neljapäev, 7. juuli 2011

Suunad


Selle jutu alguse illustreerin jõe, paadi ja lastega. Sest õigest kohast, millest jutt tuleb, pilti teha veel ei saa. Olen üritanud aga fotokas ei näe minu pooleliolevat tiigipeenart nii nagu mina. Mina näen seal juba päris huvitavaid vorme, sirutuvaid taimi, tema aga fikseerib mullahunnikuid, lömmis lillepotte ja kõverat labidavart.
Maapinna ümber muutmine on põnev. Kui esimest trepiastet tegin, tuli küll selline naljakas tunne peale, et selliseid asju teevad küll need, kel lapsena liivakastis mängimise limiit vist täis ei saanud.
Peenraühendus on iseenesest juba lõpusirgel. Veel vaja korda teha alumine trepiaste ja siis on turbaaugu jaoks turvast vaja. Siis ongi kõik. Minu selle suve suur töö ongi otsas. Ongi hea, sest marjad juba valmivad ja nende korjamine on tuhat korda suurem töö kui kivide nügimine või labidaga madistamine.

Tegin eile õhtul tiiru ümber peenra ja vaatasin oma kätetööd nagu õlimaali, kaugelt, lähedalt, pea viltu, kissis silmadega ja igal suunal. Mõni suund on vägagi 5+ a mõnest ei saa veel aru, et mis seal nüüd on. Kohati oli selline tunne, et kui Muhediku aias saab aednik õppida ideaalse kollektsioonaia tegemist, multshimise nippe ja Thela aias roosiaia salapära ja muinasjutulisust ja Hilise aias lõunavenemaist lopsakust, siis minu aias saaks õppida, et kuidas aeda üldse mitte pidada. Ja huvitava kollektsioonina oleks mul pakkuda maltsade kollektsioon.

Köögiviljandus on mul see aasta "aia taha" läinud. No välja arvatud see va kasvuhoone sisemus. Sealt saab kurki ja tomatit ja mais on ise see tugi, millel kasvuhoone kile püsib, mitte need viimasest talvest kõverdunud tugikaared. Avamaal aga tegi kuumalaine oma töö ja sealt pole suurt midagi võtta. Nirud kribulad. Noooh, ehk septembriks miskit ikka tuleb.

3 kommentaari:

Hiline ütles ...

Fotokas "näebki" natuke erineva rakursi alt, selle ma peangi (eriti viimastel aastatel, mil enamik detaile näengi alles monitorilt) teda "silmadeks", näeb asju, mida muidu ei paneks tähelegi või ei oska vaadata.
Oled sel aastal ka tublisti teha saanud, mul jäigi kaks üleujutus- ja põuakahjudega peenrajuppi tegemata, pole isegi rohida neid jõudnud, tahaks ikka selle tiigikaldaga kord valmis saada.

Mariihen ütles ...

Sul maltsad, mul ohakad :)
Nendega on "lõbu" laialt!

MUHEDIK ütles ...

Ära alahinda ennast:). Olen surmkindel, et aasta pärast oleme kõik Sinu juures midagi õppimas.

Mulle meeldivad isetegijad, tean oma kogemustest, et kui sa üldse veel ei tea, kuidas peab ja sind ei kammitse mingid reeglid, miks midagi ei tohi või pole mingite kaanonitekohane, saad kõige põnevama ja uudsemate lahendustega aia (noh, taimevajadusi muidugi peab arvestama). Ma mõtlen, et niiviisi tekivadki need uued aiastiilid.

Ja et Su aastaprogramm täidetud on, oled hiigla tubli! Malts on asjakohane, aga seejuures ajutine nähtus:)