kolmapäev, 1. juuni 2016

TÖÖ, töö ja veel kord töö.

Tulin kuuma päikese käest ära tuppa peitu, tegin omale ühe mõnusa smuuti ja teen väikese blogimise. Õhtuti on aktiivsest ja kuumast päevast aju nii kandiline, et sealt ei tule miskitki. Mauhh magama. Vara üles, hilja voodi - nõnda rikkus majja toodi.
Võehh.
Kas just rikkust aga spinatit saab esimese satsu kohe kätte.
Hoolimata kuumadest ilmadest on nii mõndagi juba tehtud. Hoganase peenar on peaaegu korras. Ainult üks serv jäi veel hiljemaks läbi kaevata aga sellega pole kiiret, sinna istutame alles augustis ühtekomateist. Küll seal peenras on kummaline rohida-kaevata. No ei saa aru, mis seal kasvama peab, mis mitte. No ise ka naeran. Terve maikuu vahtisin seal ühe pisikese pajuga tõtt. No et kas kaevan ta välja või ei. No et kas ta on mingi ise sinna end sokutanu või see on üks peenike pistoksast pandud sordike. Praeguseks on langetatud otsus - pistoksast pandu. Järgmisel kevadel istutame ümber. Praegu ilutsegu seal Hoganase peenras.
Seal sonkides sai välja kaevatud ja jäi ootama uut paremat kohta paar punti nartsisse. Kui keegi soovib, võin paar sibulat eraldi potti panna ja saab omale:


 Teine töö, mis praegu tegemisel, on Kiviaia-peenras rohimiseraja renoveerimine. Mulle need sammukivid ei meeldinud, rada peab ikka raja moodi olema. Suures päikeses tehtud foto aga muud praegu pole. Arvestades ilmateateid - muud lähiajal ei tule ka.


Esiplaanil on mul kaks tühja laiku, seal uimerdavad need talvekahjustuse saanud roosid. Ma lasen neil veel olla. Muidu on see ala seal raja ümber mõeldud madalatele hostadele ja valitud kurerehadele. Kurerehad õitsevad praegu ilusalt.
Selle platsi peal tekkis vajadus ka taimesiltide järgi. No äärepealt oleks minihosta see kevadel katki kõblatud. Muretsesin need T-tähekujulised, pulgakesed mulle ei meeldi.


Eks neid selliseid pisikesi ja pool aega maapõues pesitsevaid tegelasi ole ju veelgi, skopooliad näiteks. Ei saa ikka ilma siltideta.
Ja ühe naljaka aiakese tekitasin mängumaja ümber:


Lapsed hiljem värvivad selle kollaseks. Tegelikult on ta taimekaitseaed usinate niitjate tõkkeks. Selle aia kõrval hakkavad kasvama lõhisleheline päevakübar, see vana taluaialill, ja roniroos Flammentantz. Väljaspool aiakest jääb madalate põõsaste rida - hekikene.


Taamal on näha meie vahva kelgumägi. Sinna ma olen viinud ülearuseid pojengijuppe-juurikaid ja lupiinipoegi. Mägi ise on tuhkkuiv aga istutatud taimed on ilusad, see on küll huvitav.

Ja järgmiseks tööks ootab mind tiigikalda renoveerimine, mis näeb praegu vot selline välja:


Või ostaks parem kitse omale? Ilus heinamaa.

7 kommentaari:

Eve Piibeleht ütles ...

Minu tiigikallas näeb üsna samasugune välja, ma lihtsalt ei käi seal, et mitte seda õudust näha :)

Rahutu rahmeldaja ütles ...

Võta kits jah, siis pole enam aiaga mingit probleemi, kärner tegutseks tõhusalt :) Kuidas sa selle ilmaga tööd teha jaksad, on mu jaoks tõeline müsteerium :)

mustkaaren ütles ...

Istuta aga tiigi ymber peened valgekirjud hundinuia, partheina ja võhumõõga sordid ja rohida pole vajagi.
Mängumajal on väga armas kodune aed, ja milline see veel sygisel tuleb.

mustkaaren ütles ...

Istuta aga tiigi ymber peened valgekirjud hundinuia, partheina ja võhumõõga sordid ja rohida pole vajagi.
Mängumajal on väga armas kodune aed, ja milline see veel sygisel tuleb.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Ei, sinna arvatavasti kolib valgeõieline bergeenia. Mulle hullult bergeeniad meeldivad. Ei mingit hundinuia, mul selleks tiik liiga väike

C'est moi ütles ...

Väga vahva aed - erineva suuruse ja kujuga lipid loovad nii toreda mulje :)

Tistou ütles ...

Mulle ka see aiajupp meeldib! Teda võiks olla rohkem, ümber lilleaia - oleks romantiline maa-aed. Ja kui aed on ümber lillede, võib kitsegi võtta! :P