kolmapäev, 12. mai 2010

Täna oli tiigiteoks hea päev

No nii palav oli! Ma ei vaadanudki termomeetrit aga keskpäeval ikka päikese käes olla ei saanudki. Uskumatult kuum ja palav! Sebisime siis siin ja seal, panime oad mulda, kobestasime - korrastasime kõrgpeenart, kaevasime valgest peenrast paar ülearust vaarikat välja aga palavus tegi liiga ja jätsime kahjutundega tööd pooleli. Seal võib ju niimoodi päikesepiste saada! Hakkasime siis hoopis kolmekesi veega mängima!

Tiigi esimesel astmel oli vesi nii parasjagu madal, et sai kummikuga sisse astuda. Hakkasime siis kose moodustist - kivitreppi ehitama. Lastega aias toimetades (ausalt öeldes: no mitte ainult aias!) peab kogu tegevuse mänguks organiseerima. Nii on neil tegevust ja ka mina saan üht-teist tõepoolest tehtud! Hommikune seemnete külvamine läks küll totaalselt aia taha. Ei mina tea nüüd, et kus mul miski kasvab ja kas üldse. Tegime mingeid Tootsi peenraid jälle!
Aga kose trepp tuli vahva! Ja bergeeniad sai ka kõrgemale kaldale istutatud, sinna kosetrepist paremale. Ja raikaerikut sai istutatud. Nii et pisuke haljastus on juba paigas. Oleks homme ka selline mõnus ilm, siis saaks madalama kalda ka ehk korda. Kui see korras, sõidame Maurusele külla ubalehte tooma. Ja vesiroosi saan võib-olla naabrinaise käest. Tal on seda vist piisavalt, et saab jupikese mullegi. Võhumõõga järgi tuleb vist kuskile kraavi ronida. Vat ei kujuta ette, et kuidas on kuskilt mudaaugust mingeid taimi välja sikutada. Pole sellist asja kunagi varem teinud. Peab vast enne uurima, et kui sügaval ja mismoodi nende juured seal on. Niisama lõhkuda ka taimi ei taha. 

3 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Küll mulle meeldib, kuidas Sa oma lastega koos toimetad. Ja see basseinitegu oli neile ilmselt midagi hoopis rohkemat kui vanematele, eksole?:)
Kui Sa jõuaks paar kuud kannatada, siis ma pean oma vanemaid sorte (aga meie mõistes ikka päris uusi)
siberlasi tänavu üles võtma ja teadagi ei saa neid samas mahus tagasi toppida. Jäta nende tarvis mingi istutusala...:), saaksid mu ülejäägid väärika asupaiga.

Ja veel üks soovitus. Ära istuta basseini lähedale taimi, eriti kõrsi või hundinuia, mille juured sarnanevad orasheina omadele, need lõhuvad kile esimesel aastal, läbivad selle nagu piigid. Olen seda ise kogenud.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Oeh?! Kõrsi? St. päideroogu ja raikaerikut? Pagan, need mul ju juba istutatud.
Kannatan küll paar kuud päris ilusasti, pole mul häda. Nagunii lähevad mu aiategemised viimasel ajal kuidagi "aeg luubis" tähe all

MUHEDIK ütles ...

Sea siis basseini poole nende juurte ette mingi tõke, mis muidugi ei tohiks välja paista, siis ehk ei juhtu miskit hullu, sest iseenesest on nad ju ilusad