neljapäev, 2. veebruar 2012

Tähelepanu! Valmis olla! Pauk!

Stardipauk on antud. Tegin näpud mullaseks. Osaliselt. Külvasin natuke basiilikut ja daaliaid. Pole kunagi varem neid lilli külvamise teel hankinud. Paras aeg katsetada.
Esimene selle aasta aianduslik katse läks nurja juba. Need kolm krüsanteemi-pistikut läksid hukka. Kannatuslille pistik on senini ilus aga ma ei usu, et ta juured alla võtaks. Salatkressi külvasin ka aga seekord pisut teistmoodi. Ilma mullata. Teate, mind häiris, need on nii kribud taimenatukesed ja siis uha neid pesta pärast korjamist. Siis keegi kuskil soovitaski, et neid saab kasvatada ka ilma mullata. Proovingi siis ära. Karbikese põhja paksult tualettpaberit, siis seemneid ja vett ka muidugi.

9 kommentaari:

iirisesõber ütles ...

Oled varajane!Ajad minul ka näpud sügelema!
Ise plaanisin,et enne kuu lõppu ei külva,näis kas suudan lubadusest kinni pidada.
Hommikul meil -28,lausa õudus!

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Õudus kuubis jah.
Iseasi kas basiilik näiteks idanemiseks sooja ei taha nagu kurk

MUHEDIK ütles ...

Virk laps jah! Aga kas Sa seda ka teadsid, et täna on üks suuremaid naiste töökeelupäevi aastas, mina järgisin seda küll hoolega:)

Basiilik tärkab olenevalt sordist soojas umbes nädala ja siis võib teda ka toidu maitsestamisel juba kasutada.

Tii ütles ...

Üheaastased daaliad on igati armsad lilled, külvamisest õitsemiseni kulub umbes kolm kuud. Põõsad on lopsakad ja kui sa terve paki mulda panid ning neile head kasvutingimused lood, siis siis mai alguseks täidavad nad kõik su aknalauad. Välja istutamiseks tuleks oodata külmaohu möödumist :)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ei, ma tervet pakki ikka ei pannud. Panen jaoga. Ma juba tean, et kevadine aknalaua-ummistus tekib nii ehk naa, nii et olen ettevaatlik :)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Oi, Muhedik! Ega see pole töö, see puhas rõõm ja pidu, see külvamine!

Nodsu ütles ...

Jäid minulgi juba paar nädalat tagasi esimesed seemnepakikesed poes näppu (noh, mis jäid... aga sai spetsiaalselt Hansaplantis kevadest unistamas käidud. Paraku seda, mida tahtsin, ma ei saanud.). Mulda panekuga ma veel ei kiirusta, eelnevad aastad on õpetanud, et liiga vara pole mõtet külvata, taimedele on siiski veel liiga pime (no mul õhtupäikese aknad ka linnas), venivad välja ja on nõrgad. Nii ma siis hetkel veel pean lihtsalt plaani, mida tahaks ning unistan vaikselt edasi :). Hea on teada, et ega kevad tulemata jää!

Ai-nika-naka blogiseb ütles ...

Oi,oii, daaliate pakk tõi naeratuse näole ja soovi ka külvamisega alustada. Siiski ootan veel. ;)
2010 aastal kasvatasin ka üheaastased suvedaaliad, kuid sügisel võtsin nad üles nagu daaliad ikka. 2011 aastal panin koos teistega maha :). Nii, et üheaastatest said mitme aastased :D.

Seemnetetes veel rääkides, siis sügisel lubasin endale, et ei osta uusi seemnepakke. Poolikuid on kodus juba hulgim. Kuid juba praegu olen poodidest mõned uued koju toonud ja kardan, et toon veelgi. Sama hull sõltuvus, kui lõnga kokku ostmine. :D

Köögikata ütles ...

Mina veel ei külva - kui idandamishetkel ongi ehk ahju otsas võimalik sooja lubada, siis valgusevajadus tähendab ka jäist külma. 2 päeva tagasi, kui veel -20 oli, oli aknaservades kondensvesi paksult jääs ja meetrike akendest eemal (seal juba pime) näitab kraadiklaas ka tänase -11°C suvesoojaga ainult +14°C