kolmapäev, 13. august 2008

Edaspidi saavad loa kasvada minu aias...

Sulev Savisaare kataloog tuli.
Vaatasin.
Tekkisid mõtted.
Nüüd ma siis mõtlen.
Mõned sibullilled valgesse peenrasse. Vat nii.
Ja kogemata on mul ka tekkinud punane aianurk. Las ta olla. Ongi põnev. Sinna siis ka midagi. Midagi huvitavat.
Jajaa.
Mõtleme...

3. Allium atropurpureum, purpurpunane lauk. 80 cm kõrgune vars kannab juunis-juulis kuni 7 cm läbimõõduga tihedat mustjaspunast lame-poolkerajat õisikut. Õite sigimikud ja tolmukaniidid on mustad. See Balkani liik annab ohtralt tütarsibulaid ning on kergesti kasvatatav peenra- ja lõikelill. Teda on võimatu nii umber istutada, et vanasse kohta midagi maha ei jääks (aitab mulla sõela peal läbipesemine)2 tk.: 10 EEK

10. Allium karataviense, karatau lauk. Omapärane Kesk-Aasias lubjakiviklibul kasvav madalakasvuline 20 cm kõrgune lauk. Peaaegu maapinnal asetseva 2-3 laia, sinakasrohelise lehe keskel, otsekui ilma varreta, “istub" mais-juunis suur ja tihe valkjas õisikukera läbimõõduga 10 cm või enam. Ka kogu viljumise aja on taim veel ilus. Liigi tüüpiline taim paljuneb vaid seemnetega. 10 EEK 44. Colchicum autumnale 'Album' (spont. wet meadow in Eastern Carpathians), valgeõieline harilik sügislill Ida-Karpaatidest (Lääne-Ukrainast). Eestis looduskaitse all oleva hariliku sügislille õied on väiksemad kui aed-sügislillel. Pakun septembris-oktoobris õitsevat 10 cm kõrguste valgete õitega vormi, mille mugulsibulad korjas Janis Rukšans 1978. aastal Ida-Karpaatidest väga niiskelt niidult. Need taimed on jõulisemad ja õierikkamad kui Hollandis pakutav aedvorm. 30 EEK

144. Lilium 'Vostotsnaja Skazka' [I (a): Kirejeva, 1984], liilia ‘Vostotsnaja Skazka’. Tumepunased püstised musta täpistusega arvukad õied on tihedas pikas õisikus. Nimi tähendab tõlgituna “Idamaa Muinasjutt”. See liilia on mulle saamisest alates (1989. a.) südame järgi olnud, enamuse muudest liiliatest olen ammu likvideerinud. 50 EEK

158. Ornithogalum schelkownikowii, hajastani linnupiim. Umbes 1 m kõrguse taime arvukad valged õied on juunis-juulis pikas õisikus. Kuni 1 cm pikkused õielehed on kitsa rohelise seljatriibuga. Peale õitsemist käänduvad viljaraod kaarjalt üles. Lehed on kitsad – kuni 1 (1,5) cm laiused. See Kaukaasia alpi- ja lähisalpiniitude endeem on kirjeldatud Armeeniast. Õielehe selge rohelise seljatriibu poolest erineb hajastani linnupiim väga lähedasest kaar-linnupiimast (O. arcuatum). Sibulad on minevikus saadud Lätist Lucija Ligotnelt. 45 EEK

5 kommentaari:

Köögikata ütles ...

Oi, see liilia on tõega ilus. Ma just mõtlesin, et tahaks ka ühte punast liiliat. A mul pole Savisaare kataloogi. :o(

isehakanud lillekasvataja ütles ...

http://www.hot.ee/sibullilled/
Ole lahke

deia ütles ...

Lilium 'Vostotsnaja Skazka' on tõeliselt ilus ja tume punane. See oli mul üks esimesi tellimusi Savisaarelt - ja ta on tõeliselt kaunis! Minu aias juba kolmandat aastat. Ja Allium atropurpureum ja Allium komarowii olid ka minu selleaastases tellimuses :)

Nodsu ütles ...

Oh kurjam, pidin ma seda lugema... nüüd peab rahakotis inventuuri tegema hakkama :)

Anonüümne ütles ...

Selle roosakuulilise laugu nime ei tea? Aitäh.