reede, 21. mai 2010

Valge, valgem, kõige valgem. Ja veidi kuivan'd rootsusid.


Pole ammu valgest aiaosast kirjutanud. Rääkida on nii head kui halba. Alustame halvast. Nimelt ostsin eelmisel sügisel valgeid topeltõielisi nartsisse (kohe-kohe otsin nime üles) ja õisi nägin vaid üht! Järgmiste õite asemel on ärakuivanud tutsakad. Kusjuures sai spetsiaalselt Juhanist tellitud Eestis kasvatatud sibulaid! Tünga sain. Hea veel, et neid õigesse kasvukohta ei istutanud. S. naaberkülast just kaebas, et tal olid nartsissisibulais mingid ussid. Ja nüüd siis mul mingi jamps nendega?! Jama jama otsa ei lõpe iial otsa!

 

Aga muidu on maikuu valgele aiaosale armuline ja ma saan nautida luksuslikku valget nii et vähe pole.



Ülemisel fotol olevad liiliaõielised tulbid jäävad tegelikult valgest peenrast välja aga nad näevad nii imelised seal tiigi taga kosekünka kõrval välja, et panin nad ka ikka siia postitusse ilutsema. Seal oli tegelikult rohkemgi tulpe, seal kiviaia kõrval puntidena reas aga tiiki ehitades said nad tsipa kannatada. Lasen neil tulpidel seal rahulikult koos umbrohuga olla ja sibulaid produtseerida, eks hiljem kaevab nad kõik välja ja see kena peenraorb jääb mõnele siberi iirisele arvata võib.
Esiplaanil triumphtulp Snow Star (minu vana lemmik - nii lollikindel, sellepärast!)( loll - see olen mina?) ja tagaplaanil hanerohi;



7 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Nuh, sinna tiigi juurde on siis vaja tekitada üks valge siberlane:)

Aga valge ja rohelise kooslus on tõesti luksuslik. Äärmiselt puhas ja nauditav

Hiline ütles ...

Ma küll ei tea, mis nende täidisõielistel viga (kas Sa sibulad enne muldapanekut ikka leotasid desovees?), aga minul on ka üks omapäraselt käituv - see igivana sorti hiline topeltnartsiss, kes ei taha, et tema sibulaid maast välja kaevatakse ja hästi õitseb (muidu pea pooled õied ka pruunistuvad) siis kui kobarasse oma kümmekond sibulat kasvanud. Pealegi tahavad nartsissid tulpidest tiba raskemat mulda, aga rammusat ja peab kobestama pinnast rohkem kui tulpidel, kõige paremini on mul kasvanud nad roosipeenras.
Aga selle kollase tiigiääre kohta - miks Sa (ksvõi ribakegi kaldal) läbipaistva kile alla seda odavat musta ehituskilet ei kasuta?

Hiline ütles ...

Ah jaa, seda valget liiliaõielist andsid Sa ju mulle ka, kas tal ongi õied tiba väiksemad? Aga tark tegu minu poolt - Sul ilusti tulbinimed ajalehele kirjutatud, aga mina pistsin (sadama hakkas kui istutasin) paberid tulbisibulate juurde kivi alla, et kui sadu lakkab, kirjutan nimesildid. Kui sadu mitme päeva takka järgi jäi, olid kivide all vihmaussidel ainult ajalehepudi natuke järele jäetud :DDD

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Jahh, Picoteel on väiksemad õied kui näiteks Claudial, ta on madalam ka. Picotee (see valge) on vana sort.

Me oleme mõelnud, et paneme musta kilet aga kuna see tiik on katse-eksitus meetodiks, siis me nagu eriti ei ürita ka. Pealegi kollane põhi koos mullamustritega, ta on võrdlemisi ojakeste põhjade sarnane. Meil on nagu plaan, et see aasta lihtsalt VAATAME, et mis ja kus ja miks ja kas üldse. Kui sügisel ka rahul oleme, eks siis järgmisel kevadel teeme selle tiigi peen,emalt

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Kirjavead, dziisis!
Ma kirjutasin kuskile oma blogisse, mis tulbid ma Sulle andsin. Vajuta sildile "tulbid" ja muudkui keri ja keri, kuni jõuad õige koha peale

Anonüümne ütles ...

Naaberküla S arvab,et sa võid mind ju eesnimepidi ka kutsuda või kirjuta hoopis MR.X- palju põnevam ju.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Mrs. x siis ikka! Muidu mul abikaasa hakkab küsimusi esitama, et misasja? Et mis miteritega ma siin kirjutan! :D