esmaspäev, 8. juuli 2013

Taimed ehk mis on üle ja mis on puudu


Kõrvalpildil on mul üks õige aktiivne orhidee. Ta on mul juba vist kolm aastat mu köögiaknal ilutsenud ja kõik see aeg on ta õitsenud kah. See on seesama orhidee, mis mul paar suve tagasi pidevalt tiigis "ujumas" käis. Ja nüüd ta muudkui õitseb ja õitseb ja õitseb ...

Tegin oma aias tiiru ja kontrollisin üle, et mis taimi kokkutulekule kaasa võtta oleks.

Esiteks on mul maasikataimi üle. Nii aedmaasika kui seda teist. Sorte ei tea, nad on mul kõik tasapisi sassi läinud.
Siis on mustaõielise tokkroosi poegi ja aedsalveid.
Variegata igihali ja akakapsast.
Veetaimedest ussilille.
Siis veel õunmünti, sinist, erelillat, helelillat ja valget sügisastrit.
Punast kiviktaimlanelki ja sinist mägijumikat. Soolikarohtu. Mandzuuria pähklipuu pisikest poega.
Ja suureõielist neiusilma Early Sunrise, järgmisel pildil:


Järgmise pildi angervaks ei ole pakkumisel. See tuli minu aeda vist Tiia käest või kes tõi mulle eelmisel aastal kollast maavitsa? Sellest maavitsapuntrast ta välja kasvas. Aitäh, ta on väga armas :)



Aga järgmise foto hosta on küll saadaval, kahjuks nime ei tea öelda.


Ja seda valgeõielist kellukat on mul palju:


Ja see tiarell läheb jagamisele, paar juppi jääb üle kindlasti. Nimi on tal kas Spring Symphony või Pink Skyrocket, ei ole kindel, et kumb. Ma arvan, et Tii teab. Ta juba eelmine kord mainis, et teab :)



Ja sellist valget kellukat on võimalik jagada:



 Seda tegelast ma ei jaga. Mul teda õieti polegi veel. Leidsin ämma aiast sellise kitseenela, teistmoodu roheliste õisikutega. Ämm ütles, et see põõsas on alati selline olnud. Koukisin (kasvas teine mingi puu juurikatel) sealt paar juppi omale, loodame, et läheb kasvama, oleks tore.

Siis on mul veel madalat sinililla priimulat, väga varane õitseja ja kollast priimulat. Sortidest ei tea midagi.
Suurt sõnajalga ja pisikest sõnajalga. Suur on see, mis puntras ja varjus kasvatab pikki ja peenikesi taimi ja väike on Cystopteris Fragilis.
Veel on lõhnavat madarat ehk varjulille.
Köögikatale villase lodjapuu taim.
Mildale valget põdrakanepit ja okkaliste pallidega kaldataime.
Kadakale pidin ka nagu mitut taime tooma aga meelde on ainult hosta Regal Splendor jäänud. Kadakas, mis veel oli?
Siis on mul veel Sammy Russeli (päevaliilia, hiline, punased õied) pojakesi. Ja järgmisel fotol olevat taime, nime ei teagi. :( aga õitseb väga uhkelt ja kollaselt.


Ja seda kirjut nõgest, roosad õied:


Siis võib veel ühte punaste (lillakaspunaste) õitega sirelipoju-juppi pakkuda.
Ja seda uhket roosaõielist ülast võin ka pakkuda, avastasin, et üks pojuke on end kivide vahele asutanud, sealt saab ta lihtsalt kätte.

Plaanis on lähiajal välja kaevata ja ümber asustada paar pojengi ja hosta Wide Brim, eks sealt saab ka juppi. Iseasi, et kas ma jõuan aga plaanis igal juhul on. Tavalist roosat pojengi võib mult ka tahta.

Ah jaa. Kadakale martagonliiliaid ja Köögikatale seda va taluaiatulpi?

Lisandusid: soolikarohi, lõhisleheline päevakübar, pojeng Coralie, musta lumeroosi pojuke, Coronilla Varia ja ;) kivi:


Tegemist on kivistisega. Mingite karploomade kojad, teokarbid ühesõnaga.
Lisandus Fortune'i kikkapuu imetilluke pojuke (ise ronis potti) ja variegata igihali.

