esmaspäev, 9. märts 2015

Ökonoomne


Mis mul siin praegu ikka muud teha on, kui enamuse ajast toas istuda ja koristada. Ões oleks ka muidugi üht-teist teha aga nende tegemistega käivad praegu kaasas sellised asjad: 


... need on märjad ja porised käpad. 
Märtsi nimetatakse rahvakalendri järgi paastukuuks ja üldiselt vastab see kah tänapäeval tõele. Ikka peab paastuma, säästma ja ökonoomne olema. Millega kokku ei saa hoida, on pesupulber jms pesuvahendid. Minu jaoks on märts pigem kiusukuu (ta kiusab mind, on alati kiusanud) ja pesukuu, sest ma muud ei tee kui koristan ja pesen. Kui aus olla, ma ei salli märtsikuud. Aga nii nagu siin elus ikka on - tugevam võidab. Nii et jääb nii, et märtsikuu asemele ei teki prauhti kohe maikuu kõige ilusamaid linnulaulusemaid päevi, õues on ikka muda ja udu-sudu ja inimene istub viisakalt ja vaikselt toas, paastub ja koristab.

Koristamiste plussiks võib öelda seda, et aeg-ajalt võib arulageda ja monotoonse küürimise asendada leiutamise ja katsetamistega. Samuti võib läheneda koristamisele rikka inimese põhimõtetega, et viskan kõik vana välja ja ostan uued. Uued on puhtad, uued on head, uued läigivad. Nii ma mõtlesingi, kui vaatasin oma magamistoa raamaturiiulit. Ja jõudsin järeldusele, et iga raamatut seal riiulis pole ka vaja, asendaks sahtlitega. Sahtleid ehitama ei hakka, sahtleid asendavad ilusasti igasugu kastid. Läksingi uljal sammul poodi, et tuua sealt kaks kuni neli kasti. Plastmassist, ilusad, kergesti puhastatavad, sobilikku värvi. A tutkit. Ei meeldinud mulle see valik, eriti ei meeldinud mulle nende hinnad. Ühe hind 8.- eurot. No annan ma jee paastukuul vabatahtlikult eurod ära. Ega ikka ei anna küll. Heh. Kastide eest? Pane veel mõned eurod otsa, saad juba väikese kummuti koos sahtlitega. Nii et kaste me poest ei osta. Teeme ise. Ökonoomselt. 

Kõigepealt võtsin toidupoest kaasa kaks papist kasti, neid seal ikka hunnikutes on. Siis koukisin välja ühe kanga, mis on mulle eriliselt meeldinud ja on hoitud senini kui silmatera. Siis on vaja veel PVA-liimi või klambrilööjat, vahet pole.
Suurest ristkülikukujulisest kangatükist sai kastidele pealmine kate:





Ja valgest kangamaterjalist ja broderiipitsist sai kastidele ilus ja viisakas vooder. Seda saab vajadusel ära võtta ja puhastada.


Ja saidki valmis.
Sinna saab nüüd sokke, mänguasju või mida iganes toppida. Ökonoomne.


11 kommentaari:

Aedkutsub ütles ...

Vaat see on küll super idee meisterdamiseks - peaks omalegi paar sellist kasti tegema.

Eve Piibeleht ütles ...

Ja kordades ilusam kui plastikkast :)

Rahutu rahmeldaja ütles ...

See oli nüüd tõesti üks hea idee, kellel siis kangast kodus ei oleks! On, isegi siis kui õmblusmasin hirmu tekitab ja siis on veel mõned sellised kardinad, linad, mida ära visata ei raatsi aga kasutama ka enam kunagi ei hakka. Kastid said Sul udunummid. Paast pidigi mõistusele hästi mõjuma, head edasist paastumist ja uusi ideid jagamiseks :D

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Jajah. Kasti väliskülje katmiseks võib ju ka vanu mantleid-seelikuid kasutada.

Neljandik ütles ...

Oooo...kui ilus. Ma käin pikemat aega juba poodides kaste vaatamas, et oma ajakirju kapi otsas veidi siivsamalt hoida. Peaks hoopis verandale oma kangavarusid tuulama minema :)

MUHEDIK ütles ...

Nutikas, praktiline, ökonoomne ja imeilus! Väga nutikas idee ja vahva teostus.
Koristamisega on aga nii, et teha seda väga ei tahakski, aga ilus tulemus on väikest vaeva väärt. Korras kohad justkui naerataks vastu

C'est moi ütles ...

Väga kenad, selliseid teistel polegi :) Palju isikupärasemad ja kenamad vaadata kui plastikust kastid...

mustkaaren ütles ...

Kast on yks paremaid mööbliesemeid. Ja ilusast kangast kastid on ilusad ja erilised. Ilusad kohad ilusate mööbliesemetega parandavad tervist ja pikendavad eluiga.

Tsiil ütles ...

ohh, ma olen mõelnud paberiga ülekleepimise peale, aga kanga peale ei tulnudki! Oi ülimönus ja ilus!

Mõjuks märts mulle ka niimoodi, aga ei, vahin pika näoga õue ja pärast teen poriseid jälgi toa täis :)

Tii ütles ...

Tore on koju tulla, kui isegi su sokikeste ja mängukannide jaoks on pidulikud pitsäärisega kastid ees ootamas :)

Köögikata ütles ...

Nii nunnud kastid! Ma olen kaste värvinud ja paberiga üle kleepinud, aga ikka jäävad kuidagi ajutise muljega. Niimoodi on aga täpselt nagu peab!