teisipäev, 10. august 2010

Kui Lillekasvataja koos perega Thela aeda jõudis, oli kokkutulek juba alanud.

Nagu mul kombeks saanud on, teen ikka pärast mõnd aia külastust oma blogisse kah pisukese ülevaate. Arvustan ja arutan. Pillun kriitikanooltega.
Aga alustagem positiivsest.
Vat mina ikka lugesin sealt Thela blogist, et kirutakse seda va naati ja niitmisi. Ma siis muidugi eeldasin, et kuskil peab seal olema ikkagi ilus korralik naadimüür. Vastupidi! Nii armsat aeda annab otsida! Kohe alguses kui alles perega aeda sisse hiilisime, valvates, et kogemata koera territooriumile sisse ei põrutaks, vajus mu suu lopsti lahti.  Thelal ja Lepatriinul on tõsiselt ilus ja korralikult toimetatud aed. Vähe sellest, seal aias on massiliselt hingi ja hingelisi, palju hoolikalt valitud kujusid, kive ja kujukesi, mis aia kui muinasjutu elama panid. Vähemalt minu jaoks. No näiteks see triibuline kivi maja ees hostade vahel:


Oma triipude ja kujuga on ta otsekui peitu pugenud tiiger või koletis, kes kohe-kohe end ümber keerab ja möiratab:



Parem oli sealt mööda hiilida basseini juurde haldjariiki veelindude manu:


Fantastiline aiabassein! Need kivid seal (mis fotolt ei paista), need taimed, terrass koos toolidega. Seal oli, mida vaadata! Need võlvkaared ja kiviplaadist lauake kännu otsas:



°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Nüüd kodus, kui aiablogijate kokkutulekul kokku hamsterdatud taimed on juba maha istutatud, istusin jupp aega oma tiigipeenra ääres,vahtisin uusi taimi: askleepiast ja kuldkollaste õitega päevaliiliat ja mõlgutasin aiameelseid mõtteid. Takkajärgi tundsin end ikka päris algajana. Mul on ikka veel pikk maa käia (täpsemini öeldes: kõblata, niita ja kaevata), et olla nii tubli aiapidaja kui Thela-Lepatriinu on. Nende aed on highest level,  see on fakt! Just see muinasjutulisus ja see, et aed on loodusega kooskõlas! Isegi kummalise kujuga betoonbassein on muu aia sisse kui sulatatud. 
Aga ega ma kadedusest räägi! Olen pigem ikka tänulik, et mul õnnestus selle ilusa aiaga tutvust teha ja oma sellesse ajusoppi, kus asub taimeinfo ja labida kasutamise õpetus, tarkust juurde sain.
Aitähh, Thela! Aitähh, Lepatriinu! Edu teie aiale, et taimed kasvaksid hästi, hostad suureks ja roosid vägevaks ja olge isegi niisama toredad nagu seni!

7 kommentaari:

Eve Piibeleht ütles ...

Aitäh-aitäh ilusate soovide eest! Päris põnev on näha, millise pilguga teine inimene su aeda näeb...ja muuseas on naadid olemas isegi Su piltide peal, kolmanda ja neljanda peal kindlasti :D

Eve Piibeleht ütles ...

ja muuseas leidsin ma selle päevaliilia sordi üles, peaks olema Aten

MUHEDIK ütles ...

Õnnelik inimene! Vaatamata hilinemisele jõudsid vähemalt kohale, mina siin loen ja vaatan praegu vaid pilte. Aga seda üle kolme-tunnist teekonda poleks ma kuidagi vist vastu pidanud ja see oli vaja ju topelt läbida.
Mulle meeldivad samuti hirmsasti igasugused võlvkaared, aiaaknad jms idamaine, aga ma kahjuks enam uut aeda rajada vist ei jõua. Hea, et nad kuskil vähemalt olemas on.

Mariihen ütles ...

On jah väga õdus ja sümpaatne aed. Mulle meeldivad igasugused istumiskohad - terrassid ja neid on seal mitu. Ja jube vahvad ning meeleolukad olid kujukesed selles aias - eriti see haldjas puutüve tagant piilumas. Ei saanud kohe muidu, kui panin selle haldja pildi oma blogisse üles. Blogija (Rohenäpu) blogis on ka see haldjas tähelepanu leidnud.Mis aiakujundusse puutub, siis midagi on sarnast ja midagi on erinevat. Minu aed on ka suuresti selline metsaaed, mis lõpeb ei-tea-kus.Ja need roosid! Ja need kaarvärvad! Oeh!

Köögikata ütles ...

Ühinen kõigi kiidusõnadega. Hmm, ise mul jäidki üldvaated fotokasse talletamata. Aga peas on nad olemas. ;o)
Aga see tiigrikivi-tõlgendus on lahe ja kas selle jooonistuse tegid sinna juurde ise? See mulle meeldib ka.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

No see kivi oli sellise kujuga, et nagu õlg ja turi paistavad välja.
Tegin ise küll. Ma loodan, et Thela ei pahanda, et ma tema ilusas aias peletist arvan olevat. A no ma kohtasin seal teisigi. Aia perenaist- toda ilusat kipsipreilit ukse ees ja eemal too proua, kes selle aia eest palvetab.
Thelal on vist eriline anne nende kujude peale

Eve Piibeleht ütles ...

Ei solvu :D. Ma ise võin ka vahel päris ohtlik olla,kui ma rahulikult olesklen, triibuline küür taeva poole ja kui siis keegi mind väga ärritab...rrrrrrrrrr