kolmapäev, 30. mai 2007

Haiged tulbid

Kirjutasin kunagi oma blogi alustades, et kirjutan siia ka kõikidest oma ebaõnnestumistest. Ai kui ebameeldiv on vahest oma sõna pidada. Parema meelega kirjutaks alati vaid kui hästi mul läheb ja kui edukas ma olen. Aga kahjuks ei piirdu tänavaastased tulpide kahjustused vaid kevadiste külmanäpistustega:



Tulpide viiruslik kirjuõielisus.
Ei saa salata, nad näevad päris ilusad välja. Aga sellegipoolest lähevad hävitamisele. Hea on see, et neil pole teiste tulpidega kokkupuuteid olnud. Nad on eraldi olnud kiviktaimlas kaks aastat.


Need tulbid sain ka koos majaostuga, sestap ei tea nende nime ega midagist. Oletan, et liiliaõieline Siren aga kindel ma küll selles pole. Selle foto tegin umbes 4-5 päeva tagasi ega märganud siis veel miskit halba.

Selle foto võtsin täna hommikul. Peaaegu kõik selle peenra tulbid on täpilised, õielehed on justkui pimedate kirja täis tipitud. Varred on ilusad aga lehtedel on ka üksikuid täppe.
Nüüd ma siis istungi siin, kõrvad kurvalt lontis ja üritan kirjanduse ja foorumites liikuvate tarkade abiga selgust saada, et mis haigus see on ja mida ma peaksin küll tegema.

2 kommentaari:

Naano ütles ...

Tere jälle! Ma olen nüüd ka oma tulpide pärast pisut ärevil. Tuhlasin netis ja tuvastasin viiruseid. Leidsin sellise lingi: http://www.rhs.org.uk/advice/profiles0501/tulip_fire.asp . Ehk on abi.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Aitüma, eks esimene õhtu oli küll selline tunne, et...oh kui kole ja õnnetuks tegi. Aga niikaua kuni püsib lootus, et kogu sort kogu täiega ei hävi, pole väga hullu.