esmaspäev, 2. veebruar 2009

Istsime köögilaua veerekese päälle...

No meil oli siin vahepeal ravimisi. Pesamuna nina alla tekkis punn, kuhu arst soovitas seda va rohelist peale panna. Väike Abiline tahtis ka. Nõudis, et tehku ma tema nina ka roheliseks. Aga kuidas ma teen? Äkki on vaja poodi minna või midagist. Aga ravimise vajadus oli suur. Eks me siis "ravisime", tegime profülaktika mõttes jalad täppe täis. Tundus, et ravi mõjus sest patsient nägi kohe hulka tervem välja.
Ja kui me seal köögilaua serval niimoodi kükitasime, tuli mulle meelde, et ma pole ju veel rääkinud, et mis on siis saanud minu eri sorti basiilikutest. (link suvel kasvuhoonesse
Kuivatatud peast on nad siis sellised:
eespool ebamäärane lilla ja teisal roheline. Vot tollest lillast ma tahtsingi just kirjutada. Toda ma enam omale aeda ei võta. Esiteks oli ta hulka valgusenõudlikum kui roheline ja kippus algul välja venima. Kohe koledal kombel. Teiseks: kui teda kuivatasin, lõhnas ta täpselt nagu kassi piss. Ptui! Ja nüüd, kuivanult on tal palju nirum maitse, st. teda tuleb toidusse uhada hulka rohkem kui rohelist. Ma jään oma klassikaliselt rohelise basiilika juurde. Seemegi juba ostetud, jääb vaid oodata õiget kuupäeva külvamiseks

5 kommentaari:

eva ütles ...

Basiilika on ikka endiselt midagi hoopis muud kui basiilik. Kive ja kiriku kinnisvara sinu purkidest küll ei paista, täitsa ehtne basiilik (basiiliku, basiilikut) vahib vastu.

Hiline ütles ...

:DD Su piiga jalgu vaadates, tuli meelde enda rüblikud, eks neidki sai mitmeid kordi "rohelisega täpitatud", isegi lauluke mõeldi välja:
Särgid olid lapilised
väiksed poisid täpilised
haigus ära ehmatas
ja laia laande kupatas
kus siis karu suur ja paks
astus talle peale, raks!
Särk nüüd enam haige pole
särgi haigus täitsa kole
läheb kohe lapiliseks
teeb ka lapsed täpiliseks

Noh, need särgid said lapiliseks siis kui ühel põngermannil tekkis idee, et kogemata särgile tilgutatud (iseteeninduslik lisaravi :) rohelised täpid võiks kääridega välja lõigata :)))

Köögikata ütles ...

:o)))) Oh teid!:o)))))))))))

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Selle luuletuse me õpime ära. Kes teab milleks hea!

MUHEDIK ütles ...

Ega see basiilik kuivatatult polegi eriti asi, värskel ikka hoopis teine mekk ja lõhn. Too talveks paar taime tuppa, kasvavad potis uhkelt edasi ja on kaua kasutuskõlblikud.

Kui minu tütrel tuulerõuged olid, (eriti villiline oli pea), sai ka neid täppe hoolega tehtud ja laps oli nii lõpmata õnnelik, et tal on nüüd kevad juustes:))))