teisipäev, 3. august 2010

Käsk nr. 3 ehk olevik ja tulevik ehk ülemkohus peab ka teadma!

Vat on sihandene anekdoot:
Üks mees mõisteti kohtus õigeks. Mees selle peale, et noo ma kaeban ülemkohtusse edasi! Mehelt küsiti, et mida sa kaebad, mõisteti õigeks ju? A mees selle peale, et noo ülemkohus peab ka teadma, et ma süüta ja õige olen!

Vat selline anekdoot meenus mulle kui hakkasin tänase postituse pilte üles laadima. Et noo mida ma sätin siia neid töö tegemise pilte, kus orasheina täis kasvanud peenrad, umbrohu hunnikud jms. Endal jube vaadata ja teised aednikud teavad omadestki kogemustest, et mis juhtub peenardega kui neid aastaks, pooleteiseks omapäi koos vaarikavõsude, naatide ja orasheinaga jätta.
Aga noo peab, ma ütlen, peab neid siia netti avalikult välja panema, et ka ülemkohus näeks kui hullu tööd mõni peast aiasoe inimene vabatahtlikult teeb ja ise sellest veel rõõmu ka tunneb!
Vaade paremale:


Vaade vasakule:


Keskele vaat!:



Taimede vahed üritan meelega hästi suured jätta, et pääseks kõblaga vahelt udjama. Peab ju mõtlema ka selle peale, et mul ei pruugi järgmine suvi jälle aia jaoks aega olla. Siis peab aia hooldamine lihtsam olema. Nimesid nimetamata aga kellegi noorim laps saab poole aasta pärast kolmeseks, selleks ajaks oleks hea end miski nipiga ju jälle tööinimeseks munsterdada. Mure kohe selle tuleviku pärast. Ei tea kohe, et mis sellest kõigest saab. Tööst ja üldse. Niisama ju mingeid töökohti maas ei vedele ja vanad head kontaktid on selle ajaga, kuni kahe noorema lapsega kodune mammi olin, rohtunud nagu minu valge peenargi.
Aijahh.
Eks näeb, mis sest asjast saab.
Aga ülmemkohus...
langetas oma otsuse. Me ostsime loteriipileti ja ( pöidlad pihku!) pärast võidu kätte saamist palkame aeda abilise!
;P
hahahaaa

16 kommentaari:

Kadakas ütles ...

Ma tean, mida sa tunned! Tubli tegu!

Mariihen ütles ...

Kas töökoht, kust Sa lapsepuhkusele jäid, ei säilita Sulle töökohta? Ma küll ei tea, kas üle kolme aasta seda kohta hoitakse, aga uurida ju ikka tuleks. Mul sugulane Savernas, kel sama mure. Tal vanem poeg 5 ja noorem saab ka kuskil poole aasta pärast 3. Pereemale on korduvalt (kahjuks pisikese palgaga) töökohti pakutud, aga siis on olnud liiga vara - noorem poeg ei käi veel lasteaias ju. Nüüd kevadest saati pole ühestki töökohast enam kippu ega kõppu ja emme on suures mures. Hakka varakult maad kuulama ja tee eelkokkulepped ära. Ehk õnnestub tagalat kindlustada. Kas laste aiakohtade olemasolu on kindel? Meie kandis on emmedel komme kohe pärast lapsele nime panekut ta ka lasteaeda järjekorda panna.Edu Sulle!

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ma olin käsitöölisest FIE, mul pole tööandjat kunagi olnud, edasimüüjad olid. Kadunud praeguseks kõik. Kui käsitöölisena jätkata, peaks täitsa nullist alustama. Oeh, see pole üldse lõbus
Äkki paneks end töötuna kirja ja läheks mingile x kursusele? Müüriladujaks või laevakapteniks?

Mariihen ütles ...

Leavakapten oleks vinge valik :)))

MUHEDIK ütles ...

Tubli oled ja õige otsuse langetasid. Aga seda abilist tuleks mõnda aega väga-väga kontrollida, neid on ka igasuguseid.
Töötuolek on ka hea mõte, äkki saad veel mõne toetuse millegi alustamiseks, mul mitmel tuttaval on sellega väga vedanud.

Tsiil ütles ...

ettevõtluse kursusele :D HM kodukal on link täiskasvanud õppijale http://www.hm.ee/index.php?048404

viimane aeg midagi leida ja end kirja panna. oktoobris toimub TÕN nädal, vahel on seal ka mõni koolitus saadaval.

hm, hollandi tüüpi aiand äkki hoopis?

edu igal juhul :D

isehakanud lillekasvataja ütles ...

mis asi on hollandi tüüpi aiand?

Tsiil ütles ...

Pead aeda ja võtad külastajaid vastu, müüd taimi ja võimaldad külastajatel ka aias midagi teha (raha eest). Muidugi mitte igal pool :D aiapidamine kui eluviis

MUHEDIK ütles ...

