reede, 21. oktoober 2011

Üleüldine seenetumus (või kuidas seda üldse nimetada?)

Sügisesel ajal on omad plussid. Lihtsalt see tore PLUSS, et aias tööd teha enam ei saa. Liiga märg igasugu kaevamisteks ;)  Ainult oota sobiv hetk, pane kummarid jalga ja jaluta kenasti vilistades mööda oma aeda. Naudi oma kätetööd. Jaluta. Imetle. Kiida ennast ja kiida oma aeda. Ja imesta, et mida omapärast seal ka ilma sinuta sündida võib.
Na vat. Imetlesin täna oma punast krüsanteemi, seda, mille paar aastat tagasi Palamuse laadalt tõin. Eelmine aasta ta õitsema ei jõudnudki minna aga see aasta on ta supervormis, talle ju esimesed öökülmad ei tee midagi


Tagaplaanil meil see imelik õunapuukönt on ikka veel koristamata (ai laisad!) ja see on ilusasti seenetama läinud:


Nagu mingi skulptuur.



Panin täna just ühed värviseened potti jälle. Nendega katsetasin juba mõnda aega tagasi (link), nimetusega soomusmamplid. Seekord siis ootasin, et nad hästi vanad ja koledad juba oleks värvimise ajaks. Eks siis näeb, õnnestub mul neist seekord midagi välja keeta või ei.
Kuuseheki all kasvab mul veel seltskond mingeid punakaspruune seeni. Eks ma katsetan nendega ka arvatavasti.




Kui ma seal niimoodi tuustisin ja oma aia seenevarusid kontrollisin, langes pilk turbahunnikule:


Jube imelik, üleni valget puru täis?! Läksin lähemale ja mis ma näen?! See on see va harik vist mingisugune. Pilt lähemalt ka:


Tõenäoliselt mittesöödav. Tjah. Miks kukeseen sellist farmi mulle ei tekita, küsin ma teie käest?

7 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Sama võiksin ma Sinult küsida, need kukeseened on ka minu aiast puudu, nii nagu sirmikudki:(

Ja kui Sa tööd tahad teha, võid siiapoole tulla, meil vihma polegi õieti olnud ja veel saab isegi rohida, istutada ja mida iganes teha, päevitamiseks on ehk veidi jahe:D

Tsiil ütles ...

Oh teid :DDD päevitama ja ai, laisad ? :D
Vaat, et mine või seenele. Nagunii pole siin nii hullu külma olnud, et kukekaid leiaks vabalt. Männiriisikaid ka?

Vähe sellest, et seeneskulptuur, ta on sul ju puha voolujooneline:)
Sügis on tänavu lahke.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ei tahagi tööd teha :) tahan puhata ja mängida. Ja sokki kududa ja raamatut lugeda ... ei mingit kõplamist enam!

See aasta sain sirmiku ära maitstud, teate küll, paneeritult muna ja riivsaiaga. Oli ikka hea küll!

Köögikata ütles ...

Mul oli üksaasta kompostihunniku lähistel võimas koloonia, mida ma austerservikuteks kahtlustasin, aga keegi mulle neid kindlalt ära ei määranud ja söömata nad minust jäidki. :o(
Mina ka enam aiatöid teha ei taha, aga pean veel terve nädala tööl vastu pidama. Korraks poleks ju hullu, aga 8 tunniga imbub külm kontidesse, pane end riidesse kui soojalt tahad...

mustkaaren ütles ...

Nii tore seenekollektsioon! Eriti meeldis mulle see turbahunniku-asukas.
Kukeseene mytseeli võib metsast tuua, minu teada pole see keelatud tegevus. Kukeseneistandust tegema!

Tii ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Tii ütles ...

See harjaline peaks olema sirge harik (ramaria stricta), mis olevat liiga sitke ja mõru söögiks. Kollast veidi kaharamat muruharja (flavaria flava) olen aga ise söönud. Vaata näiteks http://www.mushroomhobby.com/Gallery/Ramaria/index.htm ja http://elurikkus.ut.ee/kirjeldus.php?lang=eng&id=157142&rank=70&id_puu=169876&rank_puu=60