Vastu tahaks, teate seda kiviktaimlanelki, valget või heleroosat, topelt või mittetopelt, nõmmnelki. Vat seda tahaks jupikese, kui kellegil on. Lõhnavat vaarikat ja lodjapuu-juppi.

21 kommentaari:

Helve ütles ...

see kitseenelas on väga huvitav tegelane.
ma paluks mandžuuria pähklipuu pojukest, mõlemaid valgeõielisi kellukaid, tiarelli, suurt ja pisikest sõnajalga ja hostat Wide Brim
kui võimalik

vastu pakun alustuseks üht valgeõielist iirist, mida Sa juba möödunud aastal küsisid ja valget moosesepõõsast

Unknown ütles ...

Mulle meeldiks see roosa ülane.Võin pakkuda kiviktaimla nelke.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Teeme nii :)
J a veel mulle meenus, et minu kätte jäi möödunud aastal üks siniseõieline taim, mis oli Köögikatalt kellelegi teisele. Kas äkki oligi Helvele? See on ilusasti tervise juures ja võin ta kaasa võtta.

Helve ütles ...

tänud!
ma ei usu, et siniseõieline taim mulle on.
küllap ilmub õige omanik ka välja. :)

Köögikata ütles ...

See oli äkki kõrge mailane Marele?

Mul on nurmnelki ainult tumeroosat, aga seda on palju. Halle nelke on mul ka, need on heledamad.

Mulle meeldiks see punane sirelipojuke ka.

Tsiil ütles ...

palun mulle ka martagoni, kui sul üle jääb.

Tsiil ütles ...

ja valge põdrakanep oleks ka põnev, kui sul on mõni pojuke üle.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

põdrakanepit ja martagoni on massiliselt :)

Köögikata ütles ...

Ja kui tokkroositittesid ka veel on, siis oleks huvitatud küll.

MUHEDIK ütles ...

Taimi on alati puudus ja midagi jääb vahetevahel ka üle:)

Kui ma oma asjad korda saan, panen FB ka oma pakkumise.

Ise himustaks ma seda rohelist kitseenelat?, mida ei saa ja kui Sul see cystopteris saadaval on, ei ütleks ka ära.

Martagonide jagamiseks pole kõige parem aeg, nad võivad otsa saada, igal juhul hoolitse selle eest, et sibulad ei oleks kuival, pane kasvõi märga sammalt ümber ja lõika maha õievarred.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Martagone hakkan alles augusti algul välja kaevama, aega küll

Kadakas ütles ...

Eee, mina ei mäleta sedagi, mida sina mäletad st mitte mingeid lubadusi ei mäleta. Seega palun vihjeid, kui ma ise olen lubadusi jaganud. Hosta Regal Splendor jõudsin kevadel soetada, aga Wide Brimi vastu tunneks huvi küll. Martagonide ja valge kelluka nr 2 vastu ka. See on ikka selline hästi kõrge kellukas? Kui jah, siis mul on lilla, aga kenad oleks mõlemad.
Ma siin tasapisi ka potitan, kui miskit ringi istutan, aga nimekirjaga läheb veel suts aega.

Kadakas ütles ...

Ahjah, nõmmnelki pole, aga lademes on halli lehega kiviktaimlanelki - heleroosa lõhestunud servaga topeltõieline. Kui see läheks, siis paneks ta esimesel võimalusel juurduma, sest minu meelest on tal üks peajuur seal puhmiku keskel all, samas pistikud juurduvad mullas hästi.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

See sobib hästi :)

asterix ütles ...

Tere!
Mis värvi martagone sul on?

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

tavalised lillad

Köögikata ütles ...

Jeerum, see on nii äge kivi! See peab kindlasti saama sellisesse aeda, kus talle super aukoht olemas on. Näiteks Muhedikule, Hilisele...Sa pead ilmselt ilusaima kivikohaga aia konkursi korraldama :D

Tii ütles ...

Mul on üle täiesti juurdunud puhmik seda halli heleroosa natuke nagu lõhki vajuva õiega nelki. Võin kaasa võtta, kui soovi on.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Super! Võta jah

Unknown ütles ...

Kui musta tokkroosi on, oleks tore.

Kiku ütles ...

Palun mulle sinist jumikat, mul on see aiast minema jalutanud.