reede, 15. august 2008

Üks on ilusam kui teine


Praegu on ilus ja huvitav aeg. Järjest ja järjest lisandub uusi õitsejaid. Õnneks leidsin ka oma märkmed tokkrooside kohta. Nii tean enamikku sordinimesid. Hea on ikka teada!

Lugesin Hilise ja Kôögikata komme ja jätkan juttu:

Lisan veel, et too must tokkroos on kahemeetrine, teised lühemad, umbes 1,5 meetrised.

Tokkroosid tahavadki kuivemat, toitainevaesemat ja kõrgemat pinnast. Ja kevadisi ümberistutamisi nad ei taha. Juur on neil väga pikk. Minu aia olud sobivad tokkroosidele üsna hästi. Seevastu näiteks päevaliiliad on minu aias hädas. Kasvavad küll aga ei kipu nii vohama nagu mõnel teisel.

Ma nüüd ei tea aga minu meelest on minu aias taimede õitsemise ajastusega kõik ok. Esimesed astrid alustavad küll jah aga eks august ju ongi käes. Daaliad (samuti esimest suve mu aias) on nuppe täis. Sügisastrid on alles tagasihoidlikud, nuppe pole näha. Õitsevad veel jorjenid ja päevakübarad, need vana-taluaia sorti. Köögiviljaaias moonid ja lillekastis kressid ja begooniad, Ja roosid ja peiulilled. Ei ole miskit kurta, tibes-tobens!

Eelmin,e aasta oli küll nii, et peale pojenge tekkis mingi imelik pikk ligi kuu ajane roheline igavus. Eks sellepärast hankisingi kressid, need pea suvi läbi ilusasti rõõmsasti õides!.

4 kommentaari:

Hiline ütles ...

Sel aastal suvi kiirustab oma õitsemistega ja septembri õitsejad hakkavad mul juba praegu lõpetama. Kas Sinul ka?
Aga vot tokkroose pole mul kuidagi õnnestunud kasvatada, pingutustele vaatamata on mu katsed ebaõnnestunud, no ei meeldi neile minu aed või ei meeldi neile mina.

Köögikata ütles ...

Mul pole veel ükski aster päris lahti (alles 2 tk näitavad esimesi värvimärke), floksike alles alustas...et siin nagu küll veel sügisesed õitsejad ei võimutse. Aga kuidagi väga õitevaene hetk on. Ilmselt viga ka taimevalikus mul. Aga tokkroosidega juhtus mul nii, et unustasin üheaastaste seemned õigel ajala maha panemata, panin vist alles jaanipäeva paiku ja siis ka ruumipuudusel suht-koht võssa, seal nüüd alles 10cm-sed taimekesed, neist ilmselt tänavu asja ei saagi. :o(
Muidu eriti suurt muljet avaldasid tokkroosid mulle eelmisel aastal Taanis, kus neid igal tänaval ilutses ja lausa sentimeetristes pragudes majaseina ja sillutise vahel, kusjuures neil oli seal jaksu kasvada kahemeetristeks!!!

Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Köögikata ütles ...

Vot siis, nüüd ma tean, kuhu omal tokkroose panna, lõunaseina äärde oma elulõngade vahele. See muidugi eeldab mõningast ümberkorraldamist, aga eks need peenrad olegi seal juba üsna kaua liiga väikeste muutustega olnud. :o)
Kresside ja muu sellise seemnete mahapanekuga jäin tänavu liiga hiljaks (ei pannudki siis enam), muidu need jah on ikka ilusasti õitsenud kogu suve.