Sääraseid aedu on ka Inglismaa täis. Ja tundub, et selline eluviis toidab end ära. Mõnesse kuuri paned oma käsitöö ka välja ja ehk leiad veel midagi põnevat.
Seal lubatakse mõnes kohas isegi pulmi pidada. Tiigi ääres nt:) Lauad katab catering ja koristab pärast kõik ära kah. Ma panen kunagi tulevikus mõned lingid, kust saab ehk veel ideid.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Oi.
See oleks siis turismitalu koos aiaga.
Nee-nee! Aiafga eputamiseks peab proff ikka olema/ No näiteks Reet Palusalu aia külastamine on tasuline ja ära sellest ikkagi ei elaks. Lisateenistus. Aia ülal pidamis kulud

Tsiil ütles ...

Sa lase sel ideel tiksuda ja ära veel pidurit vajuta. Ei pea prof olema, rohenäpust piisab.
sina oled lisaks veel osavnäpp ka.

kui ideed otsid, siis mõtle sellele, millest sa ise kõige rohkem puudust tunned, mis meil puudub. (no raha ja mõistus las jääb kõrvale)

kui sul on küsimus, siis tuleb ka vastus.see on juba kusagil sopis olemas :D

Köögikata ütles ...

Ja loteriipilet pole ka paha idee. ;o) Me ka ikka ostame, et õnnele tee lahti hoida. Aga õnn naeratas hoopis teisest nurgast - mees sattus loosituks Digi tellijate vahel ja tegi mulle nüüd varajase sünnipäevakingi (mida tal oli kange tahtmine mulle kinkida, aga võimalust ei paistnud mitte kusagilt). Pusin nüüd nuppe uurida ja manuaali lugeda. Ja kui korralikud akud ka saan, suudan ehk mõne pildigi selle peegelkaameraga teha. :o) Seega jah, hoia ikka tee õnnele lahti.

Eve Piibeleht ütles ...

Mina olen oma elus olnud peale rublaaja lõppu nii iseenda tööandja kui nüüd kümme aastat palgatöötaja. Ja kui ma praegusel kohal nii hoitud ja makstud (ja pangalaenu ahelates) ei oleks, hakkaksin uuesti iseenda tööandjaks. Ma ei kujuta ette, kui lähedal sulle üldse mõni töökoht asuks, enamjaolt moodustavad töölkäimise kulud poole palgast :( /bensiin, lasteaiakulud, väljas söömine,jnejne/.
Tänapäeval on ju nii palju võimalusi end interneti kaudu turundada - käsitööl näiteks etsy.com, pipfrog.com - st saad lausa tasuta oma netipoe teha. Maailm on lahti.

MUHEDIK ütles ...

Ja veel on ju omas kodus võimalik korraldada igasugu töötube- õpetad sokki kuduma, kaltsuvaipa ja lapitekki tegema, näitad lilli ja müüd oma toodangut. (Mehe ahjusid, kaminaid kah:)) Ei pea sugugi olema turismitalu. Viljandimaal on üks kodune proua Lilian Kärner. Sõida ja uudista, mis ta teeb. Elatub just aianäitamisest ja heegelpitsidest. Lihtsalt on vaja end koolitada ja saada mingine stardiraha. Aga kõige olulisem on see, mis peas olemas on.

Aidi ütles ...

Jõudu, ükskõik millise otsuse sa ka ei langetaks! Kuigi mina sinu asemel kaaluks kah esimeses järjekorras kõiki võimalusi iseenda tööandjaks hakata... miks tõesti mitte käsitöötalu? Kui on olemas teatritalu ja kunstitalu ja linatalu ja mida kõike, siis miks mitte proovida ettevõtlustoetuse abil käsitöökeskust teha? Koonda enda ümber veel maakonna käsitööõpetajaid ja muidu huvilisi... väga vägev asi võib tulla! Mõnus ettevõtlusvorm on MTÜ, otsest kasumiteenimise kohustust ei ole, kultuuri-, rahvakunsti ja koolitusvaldkonnad mahuvad kenasti selle alla ära, samas saad ise ennast sinna tööle võtta.
See on alati väga huvitav ja põnev aeg, see "kannapöörde-aeg". Kuigi ma tean küll, et kui see kõik alles õhus on ja pea segi ja teadmisi vähe, siis on kole hirm ning ebakindlus kah kallal. Aga see läheb üle ja siis on oma tegemistest puhas rõõm!

Anu ütles ...

Ma ütlen, et kohe hea on vaadata kui tubli inimene tööd teeb. Ise olen viimasel ajal olnud laisk nagu kapsauss.
Ma olin ka lapsega kodus ja töötu. No pani pillid kotti see firma kus olin, tuli uut kohta otsima hakata. Õnnestus. Saatsin kaks CV-d ja sain tööle. Vedas. Julge hundi rind on rasvane, mis tahes siis teha otsustaksid. Eelnevalt pakutud variante kaalu ikka ka, eriti meeldis mulle su oma idee hakata kapteniks ;)