reede, 27. veebruar 2009

Aiapidaja veebruaris-märtsis

Mida teeb Aiapidaja hilistalvel? Veebruaris, märtsis? Oo, ta valmistub! Ta on varunud mulda, plastikust või turbast potsikuid, seemneid. Suur on rõõm üle hulga aja jälle näpud mullaseks teha. Jagada õndsa näoga potsikutesse mulda, tippida sinna seemneid. Aiapidaja laob kõik aknalauad neid potikesi täis ja siis algab ootamine. Ootamine ja valvamine. Ja oi seda õnne kui esimesed imetillukesed niitjad moodustised oma ninakesi näitavad! Kohe viib Aiapidaja järjepannu kõik oma pereliikmed, seejärel kaugemadki sugulased ja otse loomulikult ka naabrinaise imetegusid vaatama. Hea meelega viiks elektrinäitu kontrollima tulnud elektriku ka. Et näe, see on tomat ja see paprika! Ja näe, need on petuuniad. Ega ma ei kavatsenudki, räägib Aiapidaja, nende petuuniatega jamama hakata, aga ma nägin poes nii võrratult ilusate õitega taimede seemnepakki, et ma kohe pidin ikka proovima jälle!
Niimoodi käitub õnnelik ja muretu Aiapidaja, kes on oma aias ja majas ainus käsutegur.
Mina niisugune kahjuks olla ei saa. Potsikud mul on. Muld on ka. Ja seemneid on ülearugi. Aga mida mul ei ole, see on vaba aknalaud. Kui sammun aknalaua poole, käes mulda täis potsikute kandik ,astub mu tee peale ette Mees ja ütleb: Sa ei hakka seal oma veega jälle pritsima! Sa rikud oma niiskusega aknalauad ära! Kui Mehest saangi mööda, ilmuvad mu ette kolm nurruvat kiisumiisut ja murruvad: mis sul seal on? Kas meile midagi kraapimiseks? Küll on torrrrre! Mäud, lähme krrrrraapima! Oeh! Ja viimasena hüppab mu teele ette mu peaaegu kolme aastane tütar ja teatab: emme! Pesamuna sööb mulda! Ma küsin, kust ta selle kätte sai? Laps vastab: mina andsin. Akna pealt võtsin.
Aamen sellega. Ei mingeid aknalaua põllumaid!
Hoopis midagi niisugust: 

8 kommentaari:

Köögikata ütles ...

Njaa, see on kohutav, kui pole ruumi, kus potsikuid pidada. Mul oli üle 15 aasta aknalaud ainult napp 10cm lai ja selle taga 2 laia vahega raamitäit klaase, niiet pimedavõitu oli see ribake ka veel. Nüüd, kus on tänapäevased pakettaknad ja aknalauda tubli 30 sentimeetrit, saan ma KUIDAGIMOODI hakkama. Mida suvele lähemale, seda rohkem ma muidugi perelt toaruumi näpistan. Siis õnneks jagub valgust ka tsipake aknast kaugemale juba. Ja tited on märkamatult suureks kasvanud ja kass on ka õnneks väga kultuurne. Aga jah, tean, mida Sa tunned!

Anonüümne ütles ...

Algas vägagi Capeki "Aedniku aasta" vaimus. Muigasin mõnuga ja tundsin ennastki ära. Mul õnneks võimalus ohverdada potipõllundusele üks pisike tuba - oma töötuba. Aga see tähendab paariks kuuks käsitööliste tegemiste mahu vähenemist (tuba ju taimede all kinni).

Eve Piibeleht ütles ...

Loobusin mullapotsikute tuppa tassimisest, kui paar aastat tagasi oma täispuidust aknalauad tõepoolest veega ära rikkusin. Ja siis läksin veel järjekordsesse komandeeringusse, eksmees jättis taimed kastmata ja oligi kogu vaev vastu taevast. Nüüd kasvatan ette vaid üksikuid asju, siis, kui saab juba minikasvuhoone õue panna.

MUHEDIK ütles ...

Mul pole mees, kassid ega lapsed segamas. Ise ma segan end, mu aknalauad peavad igasugu asjadest puhtad olema. Võibolla keegi tekitakski neile midagi, aga nad on nimme kitsaks jäetud. Mul tuleb see külvamise isu ikkagi aprillis- avamaale.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Thelel on hea mõte! Minikasvuhoone! Muidu seisab õues ja kui ennustatakse külma, siis tõstan saunaruumi. Väga hea mõte!
Käsitöötuppa aga samuti ei julge. Parem karta kui kahetseda.

Mari ütles ...

Nii tuttav ja tore lugeda!
Igal kevadel soiuvad mu lapsed, et kuna tuba on taimi täis, siis nemad peavad ilmselt lastekodusse kolima. Ja natukese aja pärast hakkavad nad potsikuid oma tubadesse vedama- ma tahan ka midagi rohelist/õitsevat/kasvavat oma tuppa:D

Anonüümne ütles ...

Minu majapidamine meenutab v2ga Sinu kirjeldatud Aedniq eluaset ning sealseid toimetusi. Aga qna meie maja on nagunii alles restaureerimise/renoveerimise algj2rgus, ning siin elavad qnstniqd, joodik (kellel taimede osas s6na6igus puudub), uudishimuliqd mitte enam v2ga v2ikesed, aianduse keskel syndinud lapsed ning kass, siis me saame seda &m-ki endale lubada materiaalseid kahjusid kandmata. Aga minikasvuhoone on parim valik, sest kylvidele ning t6usmetele on kontrollitud kliima parem q alailma muutuv toa6hk. Ning parem olex, qi maja seintesse-lakke saax muretult auke puurida, igast aianduslike &t riputusvahendite tarbex, ilusa uue maja/liisinguvara rikqmist kartmata...
Trv, Kaaren

Anonüümne ütles ...

Αn tantric massagе dеtail аcts upon thе meridіans and therеby the оrgаns,
deаԁ body of stress through indorse еjаculation аnd сlimaх, сausіng seхual vigοuг to bе
wasted, as it is relеased through the umbiliсus chakra.
Sessions take ѕpоt handily іn the comfort of the client's choices, Jasmine vanilla and dark Currant with vanilla. quartet childlike Tips To Help You Chose A Tantric Massage OilHave you of all time wondered into a instinctive Wellness storage with the purpose Tantric Massage has been victimized and medically practiced in Chinaware for many decades.

Feel free to surf to my website; tantric massage London photos