pühapäev, 30. september 2012

Hooaja aruanne :)

Tundub, et vist võib aiahooajale kriipsu alla tõmmata. Mitte selle pärast, et mul kõik aiatööd tehtud oleks ja saagid korjatud vaid ikka selle pärast, et kõige paremat saaki andis see aasta
VIHM
ja selle saagikülluse käes lihtsalt ei pääsegi aeda muude vigurite manu.
Aga head saaki andsid ka tomatid, mais, viinamari, sõstrad, õunad.
Seevastu kurk andis kitsilt vaid kaks kausitäit, mida lapsed siis krõbistasid kui haruldast vilja. Ei raatsinud salatissegi lõigata.
No maasikad ja vaarikad kolisid selle aasta kevadel mõlemad uude kohta ja seda asjaolu arvestades oli isegi suur saak.
Pirn, kirss, ploom ..... nulliring, absoluutselt.
Mis veel?  Aaaa, no kartul andis täitsa normaalselt saaki aga õnneks mitte piisavalt. Nii et mees arvutas ja urises ja tegi järelduse, et lihtsam ja odavam tuleb ikka osta ja andis selle maa mulle maasikamaa suurendamiseks. Hurraaa!
Herned ja oad, salatid ja tillid, sibulad ja brokolid andsid oma parima, puudust neist ei tulnud. Jäi üle hoopis.
Suhkrupeet kasvab alles. Minu õpetusteraamat ei luba veel korjata. Las koguvad suhkrut veel.

Lisaks muule hankisin juurde TARKUST, aga mul pole õrna aimugi, kui palju ma seda üldse sain siis. Tarkusega on ju see jama, et sul võib ju seda palju olla aga kui seda reaalses elus kasutada ei oska, pole ta ju suurt midagi väärt. Kirjuta siis raamat või tüüta abikaasat kõrgelennulise teooriaga. Hmmmm. Ma parem ootan järgmise kevade ära ja proovin oma tarkust siis ikka praktikas ära kasutada. Nah, jutt käib ikka selle üle, et kuhu, milliste vahedega taimi istutada jms. Ja milliseid taimi üksteise kõrvale või mitte. 

Veel hamsterdasin suve jooksul hulganisti oksi ja oksakesi, millest katsetasin pistikuid teha. Mingeid lisaaineid ei kasutanud, lootsin VIHMA saagikusele ja mõni oksajupp sai omale purgi pähe. Palju läks oksakesi välja kuid palju on senini peenras, igati asjaliku olemisega. Loota on, et juured on all, iseasi kuidas neil talve üleelamine läheb. Eks tibusid loen kevadel. 
Nii palju küll tean, et kui keegi sooviks villase lodjapuu pisikest poega, siis neid on mul rohkem kui mul omal vaja on.

Eriti vahva üllatuse tegi mulle just minu pistikukasvandus.
Vat kui käisime Tallinnas, seal Kadriorus (link), imetlesime seal roose ja kui sättisime end juba minekule, nägime eemal puude all lõigatud roosiokste hunnikut. Värsket, õied olid igal juhul vägagi ilusad seal okste küljes veel. Oksad nii ilusad küll polnud aga näppisin sealt ikka ühe asjalikuma välja, tõin koju ja suskasin mulda. Kaks jupikest panin. Ja mõlemad võtsid juured alla. Omalgi raske uskuda aga nii see on. :) Ühe jätsin sinna kus ta on, pistikupeenrasse. Teise istutasin potti ja tõin tuppa potiroosiks. Eks aeg näitab, et kumb otsus see õige oli.




Sügis nagu sügis ikka :)

11 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

No kui Sa oma tarkuse rakendamisega kevadel pihta hakkad, siis mõned aasta pärast on need muutunud kogemuseks, mida saad jagada.

Aga taimed on vihmaga ju enamgi kui rahul.

Meie saime küll tohutult ploome ja pirne, ju Sul võttis kevadine öökülm õied ära.

Togram ütles ...

Ilmselgelt on meie maa suurim saak saadud vihmalt- ükskõik, millises Eestimaa nurgas me siis ka ei resideeruks.

Pistikute pärast soovin õnne! Ma võtan hoogu, mitu aastat juba. Sel aastal vist üks 5-st võttis juures alla ka, juhei! Eks kevadel on näha!

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

No mul on palju selliseid kahtlaseid ... et ei saa aru, on juured või ei ole. Puutuda ei julge, rikun veel midagi ära.
Kah jäävad kevadet ootama.

Tsiil ütles ...

Päris viljakas hooaeg ju :)
Suved ja talved ongi meil nagu bingo loto, tõenäosus täistabamus saada on olematu.
Tuleb tunnistada, et üks selline rahulik suvi sobiks veelkord, aga noh, august võiks siis suvitajatele ka miskit sisaldada.

Köögikata ütles ...

Pole ju viga sel saagil. ja kurgisaak oli minus suuremgi, sest mul jäi üldse kurk potti toppimata. :D
Aga ma võiks seda lodjapuud küll kuskil kasvatada, kui Sul teda üle kipub olema.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Selle lodjapuuga on nii, et ta on üsna suur ruumiröövel ja laiutaja. Teise variandina sobib ta ka kuidagi pügamiseks, Paides on mitmes kohas selline madal pöetud hekk, toimivad päris ilusti.
Aga nimi sai külge kleebitud, üks kuulub Katale :)

Köögikata ütles ...

Ohh, mul on siin üks umbes 300-400 ruutmeetrine kolmnurk eikellegimaad, kus ma muru niidan, sest see tükk on otsaga meie maja maa küljes, sinna võib vabalt igasuguseid puid-põõsaid sokutada. :)

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

aaa, no siis on vägagi ok
Saab Sulle ehk muidki põõsaid sokutada kui üle peaks hakkama jääma?

Northern Shade ütles ...

Good luck with the rose cuttings, and waiting to see which will root best. It's fun to try something different and observe how it goes.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Thank you. One gardener who I know a lot of roses created yourself in this way.
I hope my little rose survive the winter

Tii ütles ...

Rooside pistikutaimele on esimene talv väljas küll otsustav. Oleneb, mis roos. Kuhja aga rohkem mulda peale enne kui päris pakane tuleb. Mul on päris mitmed omajuursed roosid ja käituvad väga hästi (Lavaglut, Barbeque, President Kekkonen, Claire renessanss ja veel midagi.) Põõsad pisut madalamad ja õitsevad esimesena ning vahel ka viimasena veel. Eks silmastatakse kahel põhjusel - kiiremini saab ja õrnemad sordid saavad nii külmakindlama juure. Potiroosid peaksid ju kõik olema omajuursed.