reede, 3. august 2007

Vahepaus

Kõigepealt peab muidugi ära märkima, et katusetööd on lõpule jõudnud ja meie kolmel onnil on ilusti kõigil punased mütsid peas.

Ja teiseks peab märkima, et aeg on jõudnud siis nii kaugele, et oli aeg hakata sel kevadel noorendatud õunapuudel võsusid lõikama. Eile õhtul sai siis algust tehtud. Ma juba ammu vaatasin, et noored oksad kippusid lausa murduma suure võsu ja lehtede koorma all. Kõrval ongi pilt "Palmipuuks" ristitud õunapuust. See on vist ainuke, mis lõikamata jääb. Liialt kõrge lihtsalt. Ûlejäänutel aga tuleb oma uhked parukad ohvriks tuua. Redelit ma eile õhtul muidugi võtta ei viitsinud, mõtlesin, et vanast toolist on küll. Aga kui ma olin toolile roninud, leidis üks toolijalg mutiaugu ja vajus külili maasse. Mina sinnasamasse. Ega hullu miskit ei juhtunudki, lihtsalt käe tõmbasin õlast natuke ära. Mees kommenteeriski, et ainus ravi sellisel puhul ongi käsi nööriga kaela, ei tohi liialt väsitada kätt ja vait peab ka olema. Nii kaks nädalat. Kuidas selle vait olemisega on, seda me veel vaatame, aga aeda kaevama ma küll täna ei lähe. Kuigi ilm on täna hullukstegevalt soe ja ilus.
Alumisel pildil on siis ait ja tuleviku valge peenar. Praegu möllavad seal oma õitemerega saialilled.

Kui nüüd kaevamisest edasi rääkida, siis selle koha on seal ka heaks kiitnud mingid eriti tigedad punased sipelgad. Varem pole ma neid küll kunagi mürgitanud. Piisab kui labidaga nende pesa segamini lükata ja järgmiseks päevaks on nad ise ära kolinud. Seal on aga eriti nahhaalsed elukad. Juba 3 korda olen labidaga sonkimas käinud. Ei midagi. Ikka on nad seal. Tänaseks on nendega viisakad läbirääkimised lõppenud, alustan keemiasõjaga. Esiteks tulevad hirmutamised nagu kaneel ja seebivesi ja kui see ka ei aita, siis läheb mürgitamiseks. Hoidku oma nahk!

PS: kui ma siin nüüd vaatan neid katuseid siis on ikka uhked küll ja igati ornungis aga pisut harjumatu ja enne oli kuidagi salapärasem, et iidvana ja saladustega ja ...

Saialilled.

Kuivatan ja panen purki. Talvel teeb teed, kõlbab külmetuse ja põletike vastu. Kõlbab ka näomaski teha ja köha vastu auru.
Võib ise ka kodusel teel sea- või hanerasvaga segada ja äravenitatud/külmetatud liigestele määrida.
Hmmm, äkki peakski nüüd katse tegema, valutavad/surisevad õlg ja küünarnukk omast käest võtta.

2 kommentaari:

Naano ütles ...

Katused on teil tõesti uhked. Ja et käsi ruttu terveks saaks.

mustkaaren ütles ...

Saa ruttu tervex! Teie talu n2eb imeilus v2lja oma vanade hoonete & asukatega (6unapuud&t) Nyyd q natuke yldpilti on, loen seda suurema r66muga ka v2ixemate aiaosade arengust:) ikka et kaasa elada & oma aiaga v6rrelda:)
Siin kommin veel sinu kommi minu blogis: suure krundi haljastamises &ms m6tleme ilmselt t2iesti samamoodi. Puukoolid koguvadki rasva suuresti just v2ixe krundiga eramajade rahvalt, kes ostavad palju ilutaimi, sh v2gagi kalleid. Maainimene (sh mina) kasvatab enamuse oma puid ise, saab teistelt omataolistelt &ne. Sest praegu on paljundusmaterjal suht h2sti k2ttesaadav.