kolmapäev, 19. mai 2010

Tööd ja toimetused

Aknalaual olevad amplitomatil on esimesed punased viljad küljes.Aga enam ma seda tomatit küll kasvatama ei hakka. Nii imelik sort, ausõna. Pikad venivad varred, mitte ampli vaid pigem roomav tomat. Ronitomat? Enamik taimi on kasvuhoones amplipottides kuid kui ta lähiajal end kuidagi ei õigusta, siis viskan nad vist lihtsalt minema. Kole palju ruumi võtavad aga tolku neist eriti küll pole. Ainuke kasutegur, mis pähe tuleb, et sellist sorti saab nagu kurki kiletunnelis ehk kasvatada. Ei ole vaja toestada, taim eelistab maad mööda ringi vongelda.
Õuepealse vanni istutasin seekord maasikaid täis. Loodetavasti neile meeldib seal. Sorte on igasuguseid. Metsmaasikad, kuumaasikad, Hilise käest eelmisel suvel saadud roosaõielised ja mõned aedmaasikad (sort teadmata)




Tööd praegu on palju kuid aega selle tegemiseks napib. Keskpäeval on ju liiga palav ja siis varjume üldse tuppa. Hommikupoolsel ajal tuleb aiatöödeks samuti valida siiski varjus olevad kohad. Nii Tegingi korda meie lillekasti. See suvi tuleb lillekastis siis eriliselt romantiline kooslus. Roosad pelargoonid, valged lobeeliad ja hõbepael.


PS.: Need raudkolakad seal lillekasti tagaservas on igasugu vanaaegsed kolakad. Too pikk seal kéoige kõrgemal, kahest pulgast koos, on näiteks vanaaegne kangapingutaja.
Ja natuke veel järjekordseid tulpe: 
 Tulp Blue Diamond:


Ja õied lähemalt:

9 kommentaari:

Tsiil ütles ...

See vanni-istutamise-idee on vahva. Kas sa oled seda varem ka teinud? Kas plussiks on kõrgus ja teod ei pääse ligi?

Lillekast on väga mõnusast materjalist, sobib hästi seinaga. Mul tekkis pilti vaadates juba soe tunne. Puit on ikka üle kõige.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

See lillekast on mõnus küll. Mulle ta ka meeldib kohe hirmsasti.
Vat see vann ... teod pääsevad ikka ligi, ma arvan. + on see, et siis pole vann tühi. Ta on mul mitu aastat juba. Siiani olen niisama igasuguseid sinna istutanud. Maasikad panin lihtsalt sellepärast, et see vann asub laste mänguplatsi kõrval. Et siis mitmekordne kasutegur. Lastel hea meel

Tsiil ütles ...

vahva mõte!

Nodsu ütles ...

See tulevane romantiline lillekast on midagi minu maitsele - õrnad lilled (ka õrnades toonides) ja siis kontrastiks need rauast vanad roostetanud jullad. Selline tõeline vana taluaia "kompott", igasse linnaaeda ta nagu päris ei sobi mu meelest.
Ja tulbid on Sul tõeliselt kaunid! Minu omad (va. vanad taluaia punased, nime ei tea) on mingil põhjusel sel aastal pisikesed ja kidurad, õied väga äpud. Ilmselt olen ise süüdi, ei ole neid selle paari aasta jooksul kordagi üles võtnud. Aga mine tea, ehk on lihtsalt koht ebasobiv.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Nodsule
Kui õied on nirud, murra ära. Las koondab oma jõu sibulaisse. Ja kui lehed näitavad juba kolletumise märke, kaeva üles. Eks seal võib muidugi mingi muu pahandus ka all olla aga ei ole varem mõtet neid üles kaevata. Võid neist hoopis ilma jääda

MUHEDIK ütles ...

Tead, Sa ürita seda tomatit kasvatada hoopis tagurpidi
rippudes. Nägin Hansaplandis sellist spets. kotti.Vaata nende kodukalt, selle annab ju ka ise teha.
Lillekastid- ei tea, kas tänavu teevad kõik nad roosad?:DDD, aga armas on.
Vanad lastevannid võtsin ka mina tänavu kasutusele, muidu vedelevad jalus. Aga terved asjad ja ära ka ei raatsi visata:), peenraid ma ju ei tee.

Ise Hakanud Lillekasvataja ütles ...

Enamus neid tomateid ripubki mul kasvuhoones juba jupp aega. Aga tüütud ikka. Tead, nad venivad nii pikaks! Poolteist olid, siis pügasin ühe poti lühemaks lihtsalt
Aga kui kõik teevad oma lillekastid roosad, no varsti hea võrrelda, kel' kõige roosam! ;)

Köögikata ütles ...

Kui see tulp peaks korralikult paljunema, siis ma ostaks seda natuke. Mu bossi naisele meeldivad just lillad tulbid ;o) No mulle meeldivad ikka ka. ;o)

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Hmmm, Blue Diamond on suht keskpärane paljuneja. Aga kui paar-kolm aastat teda tsipa tagant torkida viitsid, st. võtad iga aasta üles, teed sooja perioodi ja hiljem paned kõik, ka kõige pisemad sibulakesed maha, siis peaks neid varsti päris kobedalt olema.