kolmapäev, 28. juuli 2010

Pärast vihma ja tuuli.

Ai jah, vat üks töö, mida mina ei salli, on see va hukka läinud pabulate korjamine õunapuu alt.


Pärast seda viimast tormi sai ühe puu alt kolm ja pool värviämbri täit visse minema taritud. Teiste puude all õnneks nii suurt korjamist õnneks pole olnud vaja veel teha. Üldse oli see torm minu aia vastu sõbralik. Ainult kõrvitsail on raheterade täkked sees ja lehed räsitud aga sellest pole hullu, sest kõrvits taastub ruttu.


Kõrgemate taimedega ei juhtunud üldse miskit. Floksid, monarda jt. on ilusamad kui iial varem!
Köögiviljaaias said vatti vaid aedoa puhmad ja seda ka seetõttu, et olin neid see aasta teistmoodi külvanud kui varem. Muidu olid nad mul ikka sirges reas, et vajadusel oleks mugav toestada nagu hernestki. Aga kuna nad rivis kasvades ise üksteist alati toestasid, pole mingeid keppe ega nööre kunagi kasutanudki. See aasta külvasin nad põõsaina: 5-6 taime ühte punti. Pikk vahe vahele kuhu pistsin sibulaid. Tundus hea mõte aga praeguse seisuga on kogu see peenar lamavas asendis:


Eks ma seon nad kokku, saan oma ilusad põõsad tagasi. Muideks, mangold kasvatas uhked õisikud ja on kui uhke lilleke keset köögivilja peenraid. Kahjuks peksis vihm kõige suuremad ja uhkemad pikali maha.

5 kommentaari:

deia ütles ...

see pavulate korjamine on üks nüri töö jah. iga aasta sügisel ma ähvardan, et võtan kõik need õunapuud maha - keegi neid eriti ei söö - aga kasvavad siiamaani mul - juba üle 20 aasta :DD
Aga mul õnneks penilased hoolitsevad nende mahakukkunud pabulate eest - aga nuhh palju nemadki neid järada jõuavad:)

Eve Piibeleht ütles ...

Kui meil veel õunapuud olid, siis me korjasime lumelabidaga. Õnneks said eelmisel kevadel viimased puud õuelt maha saetud ja sügisel oli elu hoopis ilusam. Meil ka keegi õunu ei söö ega õunamahla ei joo, palju neid kooke ikka küpsetad...

MUHEDIK ütles ...

Meil on aias üks vana-vana õunapuu, kes õnneks kannab harva ja vähe. Ta meil rohkem varju eest. Ja nende pabulate eest hoolitsevad talvel kitsed, pole veel pidanud neid koristama. Nad on õunarohkel aastal endale isegi magala sinna organiseerinud.
Kahjuks jääb mäger tänavu nälga, pirne pole, tavaliselt koristas ta need mahakukkunud juba augusti lõpus, septembri algul.

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Lumelabidaga? Heh, nii palju pole meil vist kunagi seda kraami olnud.
Mulle isiklikult sobib aeda vaid teatud hulk puid. No vat mees, see kes pabulaid ei korja, moosi ei keeda jne, leiab küll, et neid võiks kohe palju olla.
Tänapäeval pole mõtekas rohkem puid kui vaid oma pere tarbeks, see aeg, kus kokkuostu viidi, on möödas (20puud aias)

Hiline ütles ...

A palun öelge, mis asi see vihm on? Tuule tormi tean küll, hommikul oli selline maru, et plastist aiatoolid lendasid nagu linnukesed, pidin nad kivilahmakatega maa peale ankurdama, aga vihma ei tibagi. 19. juunist saati ainult korra päeval tibas 5 minutit päikesevihma, mul vist juba jõetäis vett siia künka otsa lahistatud, aga ma ei tea, kuhu see vesi kaob, maad ei saa kuidagi märjaks ja täna on päike nii intensiivse valgusega, er isegi spetsklaasidega prillid eriti ei aita, lähevad ainult tuliseks :(