teisipäev, 28. september 2010

Kivide diktatuur ja eriti laisa aedniku nipid (A muidu ilus)


Uute istutusalade tekitamise tarvis on mul üks eriti laisa aedniku moodus. Mõnda aega on see koht lihtsalt kompostihunnik, muud midagi, üks eriti kole koht. See tähendab seda, et kui jõuan koos tõsimeelse aiandusfänniga aias jalutades sinna lähedale, tuleb fännil küünarnukist kinni võtta ja ta kindlameelselt kuskile mujale suunda juhtida.
Peenra kuju üle otsustavad minu aias tihtipeale kivid. Millele vähegi inimese ramm peale hakkab, on mees välja kaevanud ja mujale veeretanud. Osa on aga liiga suured ja nemad saavad oma suuruse ja vägevuse tunnistamiseks ümber lilli ja jänkusid:
 


Ma olen oma aiaga rahul. Arenev aed. Ja aina paremuse poole. Liigse sordirohkusega just ei hiilga aga pakub kohati juba ilusaid vaateid. Ma olen rahul. Me oleme head tööd teinud. Kohati muidugi on igasugu ebakõlasid aga ega kõike korraga ei saagi. Peab lihtsalt peale passima ja õigel hetkel teise suunda aias minema.
Jahh. Meil siin on ilus aed!

7 kommentaari:

Helve ütles ...

on ilus aed. täitsa nõus.
kivide pärast olen kade.

ja see on õige, tuleb teha just niipalju kui jõuab.
mina sel suvel näiteks üldse ei jõudnud. aga küllap tuleb ka paremaid aegu.


grano :D, ilus suur aed Sul.

Tsiil ütles ...

on jah ilus aed! Ja kivid ja puha.
Kas see valge on sügislill? Väga õrnake paistab ning kaunis.

MUHEDIK ütles ...

Ilus on tõesti! Kohe päriselt! Ja kivid on samuti ilusad. Ära peida neid midagi lillede jm taha, vaid hoopis eksponeeri, sellist varandust pole sugugi igaühel.

Aga Sa teed valesti, et neist nn koledatest kohtadest kinnisilmi mööda jalutad, Sa hoopis pildista neid. Fotosid vaadates tekivad mõnikord säärased ideed, mille peale looduses ei tulegi.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Oi-oi, ma olen seal pilte teinud küll, neid siin lihtsalt ei kannataks näidata. Kukute kõik järjepannu pikali!
See valge on sügislill jahh. Üks minu pisikesi uhkuseid!

Köögikata ütles ...

Mõnusalt positiivne suhtumine, nii peabki!
Aed on ilus ja valge sügislill armsalt õrnake.

Northern Shade ütles ...

Your new pond is already looking well established. I like the planting in pockets between the rocks. I missed the name of the white flowers.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

. Golchicum autumnale 'Album' (spont. wet meadow in the Eastern Carpathians), white blossoms usual autumn flowers in the Eastern Carpathians (western Ukraine). Nature Conservation in Estonia under the normal autumn flowers are smaller than a garden-golchicum. In September-October flowering 10 cm high, with white flowers form, which picked up the corms Janis Rukšans 1978th In a very wet meadow in the Eastern Carpathians. These plants are more vigorous than in the Netherlands and more blossoms offered.