitan ka Sinu eest pühakule mõne sõna poetada. Jõudu Sulle!