pühapäev, 12. jaanuar 2014

Aiandus- ja kunstiteraapia väsinud inimhingele


Pärast seda, kui ma augustis 2013 kokkutulekult saabusin, tegin mõned fotod nendest kohtadest, kuhu oli plaan istutada uued tulijad, et siis aastate pärast teha jälle uued fotod ja võrrelda, et mis oli enne ja mis on nüüd.


Võiks kommenteerida, et justkui tühja oleks täis, mis?
PS.: see autokumm on kirjulehisele metsikule viinamarjale kaitseks agarate niitjate eest.
Kuna mul oli hädasti vaja teha pisut teraapiat oma eksamitest räsitud vaimule, alustasin kunstiteraapiaga aianduse teemadel, saab selle linnaelu ja hinnete ootamise pinge ehk kukla seest ära.
Kunstiteraapia seisneb selles, et kõigepealt ma otsin pool tundi, et kus mul see taimede nimekiri on, et mis mul sinna piirkonda üldse kasvama on pandud (seal kõik valged mul ja palju on viimaselt kokkutulekult tulnud taimi). Lõpuks leidsin korraliku excelisse toksitud nimekirja (aitäh möödunud suve vihmastele päevadele) otse arvuti desktopilt. No muidugi!
Nimekiri ja plaan on olemas, joonistasin eelmise pildi natuke kirjumaks:


Vot umbes NII peaks see asi seal järgmine aasta välja nägema. Seal kuhu ma sõnajalad plaanin, seal on praegu üks omajuurne ploom, selle me kaevame kevadel välja. Tal on seal kuuskede vahel liiga pime ja kuiv , ta isegi ei õitse. Mis ma hoian tast seal? Mees lubas kevadel välja kaevata ja asemele istutan oma sõnajalad, neile peaks see pimedus meeldima. Seal on ka mingi vana vundamendijäänuk, suured kivid, siis pole seal vaja niita, täpsemalt öeldes: niiduvahendeid lõhkuda, kui sõnajalad seal ise majandavad.
Tagapool on siis nn sambla-aed. Sinna võiks mingi tooli moodi asja leiutada: mingi kännu või roigastest tugitooli. Ühesõnaga sellise istumiskoha, mis kuuskede ja samblaga sobib.
No vat. Muutus hulka huvitavamaks, või mis?

8 kommentaari:

Tsiil ütles ...

Äge! Peaks ka aiandusteraapiat tegema hakkama :) Proge on täitsa olemas, aga ma ei viitsi nikerdada.

Nii palju võimalusi paistab pildi pealt!

MUHEDIK ütles ...

Hubane kohake saab:) Jätka teraapiat, saab vaim virgeks ja aed huvitavaks

Rahutu rahmeldaja ütles ...

vahva ja mina tahaks ka sellist teraapiat teha aga proge puudub :/

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

õige ja hea aiadisaini programm on suht kallis, sellise ostmine jääb mul kaugesse tulevikku, kui üldse. Räägin siin oma IT-pojukesele, et tehku oma emale üks korralik programm aga ta punnib vastu
:D

Nodsu ütles ...

Oi, tõeliselt mõnus teraapia! :) Sinna samblaaeda oleks päris lahe kuuma ilma eest peitu pugeda, miski huvitav raamat-ajakiri ühes...
Noh, ja on neid hirmvägevaid programme siis vaja, tähtis et enda peas see pilt/plaan kuju on võtnud ja antud juhul olemasolev pilt annab väga hästi mõtte ka teistele edasi. Õiget pilti näed ise ka ikka alles siis, kui taimed reaalis kasvavad :). Aga pojukesele oleks muidugi taolise programmi nikerdamine ju hea väljakutse... vaja talle sinna miski motivaator juurde leida ;).

Tsiil ütles ...

Rahmeldajale: üks väike ja eestikeelne proge pilditöötluseks on PhotoFiltre. s.t. tal on eesti keele võimalus ka. sellega saab lisada ja kustutada ja proge ise väike, vabalt saadaval

Muhedik: lõpetan kooli ära kja siis teen südamerahuga vigu :)

Tsiil ütles ...

Rahmeldajale: üks väike ja eestikeelne proge pilditöötluseks on PhotoFiltre. s.t. tal on eesti keele võimalus ka. sellega saab lisada ja kustutada ja proge ise väike, vabalt saadaval

Muhedik: lõpetan kooli ära kja siis teen südamerahuga vigu :)

mustkaaren ütles ...

Aga kõlbab ka mõni algelisem fototöötlusprogramm, millele vabalt peale joonistada:)
Ma olen ise vanakooli joonistamise-usku, et võtad paberi ja muudkui kriipseldad sinna. Saab jama, kustutad ära, teed uue. Kunagi oli selline asi nagu Google Skech vms, selle vidinaid selgeks õppida polnudki aega, kuigi erinevaid võimalusi, faktuure, leppemärke jms seal ikka jagus...
Muidugi aiandusteraapiat, ilma selleta on talv talumatu. Mullatopsid akendel peaks juba kohal olema, onjä?