teisipäev, 24. august 2010

Lillekasvataja laps ehk muinasjutt Aalujast

"See on Aaluja!", ütles laps. " Ta otsib omale uut kodu. Seal kus liiga palju inimesi ei oleks. Muidu nad segavad teda.
Ma tegin talle rohkem kõrvu. Need kriipsud on tema kõrvad!"


Mis taimest jutt käib?

Vastus:
Aaloe ikka jah. Täpsemini öeldes: puisaaloe.


Nagu näete, on tal palju pikki jänesekõrvu!
Ja jutt kodu otsimisest on igati täpne, sest tal on paar tütartaimekest, mis omale uut kodu otsivad nüüd. Kas inimesed just aaloed segavad, seda ma ei oska öelda aga tassin praegu oma toataimi õuest suvitamast tuppa tagasi, vaatasin seda dzunglit, mis siis tekkis ja ütlesin, et peab ikka toataimi jagama hakkama, muidu nad segavad üksteist juba. Jagan osta.ee-s, seal liigub palju rahvast, keegi ikka tahab.
Mulle endale oli ka üllatus kui tüdruk Aalujat joonistas ja sinna juurde tema lugu jutustas. Sain ka mõistatada, et mis Aaluja ja mis kõrvad?! Ja et mis inimesed need toda Aalujat segavad?! Inimesed - teised taimed?
Laps on oma kodu peegel, jajahh.

5 kommentaari:

Mariihen ütles ...

Aaloe? Kui mina laps olin, siis nimetasin seda taime oma nimega. Taime enda nime ei paindunud keel välja ütlema.

MUHEDIK ütles ...

Nime kõla järgi aaloe, aga kõrvade järgi võiks ta ka karikakar või mingi aster olla.Peaasi, et ta kuulaks endale siis vaiksema koha:)

Laste mõeldud tabavad ja suupärased nimed on vahvad ja kahju, et mõnd neist pikkade ja lohisevate pärisnimetuste asemel käibele ei võeta
blibikas, sakud, kombakai ja veel hulgaliselt meil kogunenud.

Tsiil ütles ...

rohkem kõrvu? ahvin teisi ja pakun aaloe. Mõte käis sinna monarda poole ka :D

Meie varasalvest - helbed jms -kobinad, ketsup oli kepsut jne

Köögikata ütles ...

Mul tuli esmalt hoopis Thela opuntia meelde. :o)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Aaloe neh. Lisan postitusse täpse tõlke ja vastuse.