reede, 10. juuli 2009

Aiablogijate mõjutustel


13.juuli
Tahes-tahtmata aiablogijad vist mõjutavad üksteist. Ega sellest pole küll miskit halba. Vastupidi! Väga mõnus on ju kogemusi vahetada. Vaat kui peole satuvad kaks naist, mõlemal täpselt sama kleit vai kostüüm seljas, no kas see ei riku tuju? Mine vai peolt minema! Aga kui kahel naisel on täpselt üks ja seesama (noh, näiteks pojeng vai pirnipuu Pepi vai talinelk) aias, siis teeb see vaid rõõmu ja juttu jätkub kauemaks.
Näe, eelmine suvi kirjutas Toompeale talinelkidest. Mul neid omal oli juba pisut: oli enne mind ja ka ema külvas neid. Aga kui Toompeale neid oma blogis näitas, plaanisin neid kohe veel külvata! Ja kui Köögikata oma blogis samuti talinelkidest juttu tegi, kargasin kohe fotokaga õue.
Ja siin nad mul on siis:
selline, millel iga õis on erinev valgest roosani, elas siin aias juba enne mind
Järgmine on samuti põline asukas, tumeroosa
Eriti magus kommiroosa:
Kirju, triibuline:
Selle aasta lemmikroosa, plaanin sealt seemet võtta:
Kah tore roosakirju:
Eriti vinge, roosa servaga:
Valge, õrnroosa täpilise südamikuga:
Tore topeltõieline armsa krussikesega keskel:
Taas topeltõieline, üks uhkemaid, sealt võtaks ka seemet:
Ongi kõik. Kunagi oli teiste seas ka selline valge topeltõieline nagu viimasel fotol aga kahjuks on ta praeguseks kadunud.
Täna sajab vihma ja mitte vähe. Kuna laadal sai ära käidud ja suur kiire on möödas, plaanisin tänaseks valget peenart renoveerida. No vihmaga ei tule midagi välja. Eile sai vaid mehega arutatud peenra piirjooni (klubilise iseloomuga voolikutõmbamise värk) , ikka et kuidas oleks lihtsam niita ja mida teha invasiivsete taimedega. Mul põhiline laiutaja on vaarikas. Algul oli vaid paar taime, ilusad kõrged kaardus varred, sobisid hästi, jäidki sinna. Praegu on suur puhmas, mis muudkui rõõmsalt ajab võsusid. Ega ei raatsi teda praegu kah välja kakkuda. Head suured marjad. Tuleb vist lihtsalt mingi maaalune tõke tekitada. Ja lähemasse naabrusse jätta taimed, mis samamoodi nahhaalse ja vitaalse elustiiliga.
Jajahh aga lõppeks nüüd see vihm.

4 kommentaari:

deia ütles ...

Ilusad on need talinelgid. Aga ma arvan, et kui sa neilt seemet võtad, ei pruugi seemikud samasugused tulla. Mul oli ka kunagi palju erinevaid värve aias, kuid praeguseks on järgi ainult roosad.

MUHEDIK ütles ...

Olen Deiaga sama meelt, seemikud tulevad ikka erinevad. Aga ka nende hulgas on kindlasti üllatusi.

Aga kardan, et vaarikatele peale niitmise ei aita ükski piire.

Olen juba varem öelnud, et aiarahvas on kogujate hulgas kõike lahkem, sõbralikum ja jagamishimulisem. Kui igasugu margi-, mündi- jm korilased peidavad oma varandusi seifides ja imetlevad neid üksi pilkases pimeduses, siis aiapidaja hõiskab kogu maailmale suurest rõõmust, et vaadake, mis mul õitseb või tärkab või veel miskit:) Lahe rahvas!

Köögikata ütles ...

Just nii :o)
Aga miks Sa üldse seemet koguma pead, mul elavad nad ise oma elu, roogin ainult osa välja, kui teistele selga ronivad.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ahne inimene olen!
Et mul oleks palju-palju toda ilsat roosat!