kolmapäev, 25. aprill 2007

Seemned

Euroopa tuurilt sai ju igasuguseid seemneid kaasa näpatud, loomulikult vabast loodusest. See mul selline ammuaegne probleem, et taskud alailma mingeid käbisid ja prahti täis.
1. küpress : korjasin mõned käbid. Mõtlesin küll, et mida imet ma nendega teen, puha kinnised kõik, aga tasku sai nad pandud ja koju toodud. Umbes paar päeva tagasi vaatasin omaseemnekarpi ja ohhoo! käbid olid lahti läinud! Nüüd on nad mul eelidanduses, eks näis, tuleb sealt miskit või ei.
2. palmid : neid seemneid mul ikka on ja muudkui katsetan ja katsetan. Kahtlane, väga kahtlane.
3. oli üks puu : nimi veel teadmata. Seemned idanevad hästi kuid võrsekesed kiduvad. Materjali on, katsetame edasi.
4. veel üks puu : tükk aega idandasin seemneid ja üritan muudkui internetist inffi otsida, et mis puuga tegemist. Rohkem selline poolpõõsas. Idandan ja idandan, no ei midagi. Siis leidsin seemnemaailmast midagi sarnast : gleditsia! Tellisin need seemned, vaatan, et no ei ole sama ikka. Aga seal ju õpetus, et tuleb seemne pealmist kihti vigastada, siis pääseb niiskus seemneni ja lähebki idanema. No kaevasin siis seemned jälle välja, uurin, kõvad kui kivid. Hõõrusin siis liivapaberiga, ei miskit. Kraapisin saenoaga, vaevaga sain kriipsud külge. Ja hurraa! läksidki idanema!!!
Mis edasi saab, seda ma küll ei tea, need ju kõik soojamaataimed.

1 kommentaar:

Naano ütles ...

Tuleb talveaed ehitada!