neljapäev, 14. veebruar 2008

Leto svet, prügimajandus ja süsteem.

Leto svet.

Ega mina eurovisioonist küll juttu ei tee. Andke andeks aga mul suht savi, et kes seal täpselt võidab ja kes mitte. Viimased kolm nö. sõelale jäänud laulu olid ühel vai teisel moel kõik päris head. Ühe erandiga. St. Leto svet oli neist ainuke positiivse meeleoluga laul. Teised olid na nukravõitu. Ja leto sveti järgi igatseme me ju kõik. Et oleks ikka soojem ja valgem ja ... nagu mu kressidki, venisid välja. Nigu soolikad. Egas midagi. Istutasin nad ümber. Ja panen lisavalgustuseks lambi.
Prügimajandus.
Ökonoomne peab olema! Seda kasvõi sellepärast, et jaguks rohkem raha kõikvõimalike seemnete ja istikute tarvis. Eriti oluline kokkuhoid tekib siis kui kasutan istikute tarvis turbapotte. Ei mingit plastmassist topsikesi kuskil laiali ja pole ka hirmu, et ümberistutamisel taim viga saab ja hukkub.
Prügimajandusest mul muud rääkida polegi, mis sest et kogu Eestimaa praegu rõõmsalt koos prügi sorteerib. Ma olen juba 10 ja pool aastat maakas olnud ja komposti tegemine on mulle kui aiapidajale eluliselt oluline nii või naa. Ja tulehakatusest on pigem puudu tulnud kui üle jäänud. Nii et NO PROBLEMS.
Süsteem.
Süsteem peab olema!


Kui õhus on juba pisut aimata, et varsti võib ka kevad saabuda, algab kaos. Esialgu vaikselt, nii et ise arugi ei saa, hiljem see muudkui kasvab. Ühestki aiapoest enam mööda ei saa, ikka peab mingeid seemneid kaasa krabama. Sama on netipoodidega. Juba praegu on mul sinna asja hiilida, et mis neil seal ka on, imetleda ja ostusoovi hellitada.
KAOS!
Põgene, rahakott!
Varsti sööme vaid herneid! Neid, mida seemnete soetamise maanias liiga palju on kokku ostetud.
Et sellist asja ei juhtuks ja et herneste kõrvale ka kotletti saaks, tuleb välja mõelda süsteem ja kirja panna ostunimekiri.
Minu süsteem sel kevadel on suht lihtne. Aed saab uut vurhvi mungalillede ja sinisekarvalise kõrrelise Festuca glauca abil. Eelidanduses idanes ta hästi, lähipäevil istutan ümber suuremaisse pottidesse. Lisaks pikin oma aia peiulilli täis püsikute vahele ja ümber. Aga sellest taimest ehk kunagi edaspidi lähemalt.

3 kommentaari:

Kadakas ütles ...

Ma just lambimajanduse peale täna linnas käies mõtlesin, aga kuskil silma ei karanud ja Järvele Halogeeni ka ei viitsinud minna. Mis sa plaanid taimedele panna - spetslambi või tavalise säästuka? netist lugesin, et säästukad ja torud ajavad ka asja ära...

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Minul on spets lamp. Ei mäleta mida ta maksis aga ega ta kallis küll ei olnud. Igati normaalse hinnaga. Ja ostsime tavalisest aianduse poest.
Muideks, hihii, kui Sa neid herneid kiloga ostsid, siis mitu kilo külvad see aasta?
Ja muideks, avastasin, et oled ka maailma blogidesse end sättinud. Tore, et kommunikeerud. Edu! Sealt sain teada, et elate kuskil Kuusalu kandis. Minu kauged esivanemad on sealt pärit. Kes teab, äkki elate kuskil minu vanavanaema maja lähedal(see sai kunagi ammu maha müüdud)aga mälestused jäid. Ilus.

Kadakas ütles ...

Icc, et mitu kilo? Sind päästab hernedieedist ostunimekiri, mind aga vastupidi - saadab otseteed hernepudru peale :D Ostunimekiri puudest-põõsastest nii koletult pikk, et parem oleks, kui shoppama minnes seda kaasa ei võtaks, oleks väike lootus, et pooled taimed ostmata ununevad...

Mine tea jah - äkki su esivanemad siin mõnes naabertalus elanud, eks pead kunagi tulema, üle kaema!